Repository logo
Home
  • English
  • Čeština
  • Log In
  • All of DSpace
  • English
  • Čeština
  • Log In
  1. Home
  2. Browse by referee

Browsing by referee "FUXJÄGER, Klaus"

Now showing 1 - 4 of 4
Results Per Page
Sort Options
  • A Night´s Portrait
    Buffa, Gabriele
    (Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2017)
    Date of thesis defence: 2017-10-06
    I´m interested in examining nigth scenes in film. Askong how cinematographers light scenes that are supposed to be in darkness.
  • Conveying Meaning Through Movement: Using Handheld Vs Steadicam In Moving Point Of View Shots In Feature Films
    Joseph, Abraham
    (Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2018)
    Date of thesis defence: 2018-09-27
    This thesis attempts to study two techniques used to shoot the moving POV shot in films--the handheld camera and the Steadicam--to analyse how they contribute to or enhance the ‘realism’ in a film. To do this, existing literature on camera movement is reviewed and an overview of the history of these two techniques is provided. This thesis also looks at how the moving POV shot has been captured in cinema till now. Drawing from this historical foundation, this thesis builds its theoretical premise, hugely aided by Andre Bazin’s theory of cinematic realism and the films and ideas of cinema put forth by Robert Bresson. Finally, this thesis formulates a new classification of POVs and perspectives,andanalysestwofilms(LászlóNemes’s SonofSaula ndGus Van Sant’s Elephant ) that each use one of these techniques of filming the moving POV against it. The attempt to understand which of these camera movement techniques comes closest to attaining ‘realism’ and the idea of cinema as propagated by Bresson.
  • Imerzivní film
    Marek, Filip
    (Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2017)
    Date of thesis defence: 2017-09-18
    Tato teoretická bakalářská práce má za cíl formálně a narativně analyzovat tzv. imerzivní film. Imerzivitu zkoumá prostřednictvím třech stěžejních elementů: obrazu, zvuku a tématu. Tyto kategorie jsou rozebírány na příkladu dvou vysoce “imerzivních” snímků, Son of Saul (rež. László Nemes) a Gravity (rež. Alfonso Cuarón). Jednotlivé vlastnosti těchto filmů překračují médium samotné a v divákovi vyvolávají fyzické reakce, čímž se liší od klasických kinematografických děl.
  • Problematika použití Motion control v digitální kinematografii
    Moulis, Ladislav
    (Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2014)
    Date of thesis defence: 2014-10-08
    Tato magisterská práce pojednává o principech a možnosti využití zařízení Motion control v digitální kinematografii. Seznamuje čtenáře s jednotlivými typy zařízení a jejich technickými aspekty které mohou natáčení ovlivňovat. V této práci čerpám poznatky z mé stáže v Londýně u firmy Mark Roberts Motion Control Ltd, která se stala na půl roku mým domovem a zdrojem veškerých informací. Myslím si, že mne tato společnost (ač není na světe jedinou firmou zabývající se výrobou zařízení motion control) poskytla v této oblasti široký rozhled díky její produkci motion control nástrojů zahrnující celý řetězec výrobou rigů počínaje a softwarového ovládání konče. Pomocí vybraných příkladů se v této práci snažím popsat a shrnout praktické poznatky týkající se této specializované a vysoce technologicky náročné oblasti kinematografické tvorby, která u nás není až tak běžná.

DSpace software copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Cookie settings
  • Privacy policy