Repository logo
Home
  • English
  • Čeština
  • Log In
  • All of DSpace
  • English
  • Čeština
  • Log In
  1. Home
  2. Browse by referee

Browsing by referee "Grossmannová-Málková, Marie"

Now showing 1 - 7 of 7
Results Per Page
Sort Options
  • Herecká stylizace a psychologický realismus - motivace jednání a výběr výrazových prostředků
    Klepáčková, Klára
    (Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2011)
    Date of thesis defence: 2011-06-14
    Diplomová práce se zaměřuje na herecké sebepoznání skrze absolventské role Markéty Lazarové z představení Markéta, dcera Lazarova a Niny Zarečné z Racka. Volba těchto protikladných inscenačních stylů, hereckých přístupů a motivů umožňuje herci uvědomit si lépe sebe sama, své herecké potřeby a nedostatky. S ohlédnutím na minulý rok a s odstupem zjistíme, že tato práce tak získává na důležitosti nejen jako diplomová práce, ale i potřebná sebereflexe, která by se v jiném případě neuskutečnila. Je zde shrnuta kompletní práce na rolích, od samého počátku, od první čtené, přes aranžovací zkoušky, po generálkový týden a premiéru. Zdůrazněna je důležitost domácích příprav, inspirací z jiných zdrojů, z filmů, z literárních děl, z hudby atd. Práce je doplněna praktickými radami, které student nasbírá v průběhu studia či čtením děl jako jsou v tomto konkrétním případě např.: Můj život v umění S.K.Stanislavského, Herecká technika M.Čechova, O herecké technice V.O.Toporkova, Herec a jeho cíl D.Donnellana, Viděno z druhé strany rampy Radovana Lukavského. Zmíněno je zde také porovnání s praxí v Moravském divadle Olomouc, kde se nabyté zkušenosti za studií na DAMU využívají.
  • Herecký typ a režijní obsazování
    Šoltýsová, Diana
    (Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2008)
    Date of thesis defence: 2008-06-16
    Ve své diplomové práci bych se chtěla zmínit o mé vlastní zkušen hereckého typu k určitým rolím. Vysvětlení pojmu obsazování ?osti v divadle DISK, zaměřit se na herecký typ a využití jeho historie a popis prů b ěhu obsazování do divadla Disk. Dále jsem věnovala jednu kapitolu vytváření jevištní postavy. Kde popisuji fáze zkoušení mé absolventské role Claire v Západním p ř ístavu.
  • Herectví jako vědomé sdělování
    Novák, Ondřej
    (Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2010)
    Date of thesis defence: 2010-09-13
    Divadlo je médium, stejně jako například noviny. Hraní divadla je proces vyprávění příběhů prostřednictvím divadelních postav, tedy proces sdělování konkrétních informací o postavách a ději. Během zkoušení hledají herci, režisér i ostatní tvůrci inscenace, jaké informace chtějí sdělit a jaké prostředky k jejich sdělení využít. Herec na jevišti nikdy nemůže přestat sdělovat a nikdy by neměl zapomínat na to, že bude čten. Samo vědomí sdělování umožňuje oddělit žádoucí významy od těch nežádoucích, nechtěných. Jako obranu před nechtěným sdělováním by si měl herec na jevišti pěstovat schopnost nadhledu. Při práci na čtyřech absolventských inscenacích v Disku si autor práce zkusil čtyři různé možnosti uchopení postavy, podle toho co žádal nebo nabízel text hry, režisér, pedagog, jevištní partneři nebo jeho vlastní snaha o sdělení. Vycházel při tom ze zkušeností získaných v průběhu studia i z příležitostných workshopů a dával si při zkoušení soukromé úkoly podle toho, co měl sdělit. Na takových konkrétních úkolech potvrzuje, že možnosti hereckého sdělování jsou neomezené.
  • Kateřina Ivanovna ( Bratři Karamazovi ) -vnitřní a vnější charakteristika postavy a její herecké zobrazení
    Striežencová, Vladimíra
    (Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2010)
    Date of thesis defence: 2010-01-15
    Magisterskou práci, kterou předkládám, chápu jako výpověď herečky absolvující Damu. Téma práce (vnitřní a vnější herecká technika) bylo mým klíčovým tématem po celé období života v letech 2004-2009. Pokusím se tedy o to, formulovat, byť možná nepřesně, své zážitky z této doby.
  • Od osobní nesvobody k herecké tvůrčí svobodě (dialog s knihou Declana Donnellana Herec a jeho cíl)
    Zahradnická, Lenka
    (Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2009)
    Date of thesis defence: 2009-01-15
    Touto prací bych vás chtěla seznámit se strachy, bloky a úzkostmi Lenky Zahradnické - studentky DAMU. Blok a strach - neustávající boj během studia na DAMU, který skončil, jak pevně doufám vítězně. V této práci najdete, jak snadno se člověk může zablokovat a jak těžce se z jeho spárů vymaňuje. Možná to z počátku bude znít jako kritika této školy, ale to je pouze pocit. DAMU je škola co bere, ale mnohonásobně vrací a jsem šťastná, že jsem jí prošla, protože s jistotou můžu tvrdit, že bych bez ní nemohla být herečkou. Připravila mě na divadelní svět venku a dala mi tu nejlepší průpravu. Je to sonda do duše mladé naivní dívky, kterou DAMU obrnila pro vnější svět
  • Svoboda herce v rámci přípravy inscenace
    Severýn, Martin
    (Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2010)
    Date of thesis defence: 2010-09-13
    Herec představuje jeden z mnoha elementů inscenace. Jeho tvůrčí prostor je někdy vnímán jako omezený dalšími složkami představení, nejčastěji režií. Herec se může cítit limitován, ačkoliv všechny další divadelní prostředky by měly hercovu výkonu naopak pomáhat a herecký výkon by měl být jejich součástí. Autor popisuje proces uvědomění si role herce v rámci přípravy inscenace, zjišťování možností hercovy tvůrčí svobody a jejího využívání. Na praktickém příkladu absolventských rolí v divadle DISK, zejména pak rolí Daniela Bosoly ve Vévodkyni z Amalfi a Raye ve Slyšet hlasy, reflektuje různé postupy hledání největší možné svobody vyjádření při zkoušení i reprizování inscenací. Vlastní zkušenosti ho vedou k závěru, že herec je svobodným umělcem do té míry, do jaké dokáže prostor nabídnutý režisérem a konkrétním textem využít a že je povinen tento prostor využívat bezezbytku.
  • Způsoby rozvíjení herecké tvořivosti
    Stavná, Zuzana
    (Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2008)
    Date of thesis defence: 2008-09-18
    Ve své diplomové práci se zabývám tím, jaký mohou mít význam workshopy zaměřené na činoherní a pohybové divadlo a na tanec při vytváření postavy v inscenaci, kde se pracuje s dramatickým textem. Tato reflexe vychází z vlastních zkušeností toho přístupu k herectví. V práci popisuji představení a workshopy, které probíhaly jak v rámci studia herectví na DAMU, tak v rámci mimoškolní práce.

DSpace software copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Cookie settings
  • Privacy policy