Repository logo
Home
  • English
  • Čeština
  • Log In
  • All of DSpace
  • English
  • Čeština
  • Log In
  1. Home
  2. Browse by referee

Browsing by referee "Jobertová, Daniela"

Now showing 1 - 4 of 4
Results Per Page
Sort Options
  • Cesty české divadelní kritiky po roce 1989
    Pokorný, Vít
    (Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2009)
    Date of thesis defence: 2009-06-25
    Ústředním tématem práce je vývoj umělecké kritiky po restauraci demokracie v roce 1989. Autor se nejprve zaobírá celospolečenskými změnami po tomto datu, které pak aplikuje na oblast kultury. Vzhledem k tomu, že umělecká kritika nemůže existovat bez praktických uměleckých výsledků, lineárně vedle vývoje kritického myšlení se autor pouští i do analýzy problematického rozvoje českého divadla v demokratických podmínkách. Divadlo se sice osvobozuje od totality, ale zároveň je jeho estetická síla ohrožena komercí a všeobecným úpadkem vkusu a morálky. To samé se dá říci i o umělecké kritice. Autor se zabývá jak kritikou v úzce specializovaných médiích, tak kritikou v celostátních médiích a na internetu. Podrobněji se rozepisuje o největších postavách české porevoluční kritiky, které měly na její současný stav největší vliv. Zároveň si však klade i otázky, do jaké míry současný kritik může projevovat své osobní postoje a jak silně je ovlivňován komerčním charakterem dnešních médií. V závěru se autor spíše filozoficky zamýšlí nad budoucností umělecké kritiky. Jakožto profesní instituce kritika zřejmě zanikne, ale transformuje se do podoby obecné schopnosti člověka kriticky uvažovat o sobě a světě.
  • Dynamika vztahu divadlo-divák-kritik
    Bartoš, Václav
    (Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2010)
    Date of thesis defence: 2010-09-13
    Tato práce zkoumá na základě rozboru současných kritických textů a čtenářských reakcí na tyto texty dynamiku vztahu divadlo-divák kritik. V první části zevrubně rozebírá tři kritiky inscenace Beckettova Čekání na Godota uvedené v lednu tohoto roku v Národním divadle v Praze. Práce dále sleduje přínos těchto textů jejich čtenářům. Stanovuje základní důvody, které rozhodují o vyvolání čtenářské reakce. V druhé části se věnuje vybraným čtenářským reakcím pod jinými kritickými texty. Současně rozebírá divácký spor o uměleckou hodnotu inscenace Tartuffe Games uvedené v Divadle Na zábradlí a vycházející z Moliérova Tartuffa. Poslední část této práce je věnována fenoménu internetového "blogu" jako specifické divácké reakci. Cílem této práce je podpořit myšlení o nových možnostech divadelní kritiky zejména ve spojení s internetovou sítí.
  • Metoda Jacques Lecoq a Divadelní škola Vendelína Budila
    Bayerová, Marie
    (Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2008)
    Date of thesis defence: 2008-09-12
    Tématem mé bakalářské práce je Metoda Jacques Lecoq a Budilova divadelní škola. Metoda Jacques Lecoq je v zahraničí dobře známou a používanou metodou výuky nejen herců, ale dramatických tvůrců vůbec. Díky svému specifickému pohledu na divadlo a divadelní tvorbu umožnili studenti této metody rozvoj mnoha divadelních žánrů ? klaunerie, nového cirkusu, pohybového divadla aj. Budilova divadelní škola je první školou v České republice, jež se hodlá věnovat výchově svých studentů podle Metody Jacques Lecoq, a tím nabízí zajímavou alternativu ke stávajícímu tradičnímu způsobu výchovy dramatických tvůrců.
  • Sociálny status herca v súčasnom francúzskom divadle
    Valette, Beáta
    (Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2007)
    Date of thesis defence: 2007-06-28
    Táto práca vypovedá o sociálnej situácii, spoločenskom postavení i problémoch tvorby herca, v náväznosti na sociálny systém v súčasnom francúzskom divadle, konkrétne v Montpellier. Keďže k problematike takmer neexistuje literatúra, či potrebné zdroje, pátranie po príčinách prebieha formou výskumu. Po načrtnutí potrebných súvislostí, určujúcich skutočností, faktov a pojmov v prvej časti práce, nasleduje v druhej časti vysvetlenie metodológie a postupu pri vyberaní respondentov. Ďalej prepis jednotlivých rozhovorov s tromi osobnosťami, predstaviteľmi kultúrneho diania v Montpellier, a piatimi anonymne vypovedajúcimi hercami, ktorí v tejto oblasti pôsobia. Autorkine pojednávanie o zvolenej problematike sa objavuje v celej práci, pretože sa jedná o špecifický pohľad nefrancúzskej herečky na pôsobenie herca vo francúzskom divadelnom svete, a jeho možnosti tvorby vo vybranom meste. Výsledné zistenia, a tiež oporné body pri hľadaní podstaty nastolenej témy, sa zúročujú najmä v poslednej podkapitole druhej časti a tiež v Závere celej práce, ktorý zdôrazňuje predovšetkým všeobecnú problematiku herectva v dnešnej konzumnej spoločnosti.

DSpace software copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Cookie settings
  • Privacy policy