Browsing by referee "Janeček, Václav"
Now showing 1 - 11 of 11
Results Per Page
Sort Options
- Balanchine techniqueČervíčková, Pavlína(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Date of thesis defence: 2009-06-08Touto bakalářskou prací jsem chtěla zprostředkovat ucelený rozbor části techniky George Balanchina, jednoho z největších choreografů neoklasického tance a zakladatele New York City Ballet. Jelikož v současné době neexistuje celistvé zpracování Balanchinovy techniky v českém jazyce, hlavním zdrojem informací pro mou práci byla především kniha Suki Schorer on Balanchine Technique, vydaná roku 1999 v New Yorku. Zaměřila jsem se na techniku práce na špičkách, kterou Balanchine obohatil o spoustu nových prvků a principů oproti ruské klasické technice.
- Balanchine TechniqueHarazimová, Lenka(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)Date of thesis defence: 2008-06-10Práce s názvem Balanchine Technique se zabývá stylem klasického tance, který má své kořeny v Americe, přesněji v USA. Jeho zakladatelem byl tanečník, choreograf a pedagog George Balanchine, původem Rus, který na počátku 20.století emigroval do USA. Jeho cílem zde bylo naučit Američany tančit klasický balet tak, aby se cítili přirozeně. Principy ruské výuky klasického tance podle Agripiny Jakovlevny Vaganovové se příliš nezměnily a zůstaly stejné i v rukou Balanchina. Ten je odlišil především v jiných důrazech, dynamice a ve stylu, který plně přizpůsobil místu a hlavně nové moderní době. V rámci této práce jsem se pokusila popsat jednotlivé prvky klasického tance tak, jak je vnímal Balanchine. Zabývala jsem se jednak rozdílem v technickém provedení jednotlivých cvičení, oproti tradiční ruské metodě klasického tance a často také rozdílnou dynamikou pohybu. Tato práce je rozdělená do dvou částí. První popisuje všechny základní prvky v exercice a la barre, druhá pak základní prvky v exercice au milieu v postavení na celém chodidle. Celý text je pro srozumitelnost doplněn obrazovým materiálem. Inspirací a předlohou mi byla kniha Suki Schorer on Balanchine Technique.
- Klasická technika pre tanečníkov súčasného tancaLacová, Martina(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Date of thesis defence: 2010-06-10Táto magisterská práca sa zaoberá klasickou tanečnou technikou zameranou pre tanečníkov súčasného tanca. Text pribliţuje základné koncepty a spôsob práce v technikách klasického a súčasného tanca a stručne popisuje nové pohybové metódy a prístupy k telu. Hlavná časť práce skúma otázky súvisiace s problematikou vzdelávania tanečníkov súčasného tanca v klasickej technike a opiera sa o myšlienky a poznatky významných pedagógov klasickej techniky ale predovšetkým o názory a postrehy tanečníkov súčasného tanca. K téme magisterskej práce sa viaţe aj priloţený rozhovor s významným pedagógom klasickej techniky pre tanečníkov súčasného tanca Zvi Gotheinerom. Tento rozhovor som mala moţnosť uskutočniť počas účasti na jeho workshopu vo Viedni.
- Lenka Harazimová - Pedagogický výstupHarazimová, Lenka(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, )
- Metodika nových prvků klasického tance (7. a 8. r. osmileté taneční konzervatoře)Shchekaleva, Anna(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)Date of thesis defence: 2006-06-08
- Pedagogický výstupČervíčková, Pavlína(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Date of thesis defence: 2009-06-08
- Postavení dolních končetin v klasickém tanciDanzerová, Barbora(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Date of thesis defence: 2010-06-15Abstrakt Bakalářská práce je zaměřena na postavení dolních končetin v klasické taneční technice a vliv tohoto postavení na celkové držení těla tanečníka. Dolní končetiny nejsou pouze oporou vzpřímeného držení těla, ale také zároveň slouží jako zdroj informací centrálnímu nervovému systému (zpětná vazba), který pak anticipuje záměr tanečníka (dopředná vazba). Cíl práce Cílem práce je upozornit na fyziologicky správné postavení nohou v klasickém tanci. Je to základní předpoklad pro realizování dalších pohybových vazeb bez rizika přetížení pohybového aparátu. Klíčová slova držení těla, postavení nohou, kineziologie
- Profesní sdružení tanečníkůHannichová, Ivana(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Date of thesis defence: 2011-06-08Bakalářská práce poskytuje stručný přehled o profesních sdruženích tanečníků, přičemž historicky mapuje jejich existenci od 19. století po současnost a místně není vymezena, zabývá se sdruženími v celosvětovém měřítku. Autorka krátce zmiňuje historicky nejstarší sdružení tanečních mistrů a jejich vývoj ve světě. Podrobněji se věnuje podobným organizacím na území Čech, jejichž počátek je zasazen do 19. století a postupně prochází skrze století dvacáté a období socialismu až k současnosti. Dále se zabývá současnými evropskými a americkými systémy profesních sdružení, jejich historií, cíly a stanovami. Zvláštní pozornost věnuje problematice u nás, existujícím profesním spolkům a jejich významu v praxi.
