Repository logo
Home
  • English
  • Čeština
  • Log In
  • All of DSpace
  • English
  • Čeština
  • Log In
  1. Home
  2. Browse by referee

Browsing by referee "Křenková, Mahulena"

Now showing 1 - 14 of 14
Results Per Page
Sort Options
  • Balanchine technique-allegro
    Červíčková, Pavlína
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)
    Date of thesis defence: 2011-06-01
    Touto diplomovou prací jsem chtěla zprostředkovat ucelený rozbor části techniky George Balanchina, jednoho z největších choreografů neoklasického tance a zakladatele New York City Ballet. Zaměřila jsem se na techniku skoku, kterou Balanchine obohatil o spoustu nových prvků a principů oproti ruské klasické technice.
  • Jana Tomsová: Pedagogický výstup
    Tomsová, Jana
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)
    Date of thesis defence: 2010-06-07
  • Mužský a ženský prvek v klasickém tanci
    Ličková, Gabriela
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)
    Date of thesis defence: 2011-09-07
    Abstrakt Tato magisterská práce se zabývá vztahem klasického tance k ţenskému a k muţskému pohlaví tanečníků. Nejprve stručně popisuje historii především klasického tance z hlediska jeho klíčových osobností, přelomových momentů, které nějakým způsobem ovlivnily pohled na klasický tanec z hlediska pohlaví tanečníků, vývoje klasické taneční techniky a pedagogiky. Druhou část tvoří metodický rozbor prvků výuky klasického tance, ve kterých se na jedné straně výrazně prezentují dívky (např. technika sur les pointes) a na druhé straně chlapci (např. allegro). Striktní hranici mezi prvky prováděnými výlučně muţi nebo ţenami však určit nelze. V dnešní době se rozdíly mezi pohlavím z hlediska techniky klasického tance stírají.
  • Osobnost Wilfride Piollet
    Gajerová, Vítězslava
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)
    Date of thesis defence: 2010-06-08
    Bakalářská práce je zaměřena na osobnost a pedagogickou činnost Wilfride Piollet. Hlavním tématem bakalářské práce je shromáždění informací o uměleckém životě Wilfride Piollet. Zajímám se také o příčiny a průběh vzniku metody Flexibilních tyčí. Metoda Flexibilních tyčí je propracovaný systém, založený na výzkumu analýzy pohybu.
  • Pedagogický výstup
    Ličková, Gabriela
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)
    Date of thesis defence: 2009-06-08
  • Pedagogický výstup
    Reinbergrová, Vendula
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)
    Date of thesis defence: 2010-06-09
  • Preelementární a elementární technika sur les pointes
    Tomsová, Jana
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)
    Date of thesis defence: 2010-09-07
    Má bakalářská práce se věnuje technice sur les pointes, kterou považuji za vrchol tanečního umění. V České republice se vyučuje podle vzoru ruské školy, která klade malý důraz na preelementární a elementární přípravu chodidel před samotným cvičením. V dnešní době se ale užívají i techniky jiných tanečních škol jako je francouzská, či anglická a prosazují se i další. V práci rovněž zmiňuji jednu z prvních významných tanečnic, Marii Taglioni, která proslavila umělecké zvládnutí techniky sur les pointes. V jejím životopise nastiňuji vývoj, kterým prošla ona sama a její taneční obuv. Ráda bych touto prací pomohla studentkám klasického tance, které se na techniku sur les pointes teprve připravují. Bude je provázet celým jejich životem a bude rozhodovat o kvalitě jejich tance. Mým cílem je to, aby vše zvládli precizně, graciézně, ale také především správně. Domnívám se, že téma mé práce je závažné a složité natolik, že rozsah jeho zpracování překračuje hranici jedné bakalářské práce.
  • Prvky adagia v kontextu s pas de deux
    Smělá, Barbora
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)
    Date of thesis defence: 2011-06-06
    V práci s názvem Prvky adagia v kontextu s pas de deux se zabývám nejen popisem, strukturou a obohacením adagia v tréninku klasického tance, ale také adagiem jako součástí scénického pas de deux. Adagio v kontextu s tréninkem klasického tance popisuji hlavně podle metodik ruských pedagogů A. J. Vaganovové a N. I. Tarasova. Nastiňuji zde počátky vývoje pas de deux, které se v novodobých baletech prezentuje převážně jako duet. Také se zabývám popisem scénického adagia z 3. jednání Labutího jezera, jehož neopomenutelnou součástí je partnerská práce. Metodiku a rozdělení tance s partnerem popisuji podle N. Serebrennikova.
