Repository logo
Home
  • English
  • Čeština
  • Log In
  • All of DSpace
  • English
  • Čeština
  • Log In
  1. Home
  2. Browse by referee

Browsing by referee "Gremlicová, Dorota"

Now showing 1 - 18 of 18
Results Per Page
Sort Options
  • 65 let katedry tance HAMU
    Štindlová, Eliška
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)
    Date of thesis defence: 2011-06-08
    Tato práce zprostředkovává ucelený pohled na problematiku založení katedry tance Akademie múzických umění v Praze komparovanou s celkovou situací v českém tanečním školství, přičemž ústřední pozornost je věnována koncepci výuky s jejími nuancemi a diskrepancemi. Kromě výčtu jednotlivých oborů a osvětlení základní problematiky týkajících se jednotlivých oborů a jejich historického vývoje, se lze seznámit s institucemi, které s katedrou kooperovaly. Stranou, však nezůstává ani vymezení jednotlivých forem výuky, společně s postižením významných mezníků v historii katedry jakými lze chápat, např. udělení čestných doktorátů. Součástí práce jsou rovněž stručné životopisy osobností, kterým byla v rámci katedry tance AMU udělena akademická hodnost (profesura či docentura).
  • Alwin Nikolais - choreograf a scénický vizionář 2. pol. 20. století
    Celbová, Kristýna
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)
    Date of thesis defence: 2008-06-23
    V diplomové práci s názvem "Alwin Nikolais choreograf a scénický vizionář druhé poloviny 20. století", jsem chtěla co nejblíže nahlédnout do choreografické tvorby Alwina Nikolaise, s koncentrací na výtvarnou složku jeho práce. Měla jsem za cíl analyzovat jeho nejvýznamnější choreografie, na základě videozáznamů a postihnout základní výrazové prostředky a originální způsob jeho vizuální koncepce. Zajímala jsem se o jeho experimenty v oblasti světelného designu, kostýmní tvorby, pohybu a scénografie, které měly významný dopad na vývoj současného tance po celém světě. Součástí práce je také zhodnocení významu a odkazu tvorby a pedagogické činnosti Alwina Nikolaise.
  • Balety P.I. Čajkovského v Neumeierově podání
    Pollertová, Adéla
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)
    Date of thesis defence: 2009-09-07
    Práce na téma ?Balety Petra Iljiče Čajkovského v Neumeierově podání? zachycuje práci choreografa, režiséra a intendanta Hamburského baletu Johna Neumeiera na klenotech klasického repertoáru. Balety Louskáček, Labutí jezero a Spící krasavice bezesporu patří mezi nejhranější, nejnavštěvovanější a nejoblíbenější tituly většiny divadel s klasickým repertoárem. John Neumeier dokázal dát těmto dílům zcela novou tvář a tím je přiblížil dnešním divákům. Podařilo se mu zachovat ducha staré doby a přidat do svých baletů lidskost, každodennost se spojujícím tématem všech tří děl ? lásku v jakékoliv podobě. Zajímave srovnání původní verze s Neumeierovou přispěje k celkovemu orientovaní se v baletech P. I. Čajkovského přepracovaných do verzí ze sedmdesatých let 20. století.
  • Choreografie
    Lee, Ji-Eun
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2008)
    Date of thesis defence: 2009-09-07
  • Doris Humphrey (její přínos pro vývoj moderních tanečních technik)
    Reihserová, Lenka
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)
    Date of thesis defence: 2010-06-15
    Ve své bakalářské práci jsem se zaměřila na americkou tanečnici a choreografku Doris Humphreyovou. Snažila jsem se nejen podrobně přiblížit její život,ale především poukázat na inspirační zdroje, které vedly k její technice založené na principu ?fall x recovery?. Inspiračním zdrojem jí byl jednak člověk a jeho každodenní zkušenost a také Friedrich Nietzsche a jeho filozofické dílo Zrození tragédie. Doris Humphreyová vytvořila systém cvičení, který měl vést k rozvoji její techniky, a proto jsem vybrala pro ukázku z tohoto systému několik cvičení, která jsem popsala a doplnila je o fotografie. Na závěr své práce jsem se zamyslela nad jejím přínosem pro vývoj moderních tanečních technik.
