Browsing by referee "HYVNAR, Jan"
Now showing 1 - 13 of 13
Results Per Page
Sort Options
- Česko francouzské kontakty a jejich význam pro českou moderní pantomimuVizváry, Radim(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2013)Date of thesis defence: 2013-05-21Práce zkoumá vliv moderní francouzské pantomimy s ohlednutím na jejich dopad na českou moderní pantomimu po roce 1945 a to ve třech rovinách. Záměrem této práce bylo vytvoření přehledu mapujícího francouzské kontakty s osobnostmi české moderní pantomimy. První fáze se nese zejména v historizujícím duchu, kde na základě přímých svědectví účastníků, bádání a objevení dosud nezveřejněných archivních materiálů, přináším nové faktografické údaje a verifikuji historické souvislosti při obnovování zájmu o pantomimické umění u nás po roce 1945. Při interpretaci souhrnného materiálu jsem vycházel z historických událostí, usiloval jsem však o jejich rozvinutí v širších a hlubších souvislostech. Druhá linie mého výzkumu pracuje metodou srovnávání jednotlivých francouzských technik mimu, které byly a jsou pěstovány i v českém prostředí. Pokouším se o jejich porovnání s mou vlastní metodou. Rozumím jim obzvláště z praktického hlediska, neboť jsem si jednotlivé způsoby osvojil, porozuměl a některé dokonce přejal do své umělecké a pedagogické činnosti. Ve třetí fázi hodnotím vlivy francouzského mimického umění na mou uměleckou činnost s ohlednutím na vlastní pedagogickou praxi a vlastní uměleckou tvorbu. Nejvýrazněji se projevily při tvorbě představení Mesdames & Messieurs, Deburau!, kde jsem hrál hlavní postavu a při režii opery buffy Divadlo za bránou B. Martinů.
- Jean - Luis BarraultSvoboda, Vojtěch(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2013)Date of thesis defence: 2013-09-09Tato práce pojednává o životě a díle Jean-Louis Barraulta, jednoho z nejvýznamnějších francouzských divadelníků. Barrault je známý ve světě jako vynikající herec, mim, reţisér a teoretik divadla. Jeho přínos pro vývoj evropského divadla v minulém století je velmi významný, zejména pro mimické divadelní ţánry. Práce přibliţuje čtenáři Barraultovu osobnost a uměleckou tvorbu se zaměřením na jeho přínos pro pantomimu. Další náplní práce je zmapovat významné vlivy různých osobností na umělecký vývoj Jean-Louis Barraulta.
- Pantomima a tanec v meziválečném obdobíŠírková, Kateřina(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2015)Date of thesis defence: 2015-06-09Tato práce si vytyčila za cíl obeznámit čtenáře s postavením pantomimy a tance v meziválečném období a celkovou důležitost propojení těchto dvou stylů umění. V úvodu vysvětluje základní pojmy: pantomima, výrazový tanec a meziválečné období. Ukazuje postavení těchto uměleckých odvětví v Československé republice a vytyčuje několik důležitých osobností tanečního umění, které ovlivnili pantomimu a mimické divadlo. V závěru se soustředí na důležitost tance pro umělce mimického divadla a hledá možnou inspiraci tehdejšího období v současné tvorbě.
- Pantomimické etudy v tvorbě Henryka TomaszewskéhoSvoboda, Vojtěch(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2016)Date of thesis defence: 2016-06-06Diplomová práce se zabývá osobností a uměleckou tvorbou polského mima, režiséra a divadelníka Henryka Tomaszewského.
- Pohyb v činohře a opeře - práce Roberta WilsonaWaidingerová, Andrea(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2014)Date of thesis defence: 2014-09-08Většina z nás se snaží tvořit představení v čistém stylu (pantomima, clownerie, groteska, fyzické divadlo, činohra, opera, muzikál, balet). Mě osobně více zajímá propojení stylů, a to Robert Wilson ve svých inscenacích dělá. Staví pohyb jako jeden ze základních sdělovacích prostředků. Pracuje ? stejně, jako pohybové divadlo - s obrazy, ale také s nadsázkou a s velkou stylizací, která je pohybovému divadlu blízká. Tato diplomová práce se věnuje pohybovému divadlu a jeho vztahu k ostatním složkám divadla. Dále se tato diplomová práce zabývá tím, jak se všemi divadelními elementy nakládá Robert Wilson, co tímto propojením na jevišti vytváří a jak jeho tvorba působí na diváky.
- Recepce Čapkova díla a osudy jeho her v zemích bývalé JugoslávieZahirović, Hasan(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2015)Date of thesis defence: 2015-05-22Karel Čapek je v zemích bývalé Jugoslávie nepochybně téma obsáhlejší ale vděčné", o čemž svědčí velký počet odkazů v periodikách. I více než sedmdesát let po autorově skonu je jeho dílo " vzhledem k jedinečné svěžesti, uměleckého gesta i k podnětnosti ideového plánu" velmi aktuální, ačkoliv je dnes známý spíše jako spisovatel dětské literatury, Recepce jeho tvorby započala poměrně záhy, už od roku 1921, avšak nepokračovala kontinuálně. Karla Čapka v jugoslávském prostředí proslavilo zejména dílo dramatické - opakovaně zde bylo inscenováno šest jeho dramat.