  • Sedm druhů pohybů klasického tance
    Ličková, Gabriela
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)
    Date of thesis defence: 2009-06-08
    Ve své práci jsem nejprve představila osobnost a sedm základních pohybů podle E. A. Théleura. Poté jsem se zabývala metodou E. Cecchettiho. Jeho sedm druhů pohybů ? plier, relever, glisser, tourner, sauter, étendre, élancer jsem porovnala s Théleurovým seznamem. Našla jsem několik odlišností a uvědomila jsem si nejednoznačnost výkladu myšlenek obou osobností. Na závěr jsem podala, na základě své vlastní zkušenosti s klasickým tancem, podrobný popis Cecchettiho sedmi druhů pohybů z hlediska jejich využití v klasickém tanci. Zjistila jsem, že všechny výše uvedené druhy pohybů jsou v klasickém tanci stejně důležité. Navzájem na sebe navazují, doplňují se a spojují v jeden pohybový celek.
  • Skokové vazby se zaměřením na rozvoj kvality skoku
    Beswald, Michal
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)
    Date of thesis defence: 2007-06-06
    Jak název práce napovídá, zaměřil jsem se na rozvoj a kvalitu skoků s ohledem na shromáždění některých známých i méně známých faktů. Práci jsem rozdělil do osmi kapitol, ve kterých se zabývám nejen obecnou charakteristikou skoků pro nižší a střední ročníky, ale také návrhem na některá pomocná cvičení. V poslední části této práce uvádím několik příkladů vlastních vazeb, které podporují právě rozvoj a kvalitu skoku. Lze říci, že kvalita skoku a cvičení allegro prověřují schopnosti, talent a výkon tanečníka ve všech ohledech a umocňují jeho umělecký profil.
  • Současný klasický tanec Williama Forsytha
    Bočková, Šárka
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)
    Date of thesis defence: 2009-06-09
    Anotace Tato bakalářská práce zachycuje životopisy W. Forsytha a jeho inspirátorů. Dále principy, které podnítily vznik Forsythova tanečního stylu a způsoby, jakými je rozvádí dále. Zkoumá estetické působení jím vyprodukovaných pohybových tvarů a zamýšlí se nad podstatou sdělení tohoto nekonvenčního způsobu pohybového vyjádření. V závěru zkoumá funkčnost jednotlivých tělesných částí, jež napomáhá spoluvytvářet Forsythův taneční styl a nabádá taneční pedagogy, jak neobvyklosti tohoto tanečního stylu zařadit do exercices tréninku klasického tance.
  • Taneční gymnastika z kineziologického hlediska
    Reinbergrová, Vendula
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)
    Date of thesis defence: 2010-06-09
    Bakalářská práce je zaměřena na předmět Taneční gymnastika. Zabývá se náplní a pojetím výuky taneční gymnastiky. V rámci práce je doporučeno rozdělení výuky na cviky rozvíjející gymnastickou obratnost; a na vyrovnávací cvičení, která jsou inspirována vývojovou kineziologií. Obsahuje anatomický popis oblastí nezbytných k porozumění následně uvedenému popisu základních vyrovnávacích cvičení.
  • Terre a terre v technice klasického tance
    Lacová, Martina
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)
    Date of thesis defence: 2007-05-30
    Táto práca je venovaná analýze terre à terre, špecifickému spôsobu prevádzania pohybov a skokov techniky klasického tanca. Rozbor tejto témy je pojímaný z niekoľkých uhlov. Prvá časť sa zaoberá základnou charakteristikou a vlastnosťami terre à terre štýlu tanca, jej vývojom a prítomnosťou v určitých dejinných etapách. Obsahom druhej časti bakalárskej práce je analýza jednotlivých častí tela, akými sú centrum ľudského tela, chodidlá, horné končatiny, a ich funkcie v terre à terre tanci. Pozornosť sa tiež sústreďuje na funkciu základného pohybu klasického tanca, plié, a na funkciu épaulements, ktoré sú nepostrádateľnou súčasťou umeleckej prezentácie tanca, v snahe zachytiť ich správanie v súvislosti s terre à terre technikou. Záverečnú časť práce predstavuje súhrn základných prvkov a skupiny prvkov techniky klasického tanca, ktoré je možné prevádzať spôsobom terre à terre, so základnou všeobecnou charakteristikou každého z nich.
  • Vítězslava Gajerová: Pedagogický výstup
    Gajerová, Vítězslava
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)
    Date of thesis defence: 2010-06-08

DSpace software copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Cookie settings
  • Privacy policy