Browsing by referee "HALAŠ, Adam"
Now showing 1 - 7 of 7
Results Per Page
Sort Options
- Hloubková analýza postavy Alřžběty BáthoryovéStolařová, Lenka(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2012)Date of thesis defence: 2012-09-06Tato práce se zabývá neobvyklými způsoby, jakými se dá tvořit postava v autorském představení. Analýzou vnějších znaků (maluma a takete) a pomocí psychologického testu MBTI, grafologického rozboru a analýzy dobových pramenů se snaží vytvořit profil postavy v absolventském představení.
- Hovory s Jindřiškou KřivánkovouFröhlichová, Marie(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2016)Date of thesis defence: 2016-09-12Cílem této práce je zachytit principy tvorby Jindřišky Křivánkové, profesně starší a zkušenější divadelní performerky a konfrontovat její způsob myšlení a kreativity s vlastními názory na uměleckou tvorbu, stejně jako dovednostmi, získanými během studia na HAMU. Text se nejprve věnuje stručnému přehledu aktivit Jindřišky Křivánkové od počátku dodnes. Poté se snaží specifikovat Jindřiščin divadelní vývoj, okolnosti a hlavní aspekty jejího uměleckého zrání, podobně též vliv konkrétních osobností, které pomohly utvářet její svébytný pohled na divadlo. Následuje debata o nejrůznějších aspektech umělecké tvorby a tvůrčího procesu, ve vzájemné konfrontaci nás dvou, v němž se dotýkáme nejen obecných věcí týkající se kultury a divadla, ale také přístupu k němu.
- ImprovizacePliska, Šimon(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2018)Date of thesis defence: 2018-06-04V mé Bc.prc. se zabývám tématem improvizace. Rozdílem mezi úplnou improvizací a divadelními sporty. Také popisuji Commedia dell´arte jako historicky velice podstatný základ improvizačního divadla. Hlavní částí mé práce je zaměřena na improvizační cvičení a na přípravu před improvizačním představením. Také se pokouším popsat jak si má improvizátor navodit stav podobný transu, aby měl otevřenou mysl pro improvizaci.
- Sólový výstupZelinka, Marek(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2015)Date of thesis defence: 2015-06-09Bakalářská práce se zabývá sólovým výstupem. Práce má dvě hlavní částí. První - obecná část je věnována základním pojmům, které se týkají dramatického - divadelního výstupu v okruhu děl různých divadelních druhů. Druhá část zkoumá sólové performance na příkladech vybraných interpretů a jejich sólových výstupů napříč žánry. Závěrečné shrnutí vychází z osobního zhodnocení možností a proměn sólového výstupu.
- Současný herec v mimickém divadleKřivánková, Jindřiška(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2013)Date of thesis defence: 2013-09-09Tato práce pojednává o úloze současného herce v mimickém divadle. Zabývá se otázkou autorství a fyzickou existencí herce na jevišti. Vychází z analýzy absolventského představení Jindřišky Křivánkové Lovci a na základě rozboru inscenace pojmenovává principy autorského divadla a současného herectví.
- Umění z místa - Terénní výzkum a strategie jeho inscenacePetáková, Linda(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2013)Date of thesis defence: 2013-09-09Bakalářská práce pojednává o divadelní tvorbě založené na předchozím terénním výzkumu. V práci reflektuji a analyzuji vznik divadelní inscenace "Marie to dala. Jak to dá? ty?", která byla mou bakalářsskou inscenací. Rozepisuji jednotlivá stádia tvorby a způsob práce. Hlavní důraz je položen na práci se zdroji v tvůrčím procesu a divadelní tvorbu v nedivadelním prostoru.
- Zdravotní klaunVláčilová, Michaela(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2012)Date of thesis defence: 2012-09-06Stručná charakteristika: Tato magisterská práce se snaží popsat občanské sdružení Zdravotní klaun a především práci tzv. zdravotních klaunů ? umělců navštěvujících dětské i dospělé pacienty v nemocnicích. Jedná se o novou tvůrčí disciplínu tvořenou mladými umělci, jež v rámci tzv. zdravotní klauniády užívají vybrané umělecké postupy oboru ve prospěch zlepšení kondice pacientů nebo lidí postižených nejrůznějšími neduhy. Humánní instituce využívající umělecké prostředky je již dnes považována v nemocnicích za součást léčebného procesu a to zejména u vážných onemocnění. Umělec svým osobitým přístupem vyvolává u pacienta dobrou náladu a zejména smích, který v organismu pacienta podporuje pozitivní procesy zvyšující účinnost prováděné léčby. V této magisterské práci je proveden základní výzkum této nové a stále se formující disciplíny, který se opírá o konkrétní poznatky umělců věnujících se oboru, ve snaze abstrahovat obecné závěry a využít jejich poznatků pro osvětlení povahy nové disciplíny.