Repository logo
Home
  • English
  • Čeština
  • Log In
  • All of DSpace
  • English
  • Čeština
  • Log In
  1. Home
  2. Browse by referee

Browsing by referee "Filas, Juraj"

Now showing 1 - 11 of 11
Results Per Page
Sort Options
  • Funkce hudební složky v rámci multimediálního díla na základě analýzy tří vybraných děl
    Hájek, Jiří
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)
    Date of thesis defence: 2010-05-28
    Magisterská diplomová práce Funkce hudební složky v multimediálním díle vymezuje po krátkém úvodu pojem multimediality. Zkoumá výchozí inspirační body této problematiky a v rámci dějin múzických umění také vývoj některých vybraných disciplín, které ve svém základním principu fungují na této bázi. Hlavní těžiště práce se pak nachází ve zkoumání výrazových prostředku hudební složky multimediálního díla a přiložených notografických ukázkách, jež se snaží praktickým příkladem doložit teoretická tvrzení. Závěr spočívá ve shrnutích diplomové práce jako celku a určité rekapitulaci vlastních kroků, které jsem při zkoumání zadané problematiky podnikla. Práci uzavírá seznam použité literatury.
  • Jiří Hájek: Slavík a růže
    Hájek, Jiří
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)
    Date of thesis defence: 2010-05-28
    Komorní opera Slavík a růže podle Oscara Wilda, libreto Martina Kinská
  • Klavír jako prostředník soudobého skladatele
    Dušek, Jan
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)
    Date of thesis defence: 2009-06-11
    Tato magisterská práce se zabývá klavírem a jeho technickými možnostmi. Pozornost je kladena především na techniky používané v hudbě 20. století, jejich možnosti provedení a zápis. V práci jsou popsány krom ortodoxních technik hry (hra na klávesách) i techniky neortodoxní (preparace, hra uvnitř nástroje). V příloze jsou fotografie hry některých neortodoxních technik, na CD pak jejich zvukový výsledek.
  • Kompoziční práce s metrorytmickými strukturami v dílech brněnských skladatelů
    Bednařík, Radim
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)
    Date of thesis defence: 2008-06-11
    Diplomová práce pojednává o metrorytmické kompoziční práci brněnských skladatelů poválečné moderny a jejich žáků. Soustředí se na teoretické uspořádání kinetické složky, které následně využívá při analýzách konkrétních skladeb. Analýzy kinetické složky vybraných děl, jako hlavní výstup práce, se také snaží popsat vliv konkrétní metrorytmické a vícepásmové hudební struktury na estetickou i obsahovou kvalitu skladeb jednotlivých tvůrčích poetik.
  • Kompoziční problematika koncertantního klavíru po roce 1950
    Dušek, Jan
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)
    Date of thesis defence: 2007-06-07
    Tato bakalářská práce je založena na myšlence, že klavírní stylizační prvky vyskytující se v koncertech vzniklých v druhé polovině 20.století ve své podstatě vycházejí z prvků klasické klavírní techniky. Po stručné kapitole popisující historii klavírních koncertů s přihlédnutím k vývoji často používaných elementů, následují analýzy (z pohledu klavírní stylizace) čtyř českých a čtyř světových koncertantních skladeb. Závěr je shrnutím a srovnáním zjištěných faktů.
  • Koncertantní fantasie pro marimbu, klavír a orchestr
    Dušek, Jan
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)
    Date of thesis defence: 2007-06-07
    Koncertantní fantasie byla komponována jako má bakalářská práce a vznikala přibližně v létě 2006. V jejím základě stojí skladba B.Smetany Macbeth a čarodějnice a úvodní, neuvěřitelně nadčasový modus D-Es-Fis-G-A-B-Cis. Ten byl primárním východiskem k celé této skladbě. Z hlediska tektonického je to volná (fantasijní) psychologická reflexe příběhu Shakespearova Macbetha, tak jak jí cítím já, nikoliv vylíčení příběhu s desítkami mrtvých, které se v dramatu objeví, ale jako odraz psychologických faktů nátlaku, svědomí, výčitek, jejich extrémní vyhrocenosti až k sebevraždě (Lady Macbeth) a klidné odevzdání se jisté předpovězené smrti (Macbeth).
  • Persony
    Dušek, Jan
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)
    Date of thesis defence: 2009-06-11
    Balet pro komorní orchestr vycházející z libreta choreografky S. Nečasové.
  • Problematika zhudebnění textu v byzantské liturgické hudbě
    Christou, Marios
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)
    Date of thesis defence: 2011-06-13
    Práce se zabývá problematikou byzantské praxe zhudebňování textů. Vzhledem k tomu, že byzantská hudba není v České republice příliš známa, jsou první kapitoly svěřeny vysvětlení základů byzantské hudební teorie a notace. Zbytek práce se pak zabývá právě technikami zhudebňování textů. Ve snaze demonstrovat principy zhudebňování je hlavní částí práce ukázka zhudebnění textu v češtině (formou jakési malé dílny či ?workshopu?). Smyslem práce je upozornit na zajímavosti byzantské hudby a dokázat, že techniky jí vlastní jsou univerzální a lze je aplikovat téměř na jakoukoli řeč, nejen na řečtinu.
  • Skladba pro symfonický orchestr
    Bednařík, Radim
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)
    Date of thesis defence: 2008-06-11
    Skladba pro symfonický orchestr.
  • Studie pro klarinet a komorní orchestr
    Christou, Marios
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)
    Date of thesis defence: 2011-06-13
    Studie pro klarinet a komorní orchestr
  • Vztah metrické a ametrické plochy v koncertantních skladbách
    Vöröšová, Jana
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)
    Date of thesis defence: 2006-06-09
    Úloha metrické a ametrické plochy v koncertantních skladbách. Snažila jsem se zmapovat široký prostor metrorytmické stránky v hudbě, problůematiku zápisu, formálně tektonického členění. Úvahám o funkci času v obecné i čistě hudební rovině jsou věnovány dvě kapitoly. K veškerým zmiňovaným problémům jsou v přílohách uvedeny notové ukázky ze skladeb světových autorů.

DSpace software copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Cookie settings
  • Privacy policy