- Scénická praxe moderního tance (4.-6 .roč.konzervatoře)Kalousková, Hana(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)Date of thesis defence: 2008-06-10Záměrem mé práce je průzkum v oblasti scénické praxe moderního tance. Celá práce je rozdělena do čtyř kapitol. V té první se zabývám předmětem scénické praxe všeobecně, tak, jak je jednotlivými subjekty chápán. V další kapitole věnuji pozornost osobnosti pedagoga v průběhu výuky scénické praxe. V následující kapitole se pozastavuji nad systémem výuky scénické praxe moderního tance na tanečních konzervatoří, přičemž se objekty mého zájmu stali TCP a TK. V poslední, čtvrté kapitole, se věnuji problematice školních souborů. Nejprve hodnotím existenci a členství v těchto institucích obecně, poté se zaměřuji na tři současné pražské soubory konkrétněji. Popisuji tedy Balet Praha Junior, Baby Balet Praha a Bohemia Balet, přičemž se snažím objasnit historický kontext jejich vzniku. Posléze se zaměřuji na repertoár a okolnosti jeho výběru a tvorby, typy představení a uměleckých produkcí, které soubory zajišťují, a snažím se také nahlédnout do běžného týdenního plánu člena školního souboru. V poslední podkapitole se zabývám frekvencí uměleckých akcí uvedenými soubory v sezónách 2005/06 a 2006/07. V samotném závěru práce se nachází obrazová příloha, kde uvádím fotografie vybraných choreografií v podání TCP a TK a jejich studentů, koncentrovaných do školních souborů.
- Systém výuky na Taneční akademii V MannheimuElblová, Markéta(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Date of thesis defence: 2007-09-05Výukový systém na Taneční akademii v Mannheimu se řídí a vyplývá z celkového systému vedení školy. Jednotlivé předměty nejsou vyučovány izolovaně, samy o sobě, ve výuce existuje vzájemná provázanost a akceptování ostatních vyučovaných technik. Tím vzniká provázanost, která připravuje tanečníky na široké spektrum tanečního repertoáru. Praxe umožněná spoluprácí se souborem divadla v Karlsruhe, pomáhá studentům v přípravě na jejich budoucí povolání. Rozhodla jsem se proto nastínit, jak funguje školský systém v Německu a porovnala ho se školským systémem České republiky, protože oba systémy se od sebe v mnohém liší. Na závěr jsem napsala svůj osobní pohled na situaci týkající se existence interpretačního oboru v rámci vysoké školy v Německu a v České republice a jaký by měl takový obor v České republice vyhlídky.
- Vývoj prvků akademického tance v tanečních manuálech 18. a 19. stoletíDurczaková, Kristina(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Date of thesis defence: 2010-09-06Tato diplomová práce se zabývá vývojem prvků akademického tance během 18. a 19. století, jak je zachytili taneční mistři a teoretici ve svých traktátech. Na skupině vybraných prvků demonstruje vývoj vnitřního obsahu tanečních termínů a rozebírá, jakým způsobem prvky prováděli a popisovali jednotliví autoři, mezi nimi např. Pierre Rameau, Gennaro Magri či Carlo Blasis. Práce zároveň konfrontuje vývoj jednotlivých tanečních elementů s podobou prvků akademického tance současné doby a celkově tak podává obraz historického vývoje terminologie akademického tance.