Browsing by referee "KALLISTA, Jaromír"
Now showing 1 - 7 of 7
Results Per Page
Sort Options
- Filmový debut v mezinárodní koprodukciKráčmer, Michal(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2019)Date of thesis defence: 2019-06-06Filmový celovečerní debut je specifická disciplína ve filmovém průmyslu. Každý autor ji může zažít jen jednou za život a často rozhoduje o celé kariéře nejen režiséra, ale celého tvůrčího štábu nebo obsazení. Je to tedy nesmírně zásadní tvar v kariéře tvůrce. V této práci analyzuji vhodnost pojetí debutového filmu jakožto mezinárodní koprodukce. Čím dál častěji totiž vznikají debutové celovečerní filmy nejen jakožto mezinárodní koprodukce, ale také jako absolventské práce studentů filmových škol. Právě toto spojení školního a mezinárodního profesionálního prostředí přináší spousty specifických aspektů a problematických ploch. Tyto aspekty a potenciální problémy jsou právě analýzou této práce. Práce také obsahuje výzkum potřeb začínajících filmových profesionálů v regionu střední Evropy. V závěrečném zhodnocení se pokusím zodpovědět otázku, zda by se filmové školní prostředí mělo více otevřít mezinárodnímu prostředí anebo naopak více se uzavřít a nechat studenty věnovat se dlouhometrážní tvorbě až v čistě profesionálním prostředí.
- NOVÉ MOŽNOSTI DISTRIBUCE NÍZKOROZPOČTOVÝCH FILMŮ Z HLEDISKA PRODUCENTA V ČRMichálek, Tomáš(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2015)Date of thesis defence: 2015-10-06Ve své diplomové práci se věnuji novým možnostem distribuce českých nízkorozpočtových filmů z hlediska producenta. Vycházím tak ze současné situace, kdy stále více tuzemských filmů je distribuováno svým producentem. Vedle toho je řada menších českých filmů, které jsou distribuovány klasickým distributorem. Práce se bude snažit o nastínění souvislostí vývoje nezávislé distribuce ve Spojených státech se situací na evropském trhu, resp. na trhu českém. Popisem současné situace na filmovém trhu se budu snažit postihnout současné metody zacházení s filmem ve stádiu distribuce a ukázat tak na jejich výhody a nevýhody. Jádrem mé práce pak bude navrhnutí nových metod filmové distribuce nízkorozpočtových filmů v souvislosti s nastavením marketingové a distribuční strategie.
- Problematika krátkometrážní tvorby z pohledu producentaNetíková, Martina(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2018)Date of thesis defence: 2018-05-29Tato bakalářská práce zkoumá podmínky pro krátkometrážní tvorbu v českém prostředí z pohledu filmového producenta. Nejprve definuje samotný pojem krátkometržní film a následně ho zasadí do kontextu českého filmového průmyslu. Poté se věnuje postoji klíčových institucí a dalším aspektům, které ovlivňují podmínky produkce krátkých filmů. Jednotlivé kapitoly následně mapují specifika vývoje, výroby i distribuce - nastiňují odlišnosti od práce s celovečerními filmy, charakterizují jednotlivé postupy a uvádí konkrétní příklady. V závěru práce jsou pak uvedeny možnosti prodeje a případná finanční i nehmotná rentabilita.
- Problematika vysokého rozlišení v digitální kinematografiiSmrček, Tomáš(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2013)Date of thesis defence: 2013-09-11Práce se věnuje rozlišení digitálního obrazu, jedné z nejrychleji se rozvíjejících oblastí digitální kinematografie. Popisuje výrobu, distribuci a projekci v rozlišení vyšším než 2K z technologického hlediska a hodnotí jeho klady a zápory. Analyzuje i jeho finanční, kreativní a marketingové aspekty a charakterizuje oblasti a typy projektů, ve kterých má tato technologie využití. Sumarizuje postoj nejen producentů, distributorů a provozovatelů kin, ale i diváků. V práci se zároveň zamýšlím nad standardizací obrazu s vysokým rozlišením, jakožto v budoucnu nejpoužívanějšího formátu digitální kinematografie.
- Studentský film jako žánr a jeho účast na zahraničních filmových festivalechŽáčková, Julie(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2014)Date of thesis defence: 2014-09-11Studentský film je sám o sobě spíše technickou kategorií, než žánrem. Je omezen školním zadáním, technologií zpracování a případně délkou. Studentské filmy mohou ale v sobě nést i určité prvky žánru, které vychází právě ze zadaných kritérií. Hlavním tématem práce je vztah mezi studentskými filmy a především zahraničními filmovými festivaly, ke kterému je přistupováno na základě zmapování výrazných úspěchů českých studentských filmů na zahraničních festivalech, průzkumu přístupu ke studentským filmům ze strany festivalů a nahlížení na kategorii studentských filmů ze strany českých filmových tvůrců a odborníků. Zásadním elementem protínajícím celou práci je pak diskuze nad uměle vytvořeným stigmatem, které studentské filmy jako takové postihuje v rámci veřejného vnímání.
- Trendy výroby animovaného filmuPříkaská, Barbora(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2012)Date of thesis defence: 2012-10-09Ve své práci se snažím o zmapování současné situace a aktuálních trendů z hlediska tvůrčích, finančních a výrobních postupů. Zaměřuji se na filmovou, televizní i ostatní tvorbu. Největší důraz přitom kladu na úhel pohledu producenta. Po úvodní části, ve které se věnuji specifikům animovaného filmu, následují kapitoly zaměřující se na situaci v České republice. Kromě popsání současného dění na scéně animovaného filmu se snažím přiblížit využití principů animace v jiných odvětvích zábavního průmyslu. V poslední části své práce nabízím výstup z rozhovorů s producenty současných animovaných celovečerních filmů. Zajímaly mne okolnosti vzniku filmu, práce se scénářem, přístup k novým technologiím a konkrétní problémy související s realizací.
- Vývoj animovaného filmu: Perspektiva producentaDavidová, Karolína(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2018)Date of thesis defence: 2018-04-23Diplomová práce Vývoj animovaného filmu: Perspektiva producenta se věnuje producentství animovaného filmu, jmenovitě vývoji celovečerního animovaného filmu jakožto jeho vrcholné disciplíně. V teoretické části text postupuje od představení animace jako svébytného vyjadřovacího prostředku ke snahám shrnout podstatu vývoje filmu obecně. Následuje teoreticko-praktická část, která dílem na základě teoretických zdrojů, dílem prostřednictvím rozhovorů s producenty nastiňuje specifika vývoje filmu animovaného. Práci uzavírají tři případové studie současných celovečerních animovaných filmů pro dospělé, které mají za cíl jedinečnosti vývoje tohoto formátu postihnout ve větší hloubce a v kontextu praxe. Případové studie jsou založeny na rozhovorech s producenty. V druhém plánu odhalují podstatu producentství animovaného filmu a přibližují osobnost producenta a jeho roli v tvorbě celovečerního animovaného filmu pro dospělé. Práce je psaná z perspektivy českého producenta interagujícího mezinárodně, v evropském kontextu. Text počítá s elementární znalostí filmové produkce a producentství.