Browsing by referee "Havlík, Jaromír"
Now showing 1 - 20 of 23
Results Per Page
Sort Options
- Autentická interpretace barokní varhanní hudby: Josef Seger a jihoněmecká školaKohout, Pavel(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Date of thesis defence: 2010-09-06Práce je zaměřena na nejvýznamnějšího českého varhaníka pozdního baroka, pedagoga a skladatele. Práce čerpá ze starých rukopisů a objasňuje nejdůležitější principy pro pochopení a správnou interpretaci tohoto druhu.
- Bicí nástroje ve 21. stoletíAndrlová, Klára(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Date of thesis defence: 2010-06-01Ve své práci bych se ráda zaměřila na několik děl věnovaných bicím sestavám. Toto odvětví zatím nemá v České republice mezi posluchači příliš velké zázemí a dle mého názoru pro to neexistuje žádný pádný důvod. Skladby pro bicí sestavy mohou stejně tak jako skladby pro melodické bicí nástroje, nebo obecně kterékoliv nástroje, plnit pódia i sály. Pro svou práci jsem si vybrala amerického skladatele Davida Langa a nizozemského skladatele Michela Van der Aa. Ve své práci se pokusím jednotlivá díla těchto autorů rozebrat a zdůraznit konkrétní problémy, které mohou nastat při nastudování. Jelikož na toto téma neexistují publikace v českém jazyce, budu vycházet převážně ze svých vlastních zkušeností se skladbami a ze zkušeností ostatních kolegů z řad studentů hudebních akademií a konzervatoří
- Databáze koncertních sálů v PrazeKoutná, Kateřina(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)Date of thesis defence: 2006-09-05Text této práce je dokumentací k praktickému projektu databáze Koncertní sály, jenž je uveřejněn na internetu na adrese www.prehled.net/koncertni-saly. Cílem této bakalářské práce bylo vytvořit nástroj napomáhající hudebním pořadatelům k vyhledání vhodného sálu pro jejich projekt. Databáze obsahuje technické detaily prostorů pro hudbu vPraze a některých koncertních síní v regionech a umožnuje vyhledávání podle nejrůznějších parametrů.Součástí textu je kromě popisu tvorby této internetové aplikace také část týkající se porovnání parametrů významných sálů v ČR a dále pasáž, týkající se zmapování netradičních prostorů pro provozování hudby v Praze.
- ELYSIUM - koncert pro klavír a symfonický orchestrHejnar, Robert(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Date of thesis defence: 2010-09-23
- Financování české hudební kulturyBačová, Kateřina(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)Date of thesis defence: 2006-06-07
- FINANCOVÁNÍ KULTURY Z VEŘEJNÝCH ROZPOČTŮKoutná, Kateřina(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Date of thesis defence: 2011-09-14Cílem této práce je zmapovat problematiku veřejného financování kultury a umění: ne však její praktickou stránku (zdroje financování), ale obecné mechanismy fungování. Stěžejní část práce je věnována přehledu polemik ze světové literatury a tisku o oprávněnosti a důvodech pro či proti veřejné podpoře kultury a umění. V následné analýze se potvrzuje, že na takto komplexní téma neexistuje jednoznačná objektivní odpověď, která by byla nezávislá na postoji mluvčího. Autorka proto druhou polovinu práce věnovala srovnání úrovně veřejné podpory ve vztahu ke kulturní vyspělosti občanů na příkladech států s různými sociálně-politickými kořeny ? a tedy tradicí veřejné podpory kultury a umění (Česká republika, Nizozemsko, Spojené státy americké). Závěrečné srovnání těchto objektivních statistických dat by mělo dát finální odpověď každému, kdo považuje kulturu a umění přinejmenším za věc žádoucí.
- Historie, vývoj a uplatnění bicích nástrojůSokolov, Oleg(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Date of thesis defence: 2010-06-01Bakalářská práce je zaměřena na historii, vývoj a uplatnění bicích nástrojů v hudbě klasické i populární. Jsou zde také speciální kapitoly věnované tympánům a etnickým nástrojům. Práce je doplněna slovníkem cizích pojmů a obrázky.
- Josef Klička a jeho varhanní díloRajnoha, Petr(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2007)Date of thesis defence: 2007-06-19Hlavní část práce je věnována analýzám varhanních skladeb. Do práce jsou začleněny kapitoly pojednávající o pražské varhanické škole a o ceciliánské reformě.
