Browsing by referee "Etlík, Jaroslav"
Now showing 1 - 6 of 6
Results Per Page
Sort Options
- Chceš mrkev, nic jinýho není...: Dramaturgie inscenace ČekáníJarkovský, Tomáš(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2008)Date of thesis defence: 2008-09-09Tato bakalářská práce se zabývá genezí inscenace Čekání, vycházející ze hry Samuela Becketta Čekání na Godota. Popisuje celý proces jejího vzniku od přečtení hry, přes vznik dramaturgicko - režijní koncepce k její realizaci a dalšímu provozování. Všechny tyto kroky nahlíží především z dramaturgického úhlu pohledu.
- Divadlo-cesta, divák v pohybuMalá, Zuzana(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2007)Date of thesis defence: 2007-09-11Náplní práce "Divadlo-cesta, divák v pohybu" je obecný vstup do tématu projektů, při kterých se obecenstvo pohybuje pěší chůzí. Zaměřuji se na jejich sociální stránku a na proměny v povaze a významu divadelního představení, které divácký pohyb využívá. Zajímá mě představení jako událost umístěná v konkrétním čase a lokaci, jejíž významotvornou složkou jsou i paradivadelní aspekty. Snažím se vycházet hlavně z praktické zkušenosti, divácké i tvůrčí. Jako předpoklad divadla-cesty beru aktivovaného diváka, na kterého se kladou nároky a který přistupuje na pozměněné divadelní konvence. Zabývám se divadelní manipulací a prostorovými vztahy mezi účastníky divadelní události. Centrálním bodem práce je pak divák v situaci.
- Giesslers Hofcomoedianten - principy barokního divadla a možnosti jejich využití v divadle současnémHašek, Petr(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2008)Date of thesis defence: 2008-09-12Práce, snažící se vystihnout principy barokního divadla, je rozdělena do čtyř oddílů. První se zabývá barokním obdobím obecně - politicko-společenskou situací, barokním myšlením a zejména základními prvky barokního umění a divadla. Ve druhé části je kladen důraz na osobnost hraběte F. A. Šporka jako velkého podporovatele barokního umění, jehož mecenášství se nejvíce projevilo v jeho velkolepém plánu vybudování lázeňského komplexu v Kuksu ve východních Čechách. Třetí část je zaměřena na duchovní a umělecký přesah baroka do současnosti - festival Theatrum Kuks a působení kukského souboru Geisslers Hofcomoedianten, jehož dramaturgie je výhradně zaměřena a inspirována zapomenutými a nově objevenými barokními texty. Práce detailně popisuje inscenační tvorbu Geisslers Hofcomoedianten za jejich dosavadní sedmileté působení (2002-2008). V jejich repertoáru se pak objevily všechny zásadní formy a žánry barokního divadla (opera, hauptakce, školské drama, komedie dell´arte, komické intermezzo apod.) Čtvrtá (přílohová) část pak obsahuje texty (even. předlohy) ke všem zmiňovaným inscenacím Geisslers Hofcomoedianten.
- Jan Fenomén TleskačBalzerová, Adéla(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2008)Date of thesis defence: 2008-07-01Bakalářská práce Jan Fenomén Tleskač popisuje vznik inscenace Jan Tleskač z pohledu dramaturga. Inscenace vznikla v rámci Pražského Quadrienale 2007 jako jeden z projektů s podtitulem Dotknout se nebe. Jednalo se tedy z velké části o výtvarný projekt.Příběh Jana Tleskače, chlapce, který vynalezl létající kolo, je známý z populární knihy Jaroslava Foglara Záhada hlavolamu. V naší inscenaci jsme se však soustředili pouze na linii Jana Tleskače a vytvořili jsme tak svébytný příběh. Připsali jsme do příběhu nové postavy- tři učně ze zámečnické dílny, postavu jeptišky z kostela sv. Jakuba a zachovali jsme důležitou postavu Tleskačova mistra Ema. Základní linii známého příběhu jsme tak obohatili o nové postavy, které Tleskačův příběh posouvají do jiného světla, než jak ho známe z foglarovek.
- PerformanceŠefrnová, Tereza(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2011)Date of thesis defence: 2011-06-23Ve své diplomové práci na téma Performance s podtitulem Vybrané otázky ze studií performance a nástin podoby současné performance v Česku, se zaměřuji na fenomén performance, který se nezřídka stává tématem vášnivých debat v oblasti teatrologie i jiných humanitních věd. Jde o téma kontroverzní, aktuální a stále otevřené. V první části se snažím uvést téma do kontextu a nastínit možné zařazení performance. Pro druhou část jsem si vybrala tři otázky z oblasti studií performance, na něž se snažím v textu odpovědět: 1. Nakolik se podobá performance a experiment? 2. Proč si Barba vybral právě tento typ kulturní výměny a co to v kontextu znamená? 3. Jaký význam má pro studia performance idealizace jednání? Ve třetí části se snažím prostřednictvím strukturovaných a polostrukturovaných rozhovorů s umělci nastínit podobu současné performance v Česku.
- Životopis v autorském divadle.Holiček, Branislav(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2010)Date of thesis defence: 2010-09-14Bakalářská práce, která se zabývá využitím životopisu ve všech jeho možných formách a variantách v návaznosti na divadelní práci. Především z pohledu autora textu a režiséra. Hlavním úkolem práce je reflexe praktického režijního úklou - inscenace Tamovomodrý svět (naruby).