Browsing by referee "KŘENKOVÁ, Mahulena"
Now showing 1 - 9 of 9
Results Per Page
Sort Options
- Domovy mládeže a jejich využití studenty tanečních konzervatoříŠimůnková, Lucie(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2014)Date of thesis defence: 2014-09-04Tato bakalářská práce zkoumá, jaké ubytovací možnosti nabízejí vybrané pražské taneční konzervatoře dojíždějícím studentům. První - teoretická část práce představuje strukturu českého školského systému, kde jsou ze vzdělávacích institucí podrobněji rozebrány osmileté konzervatoře a ze školských zařízení domovy mládeže. Dále charakterizuje vývojové období dospívání, kam svým věkem studenti konzervatoře spadají. Druhá - praktická část analyzuje výsledky výzkumné sondy, která proběhla za použití dotazníkové metody u mimopražských studentů dvou zvolených škol - Tanečního centra Praha a Taneční konzervatoře hl. m. Prahy. Zpracované informace byly použity k účelu ověření stanovených hypotéz a získání ucelenějšího pohledu na mimořádně náročnou životní etapu dojíždějících studentů.
- Držení těla v klasickém tanci z hlediska kineziologieDanzerová, Barbora(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2012)Date of thesis defence: 2012-05-31Magisterská práce se zabývá držením těla (posturou), které slouží ke stabilizaci vertikální polohy těla v gravitačním poli a které je oporou pohybu. Bez držení těla nemůže žádný cílený pohyb vzniknout. Tato práce se zaměřuje především na fyziologicky správné držení těla v klasické taneční technice při současném vytáčení dolních končetin en dehors, jelikož jde o předpoklad pro realizování dalších pohybových vazeb bez rizika přetížení nebo poranění pohybového aparátu.
- Jerome Robbins - základní teze jeho přínosu v klasickém tanciGrabcová, Eliška(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2014)Date of thesis defence: 2014-09-04Bakalářská práce je zaměřena na osobnost Jeroma Robbinse a jeho přínos klasickému tanci. Práce slouží jako základní zdroj informací o Robbinsově životě, vlivu na taneční svět a jeho tvorbě. Cílem práce je informovat o Robbinsově obohacení klasické baletní techniky dalšími tanečními styly a přiblížit jeho nový pohled na vývoj klasického tance v 20. století.
- Olga Borissová-Pračíková (tanečnice a pedagožka)Králová, Barbora(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2013)Date of thesis defence: 2013-06-05Svou bakalářskou prací jsem chtěla zprostředkovat podrobné informace o životě, kariéře a pedagogickém působení Olgy Borissové - Pračikové, která je sólistkou Národního divadla moravskoslezského a členkou pedagogického sboru Janáčkovy konzervatoře a gymnázia v Ostravě. Díky studiu na Kyjevském učilišti je ovlivněna ruskou technikou klasického tance. Ve svém pedagogickém působení mimo jiné využívá techniku světoznámé pedagožky Agripiny Vaganovové. V této práci popisuji ukázkový trénink její techniky a jeho využití na taneční konzervatoři. Osobním názorem O. Borissové bych tak ráda přiblížila smysl a uplatnění techniky Vaganovové.
- Osnovy pro repertoár klasického tanceJudasová, Adéla(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2016)Date of thesis defence: 2016-09-13Magisterská práce se zabývá doporučenými osnovami repertoáru klasického tance pro státní taneční konzervatoře. Na základě metodických osnov pro jednotlivé ročníky, je zde vypracován seznam variací, které jsou doporučené a vhodné pro výuku v daném ročníku.
- Posazení pánve k technice klasického tancePokorná, Kristýna(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2019)Date of thesis defence: 2019-06-07Diplomová práce „Posazení pánve v technice klasického tance“ přibližuje čtenáři funkci pánve v pohybu a poukazuje na její důležitost v rámci celé kostry těla. Představuje jednotlivé svalové skupiny kolem pánve, které se výrazně podílejí na zprostředkování pohybů, především se zaměřením na vybrané úkony v rámci techniky klasického tance. Cílem práce je poukázat na funkčnost pohybového aparátu a vzájemnou kooperaci mezi silou myšlenky a vnímání pohybu.
- Profil a reflexe tanečního oddělení Julliard schoolČervinka, Marek(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2016)Date of thesis defence: 2016-06-02Tato bakalářská práce s názvem Profil a reflexe tanečního oddělení Juilliard School se nejprve stručně věnuje klíčovým událostem v dějinách klasického i moderního tance první poloviny 20. století a dále historii The Bennington School of the Dance, která je považována za předchůdce The Juilliard School. Po všeobecných informacích ohledně historie, vzdělávacích cílů a studijních programů The Juilliard School se zbytek práce detailně zaměřuje na její Taneční fakultu. Popisuje její historii, světoznámé pedagogy, studijní program a přijímací řízení. Všechny tyto informace společně s rozhovory, které poskytl český choreograf a pedagog Jarek Cemerek a současný student čtvrtého ročníku Brennan Clost, se staly podklady pro závěrečnou reflexi této fakulty. Ta obsahuje srovnání The Juilliard School s českým tanečním školstvím.
- Soukromá taneční studia v PrazeKaplanová, Barbora(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2018)Date of thesis defence: 2018-09-13Diplomová práce se zabývá soukromými tanečními studii v Praze, která poskytují lekce klasického tance pro dospělé. První část práce shrnuje obecné předpoklady potřebné k tomu, aby taneční studio obstálo v současné konkurenci a zároveň vyhovělo náročným požadavkům veřejnosti. Další, obsahově větší část, se věnuje tematice dospělých klientů klasického tance v souvislosti se zájmovou činností. Výzkum, který je založen na vlastních zkušenostech autorky, sleduje provoz soukromých tanečních studií, která lekce pro dospělé nabízejí. V rámci návštěv autorka mapuje prostředí, prostory, kvalitu výuky a s tím související lektorskou činnost v jednotlivých tanečních studiích.
- The Royal Ballet SchoolDvořáková, Petra(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Date of thesis defence: 2020-09-18Cílem této práce na téma The Royal Ballet School: Vývoj této instituce a její současné postavení je seznámení čtenáře s jednou ze světově uznávaných baletních škol. V rámci práce představuji zakladatelku této instituce Dame Ninette de Valois a zabývám se historií školy. Dále v práci píšu o současném systému školy a jejích programech. V návaznosti na program školy Zdravý tanečník řeším otázku zdravého tanečníka z mého pohledu pedagoga.