Repository logo
Home
  • English
  • Čeština
  • Log In
  • All of DSpace
  • English
  • Čeština
  • Log In
  1. Home
  2. Browse by referee

Browsing by referee "Herman, František"

Now showing 1 - 20 of 20
Results Per Page
Sort Options
  • Dechové trio v tvorbě českých autorů 20. století
    Vaňková, Simona
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)
    Date of thesis defence: 2010-06-08
    Magisterská práce s názvem Dechové trio v tvorbě českých autorů 20. století podrobně pojednává o čtyřech významných českých dílech pro dechové trio: Ervín Schulhoff - Divertissement pro hoboj, klarinet a fagot (1927), Bohuslav Martinů - Čtyři madrigaly pro hoboj, klarinet a fagot (1937), Iša Krejčí - Trio ? divertimento pro hoboj, klarinet a fagot (1935) a Klement Slavický - Trio per Oboe, Clarinetto in B e Fagotto (1937). Kapitoly obsahují jednak životopisy skladatelů, jejich inspirační zdroje a podněty, jednak podrobné interpretační rozbory jednotlivých dechových trií, s přihlédnutím k originálnímu přínosu českých skladatelů evropskému neoklasicismu. Práce je doplněna o soupis dalších českých dechových trií 20. století. Příloha obsahuje partitury čtyř rozebíraných děl.
  • Dechový orchestr mladých Krnov
    Horáková, Lucie
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)
    Date of thesis defence: 2010-06-07
    Česká republika a zejména severní morava je známa bohatou tradicí dechové hudby. Dechový orchestr mladých Krnov funguje or roku 1961 nepřetržitě téměř padesát let. Za tuto dobu se stal špičkovým tělesem v oblasti mládežnických dechových orchestrů v České republice. Reprezentuje naši zemi na mnoha zahraničních zájezdech (Evropa, USA) a je výhercem významných soutěží. Těchto úspěchů dosahuje zejména díky svému uměleckému vedoucímu Karlu Dospivovi, který dirigentem po celou dobu fungování orchestru.
  • Dittrichová L.: Bakalářský koncert
    Dittrichová, Lucie
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)
    Date of thesis defence: 2011-06-06
  • Francis Poulenc - komorní tvorba pro fagot
    Skalický, Radovan
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)
    Date of thesis defence: 2009-06-15
    Francis Poulenc je znám především jako člen skladatelské skupiny, která vznikla v Paříži na počátku 20. století a která se nazývá ?Pařížská šestka?. Kromě Poulenca do ní patří ještě Darius Milhaud, Arthur Honegger, Georges Auric, Louis Durey a Germaine Tailleferrová a ačkoli je dohromady spojuje jen málo znaků, řadíme je zpravidla ke směru hudebního neoklasicismu. Inspirátorem skupiny byl Eric Satie a mluvčím pak Jean Cocteau, jehož manifest Kohout a harlekýn je vyjádřením východisek skupiny. Francis Poulenc se narodil 7. ledna 1899 v Paříži a prožil zde většinu svého života. Studoval soukromě u Ricarda Viñese (klavír) a Charlese Koechlina (kompozice). Zprvu byl známý především jako klavírista (v duu s barytonistou Piérrem Bernacem nebo se sopranistkou Denise Duval), posléze vešel ve známost i jako uznávaný skladatel. Zemřel na infarkt 30. ledna 1963. Poulencova tvorba obsahuje téměř všechny skladatelské žánry, nejvíce však napsal písní a skladeb pro klavír. Známé jsou jeho opery (např. Prsy Tirésiovy nebo Dialogy Karmelitek), dále koncerty (např. Koncert pro klavír a orchestr nebo Koncert Champêtre pro cembalo) a také tvorba duchovního zaměření (Litanies à la vierge noire nebo Stabat Mater). Mezi posluchači je však nejpopulárnější jeho tvorba komorní, především pro svou vyváženost a krásné melodie. Ve třech ze svých komorních skladeb použil Poulenc fagot: V Sonátě pro klarinet a fagot (1922), v Triu pro hoboj, fagot a klavír (1926) a v Sextetu pro flétnu, hoboj, klarinet, fagot, lesní roh a klavír (1939). Každá z těchto kompozic má svá specifika a fagot je v nich použit odlišným způsobem. Sonáta pro klarinet a fagot je postavena na sólovém hlasu klarinetu. Fagot jej pouze doprovází figuracemi a skoky v legatu. V Triu hraje hlavní roli klavír a dvojice hoboje a fagotu mu v hudebním dění sekunduje. Nejsou však sníženi na roli pouhých doprovázečů, Poulenc jim svěřuje také značnou část motivického materiálu. Sextet je pak vyváženým komorním dílem s rovnoměrným využitím všech nástrojů.
  • Historie a vývoj fagotového strojku
    Soukal, Libor
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)
    Date of thesis defence: 2009-06-16
    Cílem této práce bylo popsat historii a vývoj fagotových strojků.Velký význam pro konstrukci a správnou funkci strojků má materiál, třtina Arundo Donax. V práci je popsán a vysvětlen vztah mezi biologickými, fyzikálními a chemickými vlastnostmi této rostliny,které jsou pro výrobu strojku požadovány.Detailně je uveden postup výroby strojků.
  • Klarinet a jeho žánrová všestrannost v hudbě 20. století
    Slováček, Felix
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)
    Date of thesis defence: 2011-09-01
    Práce se zabývá žánrovou rozmanitostí klarinetu ve 20. století a zaměřuje se na interprety, kteří se pohybují na pomezí klasiky a jazzu. První kapitola uvádí obecný vývoj klarinetu až po současnost. Druhá popisuje využití klarinetu, jak v různých hudebních seskupeních, tak v nonartificiální hudbě. Třetí kapitola se zaměřuje na stěžejní klasické skladby pro klarinet, zkomponované skladateli ovlivněnými folklórem. Čtvrtá a pátá kapitola obsahuje nejvýznamnější interprety světové a české scény, jež se celý svůj život vyskytovali mezi klasikou a jazzem. V poslední kapitole přináším své vlastní poznatky a zkušenosti z hudby žánrových přesahů.
