Browsing by referee "GEMROT, Jiří"
Now showing 1 - 4 of 4
Results Per Page
Sort Options
- Hudební režie historicky poučené interpretace na autentickém nástrojiJedličková, Sarah(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Date of thesis defence: 2020-07-02Text bakalářská práce se zabývá problematikou historicky poučené interpretace, důležitostí přípravy hudebního režiséra a interpreta a nutností jejich vzájemné spolupráce. Nedílnou součástí přípravy k vytvoření nahrávky je potřeba proniknout do celého historického kontextu, který skladatele provázel při tvorbě daného díla. Práce se věnuje vybraným oblastem se zaměřením na konkrétní oblast díla Ludwiga van Beethovena – Klavírní sonáta op. 53 „Valdštejnská“. Dále se práce věnuje analýze tří různých interpretací první věty této sonáty. Poukazuje na charakteristické prvky každé interpretace zvlášť a poté je vzájemně porovná. Celá práce je doplněna o praktickou zkušenost s realizací nahrávky historicky poučené interpretace na autentickém nástroji. Jde o nahrávání v klavírním ateliéru Gerta Hechra na originální Beethovenův klavír Conrad Graf z roku 1818 ve Vídni. Tato práce může přispět k souboru znalostí v oboru hudby a může být zdrojem referenčních materiálů jak pro akademické pracovníky, tak pro odborníky z praxe.
- Hudební režie v analogovém a digitálním nahrávacím procesu.Strejc, Petr(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2021)Date of thesis defence: 2021-06-21STREJC, Petr. Hudební režie v analogovém a digitálním nahrávacím procesu. Akademie múzických umění v Praze, Hudební a taneční fakulta, 2021. 33 s Bakalářská práce. Bakalářská práce se zabývá vybranými postupy v analogovém a v digitálním nahráváncím procesu. Práce zahrnuje stručnou historii a vývoj analogové i digitální nahrávací techniky, popisuje metodické postupy při natáčení a zpracování snímků v obou nahrávacích procesech a porovnává je mezi sebou. Významné výpovědi přinášejí hudební režiséři Jan Kyselák a Jiří Gemrot, kteří popisující kompetence hudebního režiséra a jeho rozdílné přístupy v nahrávacích procesech. Součástí bakalářské práce je srovnávácí analýza Sonáty pro housle a klavír s podtitulem Ruce od Luboše Fišera, zahrnující rozbor vybraných nahrávek po interpretační a zvukové stránce. Příloha rovněž zahrnuje kompaktní disk se záznamem Fišerovy skladby Ruce, a to jak v analogovém tak v digitálním nahrávacím procesu.
- Nahrávky Kühnova smíšeného sboru v druhé pol. 20. stoletíPikla, Jakub(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2021)Date of thesis defence: 2021-06-22Tato práce v základu mapuje a třídí poznatky o nahrávkách artificiální hudby Kühnova smíšeného sboru (realizovaných ve druhé pol. 20. stol.). Část prostoru je věnován také zakladateli sboru, Pavlu Kühnovi, a jeho práci jakožto hudebního režiséra a dramaturga nahrávek KSS. Druhá část se věnuje rozborům a pohledu hudebního režiséra na vybrané nahrávky. Tato diplomová práce může obohatit obor hudební režie o poznatky o bohaté historii Kühnova smíšeného sboru, jeho zakladateli a hudebním režisérovi Pavlu Kühnovi, stejně tak může sloužit k seznámení se stěžejními nahrávkami.
- Paralelizmus jako jeden z princípov vedenia viachlasuKliment, Henrich(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2018)Date of thesis defence: 2018-06-12Práca sa zaoberá paralelnými postupmi ako jedným z druhov vedenia viachlasu a ako kompozičným prvkom v kontexte skladobno-teoretickom. Ďalej v kontexte rôznych období dejín hudby od praveku až po súčasnosť a s hlavným zreteľom na využitie vo vlastnej tvorbe. Prvá časť textu pojednáva o koncepcii melodického a harmonického paralelizmu v súvislosti s jeho zvukovou kvalitou a funkčným postavením v hudobnej kompozícii. Druhá časť je chronologickým výkladom o konvenciách využívania princípu paralelného vedenia hlasov v kompozičnom a interpretačnom procese z hľadiska jednotlivých vývojových období dejín hudby.