  • Dramatický způsob práce Jiřího Kyliána
    Malá, Kateřina
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)
    Date of thesis defence: 2007-09-04
    Předložená bakalářská práce pojednává o pěti choreografiích Jiřího Kyliána (Dítě a kouzla, Příběh vojáka, Kaguyahime, Tantz-Schul, One of a Kind). První kapitola je věnována stručnému přiblížení života choreografa. V dalších pěti kapitolách je vždy každá choreografie rozebrána samostatně. V úvodu každé kapitoly je uvedeno datum a místo konání premiéry, autor hudby, libreta, scénografie, návrhu kostýmů a světelné výpravy. Pozornost je zaměřena zejména na dramaturgické složky, jako je přítomnost klíčových momentů, obsazení, způsob ztvárnění scény, použití rekvizit, a choreografické ztvárnění představení. Zároveň vzájemným srovnáním titulů je sledován vývoj práce choreografa s tématem, hudbou, scénou a dalšími jevištními prvky. Výsledky tohoto porovnání jsou uvedeny v závěru práce a stručně shrnuty v tabulkách v příloze.
  • DV 8 - LLoyd Newson
    Mírková, Lucie
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)
    Date of thesis defence: 2006-06-05
  • Eva Blažíčková a její pedagogická činnost
    Výborná, Nela
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)
    Date of thesis defence: 2010-06-15
    Téma mojí bakalářské práce zní "Eva Blažíčková a její pedagogická činnost". Tuto osobnost jsem si vybrala, protože již několik let výrazně ovlivňuje moje pedagogické a umělecké směřování. Eva Blažíčková je jednou ze zakladatelek současného českého tance. Její filozofie je založena na ideách Isadory a Elizabeth Duncan a samozřejmě Jarmily Jeřábkové. Během svého studia na Konzervatoři Duncan centre jsem se díky Evě Blažíčkové dozvěděla mnoho zajímavých informací a získala nové podněty pro svoji další činnost v taneční oblasti. Proto jsem se pokusila o malý průzkum tvůrčího myšlení Evy Blažíčkové a její pedagogické činnosti při Konzervatoři Duncan centre.
  • Fenomén - Pražský komorní balet
    Holánková, Lucie
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)
    Date of thesis defence: 2008-06-23
    V mé magisterské diplomové práci se zaměřuji na souhrn historických údajů ve vývoji Pražského komorního baletu i jeho přímého předchůdce Baletu Praha. Tento fenomenální soubor má své význačné místo ve vývoji českého tanečního umění, i když podmínky pro jeho existenci byly vždy na samém okraji udržitelnosti. Je až k nevíře, s jakou houževnatostí a nezaměnitelnou tváří dokázal, přes všechny materiální nedostatky, vydržet na výslunní naší umělecké scény celých 33 let a výtečně reprezentovat českou kulturu v zahraničí. Je to jistě zásluhou Pavla Šmoka, uměleckého vedoucího a choreografické osobnosti tohoto malého souboru ?na kolečkách?. Součástí práce je i malý průzkum názorů na současný stav PKB. Bohužel se zdá, že moc lidí v jeho budoucnost už nevěří. Já však doufám, že svá Kristova léta úspěšně překročí?
  • Fenomén Butó, jeho vznik, šíření a vlivy na evropskou taneční scénu
    Burešová, Lucie
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)
    Date of thesis defence: 2007-09-05
    Tato magisterská diplomová práce zkoumá fenomén japonského moderního tanečního umění zvaného butó. Přibližuje jeho inspirační vlivy, socio-kulturní pozadí a podmínky jeho vzniku. Sleduje jeho vývoj ve třech generacích japonských tanečníků. Diskutuje problematiku šíření butó za hranice Japonska a reakce přijímání tohoto nového uměleckého směru v Evropě. Podává také přehled působení tohoto fenoménu v Čechách a jeho vliv na evropskou i českou taneční scénu.
  • Historie baletu Jihočeského divadla v Českých Budějovicích
    Kabelová, Naděžda
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)
    Date of thesis defence: 2011-09-07
    V mé bakalářské písemné práci se budu zabývat dějinami a historickými podmínkami, ve kterých vznikl a za kterých pracoval soubor baletu Jihočeského divadla v Českých Budějovicích. Za použití dostupných pramenů a literatury bych chtěla analyzovat situaci v různých obdobích jeho vývoje a působení od roku 1919 do roku 2009. Bude tak podán přehled vývoje divadla i jeho jednotlivých souborů na jihu Čech a poskytnuty základní informace o baletním souboru, jeho význačných členech, zde působících choreografech i jeho premiérách. Velkou pozornost budu věnovat baletu v době působení choreografky Libuše Králové, protože to byla doba, kdy jsem sama získávala první zkušenosti jako členka baletu Jihočeského divadla.