- Klára Andrlová: Bakalářský koncertAndrlová, Klára(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Date of thesis defence: 2010-06-01
- Nebojša Jovan Živković - život a díloVytiska, Miroslav(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Date of thesis defence: 2011-05-30Tato bakalářská práce je zaměřena na významného srbského bubeníka a skladatele Nebojšu Jovana Živkoviće. Práce se zabývá osobností Nebojši Jovana Živkoviće a jeho dosavadním životním dílem se zaměřením na jeho sólovou i komorní tvorbu. Tato práce předkládá můj pohled na Nebojšu Jovana Živkoviće, kterého považuji za jednoho z nejlepších bubeníků a skladatelů současné doby. V práci je k naleznutí biografie Nebojši Jovana Živkoviće, stručný rozhovor a charakteristika některých jeho skladeb. V závěru se tato práce zabývá i působením jeho skupiny Jovan Perkussion Projekt, kde se zmiňuji stručně i o členech tohoto seskupení. Na konci práce přikládám přehledný soupis jeho tvorby.
- Oleg Sokolov: Bakalářský koncertSokolov, Oleg(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Date of thesis defence: 2010-06-01
- Profesor Vladimír Tichý - skladatel a teoretikMazourová, Markéta(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)Date of thesis defence: 2006-06-09
- Rejchovo pojetí fugyHavlíček, Vít(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Date of thesis defence: 2011-06-08Předmětem této práce je fuga v pojetí Antonína Rejchy. Fugou se Rejcha zabývá ve dvou svých spisech O novém fugovém systému a ve dvou částech Pojednání o vyšší hudební skladbě. V této práci se především věnuji druhému jmenovanému. Vedle překladu do češtiny uvádím i kritický komentář tohoto spisu a následně srovnání obou spisů z různých hledisek, čímž poukazuji na vývoj Rejchova myšlení v oblasti fugy.
- Rejchův spis Ueber das neue FugensystemHavlíček, Vít(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Date of thesis defence: 2009-06-10Předmětem této práce je hudebně teoretický spis Antonína Rejchy Ueber das neue Fugensystem. Práce obsahuje faksimile tohoto teoretického díla, diplomatický přepis ze švabachu do moderního písma, český překlad a kritický komentář tohoto spisu. Součástí práce jsou dále analýzy témat a expozic všech fug Rejchova cyklu 36 fug pro klavír, úzce souvisejícího s uvedenou teoretickou prací.
- Sólová a komorní klarientová tvorba Františka Vincence KramářeMach, Jan(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)Date of thesis defence: 2008-09-26Názvy kapitol: Životopis, Koncerty, Koncertní symfonie, Komorní tvorba, Osobní pohled na klarinetovou tvorbu F. V. Kramáře.
- Sólový nástroj a orchestr (se zvláštním zřetelem ke klávesovým nástrojům)Hejnar, Robert(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Date of thesis defence: 2010-09-23Disertační práce Roberta Hejnara Sólový nástroj a orchestr (se zvláštním zřetelem ke klávesovým nástrojům) se zabývá problematikou vztahu a instrumentace sólového nástroje a orchestru. V úvodních kapitolách práce jsou pojmenována z hlediska akustických parametrů (za použití kategorií základních vlastností tónu) rozhodující kritéria pro instrumentaci sólového nástroje a orchestru, dále typy instrumentálních koncertů a vymezení aspektů vztahu a funkce složky sólové a doprovodné orchest-rální. Na základě rámcových analýz (s akcentem na formu, traktaci sólového nástroje, orchestrální sazbu a zvukovou imaginaci díla) a následné komparaci (po stránce typu formy, prvku kadence, tektonické ambivalence, vztahu a funkce sólové-ho nástroje a orchestru) zástupných reprezentativních koncertantních děl 20. století (K. Penderecki: Koncert pro flétnu a komorní orchestr, A. Parsch: Symfonie-koncert pro lesní roh a orchestr, S. Gubajdulina: ?Offertorium? ? koncert pro housle a orches-tr, S. Prokofjev: Koncert č. 1 Des dur, op. 10, pro klavír a orchestr, L. Fišer: Koncert pro klavír a orchestr, B. Martinů: Koncert pro cembalo a malý orchestr, V. Riedl-bauch: Koncert-bitva pro varhany a orchestr) jsou v závěru práce nastíněny netradiční instrumentální techniky jednotlivých nástrojů hlavních orchestrálních sekcí a nástrojů klávesových využitelné v instrumentaci kompozice pro sólový nástroj a orchestr s ohledem na jejich dynamická, témbrová a technická specifika, včetně dal-ších perspektiv vývoje instrumentálního koncertu jako formálního celku.
- Symfonie č. 2 d moll Josefa SukaŠonková, Jitka(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta, )Date of thesis defence: 2008-01-25Bakalářská práce ukazuje jak se řeší ...