Browsing by referee "HAVLÍK, Jaromír"
Now showing 1 - 6 of 6
Results Per Page
Sort Options
- Chromatizace žesťových hudebních nástrojů v 1. pol. 19. st., nástroje opatřené klapkovým mechanismemRouček, Jaroslav(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2012)Date of thesis defence: 2012-06-21V mé práci jsem se pokusil popsat proces chromatizace žesťových nástrojů pomocí krytí korpusu rukou a především aplikací klapkového mechanismu. Zabýval jsem se prvními prameny, objevy a experimenty, které předcházely rozšíření klapkových žesťových nástrojů. Podrobně jsem se věnoval osobnostem spojeným s objevem a rozšířením klapkové trubky Antonu Weidingerovi a J. L. Kunerthovi. Formuloval jsem hypotézu o identifikaci ztracených skladeb pro klapkovou trubku od J. N. Hummela včetně rekonstrukce a praktické ukázky kvartetu E dur. Rozebral jsem metodiky hry na klapkovou trubku a shromáždil ohlasy z dobového tisku týkající se použití klapkové trubky v koncertním životě. Vytvořil jsem soupisy podrobných informací o dochovaných klapkových trubkách a jejich literatuře.
- Hudební vysílání Českého rozhlasuBělorová, Klára-Noemi(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2014)Date of thesis defence: 2014-09-04Tato bakalářská práce je přehledem různých rovin užívání hudby ve vysílání Českého rozhlasu. V první kapitole se zabývá vývojem užíváním hudby na pozadí historických událostí a institucionálního rozvoje rozhlasu, v dalších kapitolách pak hudebním formátem, hudební tvorbou a hudebními pořady na jednotlivých stanicích ČRo - jak celostátních, tak regionálních, či pouze digitálně šířených. Při psaní této práce bylo čerpáno z literatury zabývající se historií Českého rozhlasu a vybranými fenomény světa médií, z internetových stránek (zejména domácího serveru Českého rozhlasu) a samotného poslechu vysílání ČRo. Závěr práce sestává ze zhodnocení v jednotlivých kapitolách popisovaných aktivit ČRo v kontextu české hudební scény a světového mediálního trhu.
- Komercializace " klasické " hudbyVeselý, Šimon(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2014)Date of thesis defence: 2014-06-05Tato práce pojednává o komercializaci artificiální hudby se zvláštním zřetelem k situaci soudobé hudební literatury pro bicí nástroje. Cílem práce je poukázat na uměleckou hodnotu, která je hlavním aspektem rozpoznání komerční manipulace. Práce také popisuje roli hudebního průmyslu, technologií a masových médií vzhledem k popularizaci hudebních děl. Práce vychází z poznání hudby 20. a 21. století a z pojmu rekontextualizace uměleckých hodnot během tohoto období.
- Marimba - vývoj a současnostSokolov, Oleg(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2012)Date of thesis defence: 2012-05-30Má magisterská práce je zaměřena na zpracování základních informací o hudebním nástroji marimba. Vzhledem k situaci, kdy není v českém jazyce k dispozici žádný materiál o marimbě, rozhodl jsem se nejzákladnější informace zpracovat sám ve své diplomové magisterské práci. Obsahem statě je velmi jednoduchý a přehledný popis historie hudebního nástroje marimby a základní data hlavních výrobců marimby, včetně nejúspěšnějších interpretů současné doby. Obsah práce je rozdělen do tří velkých kapitol, jež jsou dále dělené do podkapitol, doplněné poznámkami pod čarou a obrazovými přílohami v průběhu práce. První kapitola pojednává o původu, historii a využití marimby v minulosti. Ve druhé kapitole uvádím nejzákladnější kompozice pro marimbu ve dvacátém století a minulé a současné výrobce marimby. Třetí kapitola obsahuje základní přehled o současných interpretech s životopisnými údaji a přehledy jejich diskografie.
- Sólo pre flautu v tvorbe českých a slove nských autorov po roku 1989Bandúrová, Zuzana(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2015)Date of thesis defence: 2015-06-10Práca "Sólo pre flautu v tvorbe českých a slovenských autorov po roku 1989" katalogizuje skladby pre flautu sólo, flautu a klavír (čembalo), flautu a elektroniku, flautu a sláčikový kvartet a flautu so sprievodom orchestra, ktoré boli napísané po "zamatovej" revolúcií. Obsahuje všetky dostupné informácie a zároveň interpretační rozbor k skladbám, ktoré som mala možnosť interpretovať, alebo ich považujem za kľúčové diela. Prílohou práce sú dva rozhovory s profesormi Vladimírom Bokesom a Marekom Kopelentom, ktoré majú za úlohu priblížiť obdobie a tvorivú atmosféru po roku 1989.
- Varhany v instrumentálních komorních obsazeních v české tvorbě po roce 1945Čechová Sítková, Linda(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2013)Date of thesis defence: 2013-06-18Disertační práce ?Varhany v instrumentálních komorních obsazeních v české tvorbě po roce 1945? se zabývá příslušnou konkrétní hudební tvorbou spadající do této oblasti. Obsahuje nejen přehled naprosté většiny kompozic tohoto charakteru, ale zvláště podrobnější komentáře a analýzy jednotlivých děl se zřetelem na interpretační praxi. Základní rozvržení vychází z kapitol, z nichž každá se věnuje jiné nástrojové kombinaci. Rozvíjí se v nich otázky výhodnosti i nevýhodnosti různých nástrojových spojení. Názvy kapitol jsou: Nástin vývoje komorní hry s varhanami, Varhany a žestě, Varhany a bicí nástroje, Varhany a dřevěné dechové nástroje, Varhany a smyčcové nástroje, Varhany a recitace, Varhany a klávesové nástroje, Varhany a harfa, Varhany a syntetizér. Poslední kapitola je věnována pouze přehledu kompozic, jejichž notové materiály nebyly dohledány nebo ověřeny. Práce vychází z důkladného prozkoumání uvedených notových materiálů a osobní korespondence s autory. Cílem je uvést danou problematiku ve větší povědomí a prospět tím i k častějšímu provádění kompozic, které nejsou příliš známé.