Browsing by referee "JANEČEK, Václav"
Now showing 1 - 12 of 12
Results Per Page
Sort Options
- Fúze tanečních stylů současnostiHývnarová, Petra(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2016)Date of thesis defence: 2016-06-06Tato bakalářská práce upozorňuje na nově vznikající trend, kterým je fúzování tanečních stylů a technik. Na základě zkoumání společných principů a pedagogické praxe dvou vybraných profesionálních lektorů je přiblížen proces fúzování a jeho vliv ve výuce tance. Odborný text je doplněn zamyšlením nad tímto současným trendem, který je rozšířený hlavně v komerční sféře Problematika, kterou zde nastínuji, vytváří pouze úvod k dalšímu zkoumání a analýze principu, který se časem může stát mezníkem ve vývoji tance a taneční pedagogiky.
- Hip hop ako tanečný štýl a jeho použitie v javiskovej choreografiiMachovičová, Simona(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2015)Date of thesis defence: 2015-06-02Svoju diplomovú prácu som venovala hip-hopovému tanečnému štýlu - hip hop dance. Stručne som charakterizovala hip hop ako kultúru vo všeobecnosti a do hĺbky som sa zamerala na jednu z jeho najdôležitejších zložiek a tou je práve tanec. Opisujem vznik a postupný vývoj hip hop dance, charakterizujem samotný spôsob pohybu v tomto štýle a venujem sa jeho rozdeleniu a kategorizácii. Snažila som sa nájsť cestu, ktorú prešiel hip hop dance z ulice, kde vznikol, do tanečných škôl a štúdii a napokon až na divadelné javiská. Pátrala som po divadelných hip-hopových tanečných predstaveniach, ktoré sa tešia väčšiemu rozmachu práve tu v Európe a jedno z nich som si vybrala na podrobnú analýzu. V neposlednom rade je súčasťou mojej diplomovej práce aj výskum vo forme dotazníkov, ktorým som chcela zistiť mienku súčasnej tanečnej komunity na otázku hip-hopového tanečného štýlu a jeho použitia v javiskovej choreografii, a teda v divadelnom prostredí.
- Interaktivní počítačové softwary v choreografiiŠmídová, Monika(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2012)Date of thesis defence: 2012-05-30Bakalářská práce se zaměřuje na problematiku interaktivních představení. Na téma nahlíží z pohledu propojení nových technologií a umění. Shrnuje historický vývoj interaktivity představení, zachycování pohybu a vývoj interaktivního softwaru. Práce je komponovaná jako stručný přehled shrnující dosavadní informace o této problematice. Uvádí nejvýznamnější představitele v oblasti interaktivních představení.
- Královská společnost pedagogů tanceSmělá, Barbora(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2013)Date of thesis defence: 2013-06-04Ve své magisterské práci popisuji Královskou společnost pedagogů tance (Imperial Society of Teachers of Dancing ? dále jen ISTD). Jedná se o mezinárodní instituci, sídlící v Londýně, která se zabývá školením tanečníků a tanečních pedagogů z celého světa. Stručně popisuji její historii, možnosti členství, typy zkoušek a jednotlivé fakulty. Studium na ISTD je rozděleno do dvanácti tanečních fakult: Step, Národní tanec, Divadelní tanec, Řecké tance, Tance jižní Asie, Společenský tanec, Latinsko-Americký tanec, Sequence, Disco, Freestyle & Rock?n?Roll, Klubový tanec, Cecchettiho metoda a Královský balet. Vzhledem k mé specializaci na klasický tanec jsem se rozhodla popsat fakultu Královského baletu podrobněji. Vypisuji zde osnovy všech etap zkoušek a kvalifikací na ISTD.
- Kreativita a její začlenění do výuky techniky klasického tanceMládek, Zdeněk(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2021)Date of thesis defence: 2021-06-29Tato diplomová práce se zaměřuje na kreativitu a její začlenění do výuky techniky klasického tance. Jedná se o umění vidět jinak, kdy by technika sama o sobě měla interpretům napomáhat a nikoli je omezovat. Pedagog by jim v tom měl být oporou a jakýmsi průvodcem. Nejedná se o vědeckou studii, nýbrž jde o náhled faktů, myšlenek a návrhů.
- Nové přístupy v tvorbě tréninku klasického tanceMládek, Zdeněk(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2019)Date of thesis defence: 2019-06-10Tato bakalářská práce se zaměřuje na nové přístupy v tvorbě tréninku klasického tance v profesionální sféře. Jedná se o náhled na vyvíjející se taneční pedagogiku v dnešní době. Různé úhly pohledu vybraných pedagogických osobností jsou porovnávány s mými vlastními zkušenostmi v této oblasti. Nejedná se o vědeckou studii, ale o přehled myšlenek a názorů.
