Repository logo
Home
  • English
  • Čeština
  • Log In
  • All of DSpace
  • English
  • Čeština
  • Log In
  1. Home
  2. Browse by referee

Browsing by referee "Hora, Jan"

Now showing 1 - 9 of 9
Results Per Page
Sort Options
  • Eva Flamíková: Bakalářský koncert
    Flamíková, Eva
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)
    Date of thesis defence: 2010-06-07
  • Hudební analýza sonáty "94.žalm" Julia Reubka
    Marešová, Jiřina
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)
    Date of thesis defence: 2007-06-06
    Tato práce se podrobně věnuje hudební analýze Sonáty "94. žalm" Julia Reubka. Hlavní důraz klade na práci s tématem i jednotlivými motivy a popisuje harmonický průběh skladby. Obsahuje také informace o biblickém mottu díla a o různých vydáních, které dílo prezentují. Kromě toho poskytuje základní údaje o životě autora a jeho rodinném zázemí.
  • Koncert
    Málková, Kateřina
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)
    Date of thesis defence: 2007-06-06
  • Náměty pro rozvoj varhanní improvizace
    Steyer, Jan
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)
    Date of thesis defence: 2007-06-06
    Bakalářská práce Náměty k rozvoji varhanní improvizace je, jak název napovídá, souhrnem podnětů, které se snaží být inspirací pro zdokonalení varhanního improvizačního umění. V žádném případě proto na ni nelze nahlížet jako na plnohodnotnou učebnici varhanní improvizace. Naopak už počítá se čtenářem obeznámeným alespoň s improvizačními základy. Práce sestává ze čtyř na sebe navazujících tématických okruhů. První se zabývá improvizací melodické linky, druhý harmonií, následuje okruh věnovaný kontrapunktické práci a nakonec pojednání o uspořádání improvizace z hlediska formální stavby. Každý z těchto tématických okruhů je tvořen samotnými náměty, jež jsou opatřeny hudebními příklady a úkoly určenými pro čtenáře. Práce klade důraz na vlastní estetické cítění improvizátora, na komunikativní aspekt hudby a upřednostňuje soudobé hudební vyjadřovací prvky.
  • Postavení varhanní hudby na Slovensku v 17. a 18. století
    Kevická, Kamila
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)
    Date of thesis defence: 2006-06-14
    Ve své diplomové práci se zabývám historií a vývojem slovenského varhanářství a skladatelskou varhanní tvorbou na Slovensku v 17. a 18. století.
  • Pražská varhanická škola
    Steyer, Jan
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)
    Date of thesis defence: 2010-06-07
    Tato práce zabývající se Pražskou varhanickou školou se snaží svému čtenáři předložit přehledný popis tohoto důležitého českého hudebního ústavu 19.století. Zároveň si klade za úkol alespoň částečně doplnit chybějící mezery v odborné hudební literatuře zabývající se tímto tématem. I přes snahu o ucelený obraz se tedy spíše zaměřuje na fakta méně známá, či obtížněji dohledatelná. Z těchto důvodů se tato práce úmyslně nevěnuje světově proslulým osobnostem českého hudebního života, jejichž jméno je sice s Varhanickou školou spojeno, ale o nichž bylo napsáno již mnoho jiné literatury a tudíž není problémem tyto informace vyhledat jinde. Vzhledem k omezenému rozsahu se tato práce také nedá označit za naprosto vyčerpávající a zájemcům o podrobnější znalosti stran této problematiky spíše nabízí jakýsi rámcový přehled vhodný k dalšímu bližšímu výzkumu.
  • Přemysl Kšica Bakalářský koncert
    Kšica, Přemysl
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)
    Date of thesis defence: 2009-06-04
  • Štefan Németh Šamorínsky: Život a dielo
    Flamíková, Eva
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)
    Date of thesis defence: 2010-06-07
    Slovensko začiatkom 20. storočia zažívalo isté profesionálne hudobné narodenie. Vyrastajú prví nádejní skladatelia a interpreti. Centrom slovenskej kultúry sa stáva ešte stále málo známa Bratislava. Ich úloha bola Ťažká, začínali akoby z ničoho z malou podporou niekolkých vzdelaných učitelov. Napriek týmto okolnostiam dali smerovanie vlastnej slovenskej národnej tvorbe a hudobnému štýlu. Jednou z významných osobností, ktorú v tejto práci budem spomínať a na jej dielo sa zameriam je Štefan Németh Šamorínsky. Stal sa žiakom Alexandra Albrechta, ktorý objavil vrodený mimoriadny talent. Béla Bartok, budapeštiansky hudobný majster a skladatel pomohol mladému nádejnému Némethovi ako v oblasti hry na organ tak po stránke kompozičnej. Jeho hudobný rast a dielo sa spája s mestom Bratislava, kde bol ako organista v dóme sv. Martina a neskor ako šéf dirigent zboru. Jeho cit pre hudbu je neopakovatelný, zakladá nový zbor a orchester a skladá skladby až do vrcholného diela Bratislavskej omše. V tejto práci je zachytený jeho hudobno-osobnostný rast s vystihnutou spoločenskou atmosférou mesta Bratislavy. Dúfam, že aj touto prácou sa stane osobnosť ešte málo známeho Štefana Németha čitatelom bližšia a jeho príklad bude impulzom hudobnej obnovy na Slovensku.
  • Steyer Jan: Magisterský koncert
    Steyer, Jan
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)
    Date of thesis defence: 2010-06-07

DSpace software copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Cookie settings
  • Privacy policy