  • Lahodná Jana: Bakalářský koncert
    Lahodná, Jana
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)
    Date of thesis defence: 2009-06-15
  • Leonard Bernstein a jeho přínos do klarinetové literatury v 21. století
    Slováček, Felix
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)
    Date of thesis defence: 2008-06-05
    V mé práci s názvem "Leonard Bernstein a jeho přínos do klarinetové literatury 21. století" se nejprve věnuji životu L.B. Pokouším se zdůraznit hlavní událostí jeho hudební kariéry. V další kapitole shrnuji Bernsteinovo skladatelské dílo. Zvláště se věnuji skladbám, v kterých autor využil klarinet jako sólový nástroj. Sonátou pro klarinet a klavír se poté zabývám v následujících dvou částech. Zároveň se zabývám Bernsteinovým dílem v kontextu dnešního hudebního života, neboť jeho skladby jsou do dnes oblíbené a hrané. Týká se to i Sonáty pro klarinet a klavír, která je běžnou součástí repertoáru dnešních klarinetistů.
  • Lucie Horáková: Magisterský koncert
    Horáková, Lucie
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)
    Date of thesis defence: 2010-06-07
  • Matlasová Kateřina : Magisterský koncert
    Matlasová, Kateřina
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)
    Date of thesis defence: 2008-09-02
  • Metodická pravidla při hře na klarinet a saxofon
    Dittrichová, Lucie
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)
    Date of thesis defence: 2011-06-06
    Moje bakalářská práce se zabývá problematikou odlišných způsobů hry, potažmo výuky na klarinet a saxofon. Kromě odlišných a společných znaků hry na oba nástroje je v~práci uvedeno porovnání a zhodnocení některých metodických klarinetových i saxofonových škol a jejich využití ve výuce. Hlavní částí bakalářské práce je kapitola, která pojednává o~prvních krůčcích začátečníka klarinetisty nebo saxofonisty, včetně průpravy na přípravné nástroje (zobcová flétna, chalumeau, sopránsaxofon), výběru vhodného vybavení a denního cvičebního rozvržení.
  • Metodika ako prostriedok hudobného rozvoja žiaka
    Makarovič, Jozef
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)
    Date of thesis defence: 2008-06-06
    Táto práca je venovaná otázkam a problematike hudobného rozvoja žiaka. Analyzujem v nej zákonitosti rozvoja z hľadiska hudobných zručností, schopností, rozoberám negatívne elementy brzdiace hudobný vývin a uvádzam možnosti a spôsoby riešenia problémov s tým spojené. Popisujem metodické a pedagogické postupy učiteľa ako hlavného predpokladu a činiteľa k vychovaniu úspešného hudobne vzdelaného človeka.
  • Metodika hry na lesní roh
    Matlasová, Kateřina
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)
    Date of thesis defence: 2008-09-02
    Tématem této diplomové práce je Metodika hry na lesní roh. Text je rozdělen do několika kapitol. Po krátkém úvodu se zabývám vývojem lesního rohu s přihlédnutím k počátku vývoje v Čechách. Kapitola třetí přináší stručný přehled vybraných metodických škol. Následují kapitoly o držení nástroje, dýchání, nátisku. Těžiště práce tvoří kapitoly nátisková a dýchací cvičení.
  • Sharon Kam
    Lahodná, Jana
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)
    Date of thesis defence: 2009-06-15
    V diplomové práci je pojednání o osobnosti Sharon Kam, jedné z nejvýznamnějších a nejuznávanějších světových hráček na klarinet. Stručně a přehledně jsou popsány její začátky a hlavní milníky jejího života a profesního vývoje. Je podán přehled všech jejích vydaných nahrávek i současný nabídnutelný repertoár. Formou rozhovoru jsou prezentovány její názory na klarinetovou hru, přístupy k nacvičování nových skladeb i její další reakce na položené otázky. Zvláštnosti interpretace Sharon Kam jsou demonstrovány na rozboru Fantazijních kusů op. 73 Roberta Schumanna a její pojetí a názor na tuto skladbu jsou porovnány s provedením významného francouzského klarinetisty a pedagoga, Michela Arrignona. Práce je doplněna popisem dechových cvičení, které i v nácviku Sharon Kam hrají významnou roli. Při popisu inspiračního významu zmíněné umělkyně na můj vývoj jsou její názory konfrontovány s mými.
  • Simona Vaňková: Magisterský koncert
    Vaňková, Simona
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)
    Date of thesis defence: 2010-06-08
  • Skalický Radovan: Bakalářský koncert
    Skalický, Radovan
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)
    Date of thesis defence: 2009-06-15
  • Slováček Felix : Bakalářský koncert
    Slováček, Felix
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)
    Date of thesis defence: 2008-06-05
  • Slováček Felix: Magisterský koncert
    Slováček, Felix
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)
    Date of thesis defence: 2011-09-01
  • Soukal Libor: Magisterský koncert
    Soukal, Libor
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)
    Date of thesis defence: 2009-06-16
  • Tréma
    Makarovič, Jozef
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)
    Date of thesis defence: 2006-06-15
    V tejto práci sa venujem problematike trémy. Práca predstavuje určitý prehľad

DSpace software copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Cookie settings
  • Privacy policy

We collect and process your personal information for the following purposes: Authentication, Preferences, Acknowledgement and Statistics.
To learn more, please read our
privacy policy.

Customize