- Pohybová paměť v tanciSlaninová, Anna(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2021)Date of thesis defence: 2021-06-29V této bakalářské práci se zabývám pohybovou pamětí v tanci. Práce je pojata jako teoretická s návrhem aplikace teoretických poznatků do taneční pedagogické praxe. Popisuji zde paměťová a motorická centra v lidském těle, jejich vzájemné propojení při pohybu a vliv různých druhů učení na paměť. Stěžejní část práce věnuji paměti v kontextu tance, zejména pak paměťovým procesům v tanci, faktorům ovlivňujícím proces paměti a učení, individuálním rozdílům a metodám učení. S ohledem na cíl práce soustředím pozornost k vývojové etapě mladšího školního věku, se zvláštním zřetelem k rozvoji v kognitivní a motorické oblasti. Zabývám se také motorikou, součástí práce jsou psychomotorické hry a jejich praktické využití při rozvoji pohybové paměti v tanci. Cílem práce je zpracování přehledu stěžejních informací, které se týkají pohybové paměti v tanci a představení jejich praktického využití v pedagogické praxi u dětí mladšího školního věku.
- Prvky allegra střední etapy výuky osmileté taneční konzervatořeKrálová, Barbora(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2016)Date of thesis defence: 2016-06-02Svou magisterskou prací bych chtěla zprostředkovat podrobný popis a metodický přehled hlavních prvků allegra střední etapy výuky osmileté taneční konzervatoře. Veškeré informace vycházejí z nejznámějších metodických knih uznávaných pedagogů klasického tance. Tato etapa výuky zahrnuje rozvoj a obohacení o prvky battu, batteries, obraty a nové skoky. Práce by tedy měla sloužit jako pomocná brožura k metodické posloupnosti výuky.
- Taneční produkceMatysková, Natálie(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Date of thesis defence: 2020-09-18Bakalářská práce se zabývá taneční produkcí uměleckého současného tance v nezávislém kulturním sektoru ČR z pohledu choreografa. Zkoumá, nakolik musí choreograf obstarávat produkční záležitosti sám, snaží se odhalit, proč tomu tak je a co z toho pro choreografy vyplývá. Zaměřuje se na vymezení pojmů ma-nagement a produkce a snaží se postihnout specifika taneční produkce. Zaobírá se profesí choreografa a způsoby jeho zaměstnání. Práce vznikla na základě hy-potéz, založených na osobních zkušenostech autorky, a jejich následné konfrontace s odbornou literaturou a zároveň vlastním empirickým výzkumem formou kvalitativních rozhovorů se čtyřmi českými choreografy nezávislého sou-časného tance. Soustředí se na přípravu a realizaci projektů, jejich fáze a úskalí z dvojího hlediska - uměleckého a produkčního v jedné osobě. Dotýká se také psychologických dopadů této problematiky na osobnost choreografa (kreativita vs. praktičnost, měkké dovednosti, psychohygiena). Výzkum potvrdil, že tato problematika se zkoumaného sektoru skutečně blízce dotýká a choreografové se s ní denně potýkají.
- Tělo jako funkční nástroj klasického tanceBočková, Šárka(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2012)Date of thesis defence: 2012-05-31Tato magisterská práce zkoumá lidské tělo na bázi anatomických předpokladů ve spojení s funkčními principy, které napomáhají budovat správné postavení těla, vytočení dolních končetin en dehors, pózy klasického tance a pohybovou koordinaci, která vede tělo až do rotace a skoku. V této magisterské práci nahlížím na tělo, jako na tanečníkův hlavní nástroj k provádění celé techniky klasického tance a snažím se popisovanými funkčními principy podpořit správnost provedení jednotlivých prvků techniky klasického tance. V závěru práce se zamýšlím nad obecným zapojením těchto funkčních principů do lekce klasického tance.
- Telo v priestore, priestor v teleHorváthová, Daša(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2015)Date of thesis defence: 2015-06-03Diplomová práca obsahuje vypracovanie problematiky tela a priestoru v tanci. Úvodná časť obsahuje pojednanie o tele ako o živom organizme. Hlavná časť práce sa delí na kapitoly telových vrstiev - kože, svaly, kosti; gravitácie, rovnováhy a predstavivosti. V poslednej časti sa spájajú všetky uvedené fenomény a vyúsťujú v popis konkrétnych predstáv a zážitkov pri vykonávaní jednotlivých cvikov tréningu klasického tanca.
- Vývoj a profilace souboru Laterny MagikyZápotocká, Eva(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2015)Date of thesis defence: 2015-06-03Bakalářská práce se zabývá historickým vývojem souboru Laterny magiky a přibližuje styčné body svého působení do roku 2009. Zároveň udává informace o založení tanečního souboru, o jeho členech, choreografech a baletních mistrech. Dále se zabývá nejvýznamnějšími tituly, které byly v historii Laterny magiky uvedeny, představuje choreografa, tanečníka a pedagoga Jeana-Pierra Aviotta jako významnou osobnost v rozvoji tanečního souboru.