Browsing by referee "GUŠTAR, Milan"
Now showing 1 - 5 of 5
Results Per Page
Sort Options
- Granulární syntéza a její aplikaceSklenář, André(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2016)Date of thesis defence: 2016-06-06Tato práce si klade za úkol popsat princip granulární syntézy, historii jejího vývoje a jednotlivé aspekty granulárního syntezátoru. Jejím cílem je seznámit hudebníka, skladatele či zvukaře s jejími detaily a zkonsolidovat znalosti technicky znalého uživatele či vývojáře hudební techniky. Práce u čtenáře předpokládá základy fyzikálních vlastností zvuku a jeho digitální reprezentace, stejně jako teoretické základy softwarové analýzy. Práce je rozdělena na dvě části. První část se věnuje teoretickým vlastnostem granulární syntézy a jejím použití v historii hudby i dnešní době. Druhá část představuje pratickou ukázku aplikace granulární syntézy ve formě zvukového zásuvného modulu v několika formátech a názorné ukázky jeho použití.
- Odposlechové systémy při live ozvučeníNavrátil, Michal(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2021)Date of thesis defence: 2021-06-22Tato práce nabízí pohled do problematiky odposlechových systémů při live ozvučených akcích. Zabývá se vznikem, historií a vývojem pódiových odposlechů. Přináší podrobný přehled o jednotlivých komponentech, mezi něž patří mixážní pulty, odposlechové reproboxy, in-earové systémy a bezdrátový přenos zvuku. Neopomíjí téma latence, kterou způsobují digitální zvukové systémy, a ochrany sluchu během vystoupení. Pomocí dat ze dvou dotazníků přináší náhled do praxe s odposlechovými systémy českých zvukařů a hudebníků. V některých případech nabízí informace z profesionálního prostředí od zvukaře s dlouholetou praxí. Zvukaři preferují mix odposlechových cest z monitorového pultu, v praxi však výrazně převažuje míchání odposlechů z FOH pultu. Preference vystupujících umělců tíhnou k používání in-earových systémů. Během vystoupení jako hlavní odposlechový systém stále mírně dominují odposlechové reproboxy. Odposlechové systémy v dnešní době nabízí vystupujícím umělcům mnohdy vyšší zvukový komfort, než má publikum, pro které vystupují.
- Problematika ozvučování prostor v oblasti nízkých frekvencíHamouzová, Eva(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2015)Date of thesis defence: 2015-06-03Tato práce nabízí vhled do problematiky použití subwooferů v oblasti ozvučovací techniky. V úvodu se zabývá rolí subwooferů v ozvučovací praxi a vlivem nízkofrekvenčního spektra na lidský organismus. Dále popisuje tvorbu PA systému v zaměření na nízkofrekvenční spektrum od jeho navržení, přes stavbu až po kontrolního měření. První část práce se zabývá principy spojování více zdrojů do systémů, tzv. arrayů. Popisuje vyzařovací směrové charakteristiky jednotlivých konfigurací a posuzuje také konzistenci zvukového pole na daném frekvenčním rozsahu subwooferů. Další části práce nabízí vhled do zpožďování celého systému nebo jeho částí, tzv. Beam Steering. Cílem práce je posoudit jednotlivé systémy z pohledu praxe při použití v interiérech a tzv. "Open air" neboli venkovních ozvučených akcích.
- Vliv nových nástrojových možností na skladatelské myšleníKrejčík, Jan(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2013)Date of thesis defence: 2013-06-13Práce popisuje koncept disklavieru (mechanický klavír) s elektronikou, koncept sampleru s nasamplovaným lidským hlasem pilotovaným rozhraním ondéy (Martenotovy vlny) J. Krejčíka a koncept interaktivního piana J.-C. Risseta. Na příkladech skladeb zkomponovaných na základě těchto konceptů ukazuje, jak koncepty ovlivnily definitivní podobu partitur. Je zamyšlením nad vztahem interpretova gesta a rozhraní nástroje a jeho významem pro hudební percepci a myšlení. Práce je doplněna o stručný přehled historického vývoje mechanického klavíru a Martenotových vln.
- Zvukové prostředí městaCoufalová, Jana(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2016)Date of thesis defence: 2016-09-13Tato bakalářská práce na téma zvukové prostředí města se zabývá vztahem mezi zvukem, okolím a jeho obyvateli. Zaměřuje se především na sluchové schopnosti v kontextu prostředí a na tradici sonosféry. Ve druhé části práce je vytvořena zvuková mapa centra Prahy, která nabízí alternativu ke způsobu vnímání a objevování města skrze poslouchání. Cílem práce je nabídnout obyvatelům měst jiný úhel pohledu na prostředí, ve kterém žijí. Povzbudit je k pozornému naslouchání a propojit tak mezeru mezi veřejným a osobním prostorem.