- Scénické umění (hudba, divadlo, tanec) a kulturní politika v zemích střední EvropyPecková Černá, Martina(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2018)Date of thesis defence: 2018-09-03Disertační práce Scénická umění (hudba, divadlo, tanec) a kulturní politika v zemích střední Evropy se zaměřuje na vztah státní správy k oboru scénických umění v České republice, na Slovensku, v Polsku, Maďarsku, Rakousku a Německu. Její součástí je přehled základních dokumentů státní kulturní politiky v zemích střední Evropy, zasazení pojmu scénických umění do konceptu kulturních a kreativních průmyslů a ekonomické klasifikace a analýza statistické evidence divadla, hudba a tance ve vybraných zemích. Práce se dále soustředí na resort kultury z pohledu státní správy, strukturu státních orgánů odpovědných za řízení kultury jako celku a jimi zřizovaných státních institucí odpovědných za oblast scénických umění. Součástí je rozbor dotačních nástrojů na podporu umělecké tvorby v oblasti scénických umění.
- Současné žonglování a tanecBlaha, Lukas(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Date of thesis defence: 2020-07-02Magisterská práce pojednává o současném žonglování a jeho proudech, ovlivněných pohybem a tancem. V první části této práce popisuji a definuji současné žonglování a jeho směry, zejména pak upřesňuji pole pohybového žonglování. Práce následně sleduje, jaké principy používá žonglér tanečník, jaká spolupráce existuje mezi žonglérem a tanečníkem, a v neposlední řadě, jaká choreografie využívající žongléry i tanečníky vznikají. V práci analyzuji tvorbu současných umělců a uskupení, včetně mé vlastní praxe a zkušeností.
- Současné žonglování a tanecBlaha, Lukas(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Date of thesis defence: 2020-07-02Magisterská práce pojednává o současném žonglování a jeho proudech, ovlivněných pohybem a tancem. V první části této práce popisuji a definuji současné žonglování a jeho směry, zejména pak upřesňuji pole pohybového žonglování. Práce následně sleduje, jaké principy používá žonglér tanečník, jaká spolupráce existuje mezi žonglérem a tanečníkem, a v neposlední řadě, jaká choreografie využívající žongléry i tanečníky vznikají. V práci analyzuji tvorbu současných umělců a uskupení, včetně mé vlastní praxe a zkušeností.
- Současné žonglování a tanecBlaha, Lukas(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Date of thesis defence: 2020-07-02Magisterská práce pojednává o současném žonglování a jeho proudech, ovlivněných pohybem a tancem. V první části této práce popisuji a definuji současné žonglování a jeho směry, zejména pak upřesňuji pole pohybového žonglování. Práce následně sleduje, jaké principy používá žonglér tanečník, jaká spolupráce existuje mezi žonglérem a tanečníkem, a v neposlední řadě, jaká choreografie využívající žongléry i tanečníky vznikají. V práci analyzuji tvorbu současných umělců a uskupení, včetně mé vlastní praxe a zkušeností.
- Současné žonglování a tanecBlaha, Lukas(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Date of thesis defence: 2020-07-02Magisterská práce pojednává o současném žonglování a jeho proudech, ovlivněných pohybem a tancem. V první části této práce popisuji a definuji současné žonglování a jeho směry, zejména pak upřesňuji pole pohybového žonglování. Práce následně sleduje, jaké principy používá žonglér tanečník, jaká spolupráce existuje mezi žonglérem a tanečníkem, a v neposlední řadě, jaká choreografie využívající žongléry i tanečníky vznikají. V práci analyzuji tvorbu současných umělců a uskupení, včetně mé vlastní praxe a zkušeností.
- Současné žonglování a tanecBlaha, Lukas(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Date of thesis defence: 2020-07-02Magisterská práce pojednává o současném žonglování a jeho proudech, ovlivněných pohybem a tancem. V první části této práce popisuji a definuji současné žonglování a jeho směry, zejména pak upřesňuji pole pohybového žonglování. Práce následně sleduje, jaké principy používá žonglér tanečník, jaká spolupráce existuje mezi žonglérem a tanečníkem, a v neposlední řadě, jaká choreografie využívající žongléry i tanečníky vznikají. V práci analyzuji tvorbu současných umělců a uskupení, včetně mé vlastní praxe a zkušeností.
- Vnitřní procesy herceKukuczková, Anna(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2017)Date of thesis defence: 2017-09-18Práce se zabývá procesy probíhajícími v mysli herce, a to jak při práci na postavě v průběhu zkoušení, tak i při jejím dalším životě na jevišti v reprízách inscenace. Věnuje se popisům příprav na zkoušky a představení, jednotlivým druhům zkoušek a rozmanitým způsobům práce s textem. Na vše nahlíží s vědomím specifických odlišností divadelních žánrů. Autorka vychází převážně ze svých zkušeností.