Repository logo
Home
  • English
  • Čeština
  • Log In
  • All of DSpace
  • English
  • Čeština
  • Log In
  1. Home
  2. Browse by referee

Browsing by referee "HORČIČKOVÁ, Jana"

Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
  • Operní koprodukce jako projekt
    Kamenická, Kristýna
    (Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2015)
    Date of thesis defence: 2015-06-09
    Diplomová práce Operní koprodukce jako projekt se věnuje operním inscenacím (projektům), které vznikají jako výsledek spolupráce divadel či festivalů. Obecně se práce dotýká problémů současného stavu české opery a nastiňuje řešení ve formě hojnější spolupráce divadel. Operní koprodukce znamenají pro divadla ekonomické úspory i obohacení repertoáru, avšak stále jsou v našich divadlech spíše výjimkou. Práce popisuje proces vzniku takového projektu v rámci provozu vícesouborového divadla, jeho řízení a smluvní zajištění. Jako další možné formy spolupráce pak popisuje nákup inscenace či její pronájem. Operní koprodukce znamenají budoucnost pro české operní divadlo.
  • Specifika produkce nové opery
    Strýček, Václav
    (Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2016)
    Date of thesis defence: 2016-06-06
    Tato práce pojednává o specifickém průběhu přípravy nové opery a srovnává ji s přípravou běžné operní inscenace. V první části se věnuje termínu „nová opera“ a zařazuje jej do hudebních a historických souvislostí. V dalších částech uvádí odlišnosti ve výkonnostních ukazatelích nové opery a porovnává je s běžným operním provozem a obvyklejšími tituly. Dále rozebírá, jak se za těchto podmínek mění náplň práce jednotlivých zaměstnanců divadla a členů realizačního týmu. Na základě těchto informací shrnuje zejména specifickou povahu práce výkonného produkčního a pojmenovává neobvyklé situace, které ho při přípravě čekají. Obecné teze podkládá příklady z praxe, zejména z činnosti Ostravského centra nové hudby.

DSpace software copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Cookie settings
  • Privacy policy