  • Inprovizační postupy a metody v tanci
    Eliášová, Bohumíra
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2007)
    Date of thesis defence: 2007-09-12
  • Světelný a zvukový design v choreografii 20. století
    Ondrašíková, Věra
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)
    Date of thesis defence: 2010-09-20
    Disertační práce se zaměřuje na vývoj a problematiku světelného a zvukového designu v choreografii 20. a počátku 21. století. Hlavním inspiračním motivem je kromě specifického užití světla a zvuku také význam mezioborové spolupráce. Práce zkoumá individuální přístupy i tendence týmového autorství v současné choreografické tvorbě. Výzkum je podložen vlastní choreografickou zkušeností autorky.
  • Tanec jako projev života - jeho význam a funkce v balijské společnosti
    Gordon, Bronislava
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)
    Date of thesis defence: 2007-09-05
    Tato diplomová práce pojednává o tanci jako o důležitém fenoménu balijské kultury. Na taneční projev je nahlíženo z nejrůznějších úhlů - z pohledu historického vývoje, ve kterém jsou popsány důležité vývojové etapy v balijských dějinách - předhinduistické období, hindu-javánské období a královské dvory, drobná knížectví, příchod Holanďanů a 20. století. Další kapitola se zabývá podobou balijského hinduismu a některými jeho filozofickými myšlenkami promítajícími se v tanci. Dále se práce věnuje popisu chrámového systému, prostoru pro tanec, duchovní přípravou tanečníků, obřadem v chrámu, společenskou organizací banjar a tanečním školstvím, balijským pojetím času a v neposlední řadě i funkcí a významem tance v dnešní společnosti.
  • Taneční hudba Nicoly Matteise mladšího
    Ferjentsik-Wernerová, Blanka
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)
    Date of thesis defence: 2007-06-05
    Diplomová práce "Taneční hudba Nicoly Matteise mladšího" zpracovává nepříliš známou problematiku scénické taneční hudby v barokních operách vídeňských dvorních skladatelů 1. pol. 18. století. Klade si za cíl představit taneční tvorbu ve své době velice uznávaného skladatele Nicoly Matteise mladšího a zasadit ji do dobového kontextu. Zmiňuje se o kulturním dění u císařského dvora ve Vídni. Informuje také o životě a díle skladatelů a libretistů, autorů oper s taneční hudbou Nicoly Matteise. Snaží se dokázat, že tanec zaujímal velice důležité postavení v rámci barokní opery a byl zcela rovnocenným partnerem hudbě a zpěvu.
  • Televizní a filmová tvorba prof. Pavla Šmoka
    Holánková, Lucie
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)
    Date of thesis defence: 2006-06-08
  • Vývoj korejského moderního tance z pohledu vývoje moderního tance amerického
    Lee, Ji-Eun
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)
    Date of thesis defence: 2009-09-07
    "Předkládaná práce zkoumá vývoj současného tance v Koreji z pohledu severoamerického chápání současného tance. V práci se snažím sledovat rozdílný společenský kontext v Koreji a v USA. Soustředila jsem se na průkopníky současného tance v Americe v kontextu jejich doby a historického vývoje. Související analýza vývojových aspektů korejského současného tance mapuje období deseti let počínaje rokem 1970.
  • Vztah tance a hudby v díle Gregoria Lambranziho
    Ferjentsik-Wernerová, Blanka
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)
    Date of thesis defence: 2011-09-07
    Diplomová práce ?Vztah tance a hudby v díle Gregoria Lambranziho? zkoumá sbírku, jež nemá mezi dochovanými spisy o tanci obdoby. Je výjimečná jak svým obsahem zaměřeným na divadelní tance z prostředí commedie delľ arte, tak i formou zpracování, která spojuje hudební, literární a výtvarnou složku. Má práce si klade za cíl rozebrat podrobněji jednotlivé aspekty tohoto výjimečného díla, a to nejen z hlediska tance a hudby, ale i scénografie a kostýmů. Vzhledem k rozsáhlosti díla jsem se zaměřila pouze na I. díl. Okrajově se má práce zabývá také hudebním a tanečním děním ve druhé polovině 17. a na začátku 18. století. Pozornost věnuje i fenoménu commedie delľ arte včetně stručné charakteristiky jednotlivých masek a vlivu tohoto svébytného divadla na taneční umění.

DSpace software copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Cookie settings
  • Privacy policy