Browsing by referee "HOLÝ, Zdeněk"
Now showing 1 - 3 of 3
Results Per Page
Sort Options
- Čas a naděje ve filmech Bély Tarra a Andreje TarkovskéhoMachartová, Kristýna(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2021)Date of thesis defence: 2021-09-17Tato bakalářská práce srovnává autorský přístup a formální prostředky ve filmech Bély Tarra a Andreje Tarkovského. Cílem bylo srovnat filmy obou autorů z hlediska filmové řeči a autorského záměru. Metoda srovnávání vychází z pojmů v publikaci Spiritualita ve filmu Jaromíra Blažejovského, dále také z teoretických textů a rozhovorů s autory. Předmětem analýzy byly dva filmy od každého autora. V závěru jsou pojmenovány základní rozdíly v autorském přístupu a použití výrazových prostředků.
- Fenomén showrunneraJelšíková, Veronika(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2018)Date of thesis defence: 2018-09-11Práce se bude zabývat relativně nově vytvořenou pozicí v seriálové tvorbě nazývané "Showrunner". Jedná se o kreativní post člověka zaštiťující projekt/celý seriál v rámci kreativy. Tedy od vzniku scénáře, po vytvoření samotného díla a jeho exekuci. Většinou se jedná o Scénáristu, režiséra a kreativního producenta v jedné osobě. Chci se věnovat jak vývoji tohoto postu, ale zároveň i prozkoumat jeho důležitost v rámci seriálového průmyslu. Téma jako takové budu porovnávat na rozdílu I. a II. série amerického seriálu True Detective, který je výborným příkladem toho, kdy se v rámci výroby I. Showrunner nebyl a byl najat až na druhou. Práci se zároveň pokusím doplnit o rozhovor se samotným Showrunnerem a tvůrcem seriálu Nicem Pizzolattem.
- Jak psát scénář pro virtuální realitu?Krajčírová, Alice(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2020)Date of thesis defence: 2020-09-24Virtuální realita je nový typ média, který ale nemá žádnou svou oficiální novou podobu scénáře používanou daným průmyslem, která by byla považována za standard nebo normu a reflektovala nové funkce média. Formálně používá úplně stejných prostředků, jako scénáře filmové, které pracují s výrazně odlišnými parametry jako je např. záběrování, které ale u virtuální reality ztrácí s 360 stupňovým prostředím význam. Teoretickou diplomovou práci jsem z toho důvodu zaměřila na nové možností vyprávění. Nezabývám se pouze formou nového vyprávění ve 21. století, zajímá mě taky nestandardní postavení jejich posluchače/diváka a působení takové polohy na podobu scénáře a vyprávění. Tyto nové „filmy“, dnes už lépe nazývané „zážitky“, nás jako tvůrce i diváky, nově nazývané „uživateli”, „účastníky” či „pasažéry” atd., přibližují pozici hráčů počítačových her či zážitkovým experimentům a simulátorům i extrémních, ale reálných situací. Jak k takovému vyprávění přistupovat a jakým způsobem ho lze zformátovat ve scénář?