Repository logo
Home
  • English
  • Čeština
  • Log In
  • All of DSpace
  • English
  • Čeština
  • Log In
  1. Home
  2. Browse by referee

Browsing by referee "KAZÁROVÁ, Helena"

Now showing 1 - 6 of 6
Results Per Page
Sort Options
  • Charakterní tance v osnovách pro ZUŠ
    Tomcová, Markéta
    (Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2018)
    Date of thesis defence: 2018-06-13
    Diplomová práce má dvě základní části – teoretickou a praktickou. První část mapuje historický vznik a vývojové formy charakterního tance, ale jsou zde popsány i vybrané lidové tance cizích národů. Druhá část se pokouší o vytvoření základní počáteční struktury vyučovací hodiny na ZUŠ. Součástí práce je tak i metodický popis jednotlivých prvků, z nichž je charakterní tanec jako scénická forma složen, a to ve cvičení u tyče a také na volnosti. Obsahuje rovněž návrh na úpravu školního vzdělávacího plánu a požadované ročníkové výstupy v předmětu Charakterní tanec na ZUŠ.
  • Mezinárodní baletní soutěže umístění studentů Taneční konervatoře hl avního města Prahy v minulosti a dnes
    Maříková, Klára
    (Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2015)
    Date of thesis defence: 2015-06-03
    Cílem této bakalářské práce je nejdříve popsat základní informace z historie a ze současných propozic Mezinárodní baletní soutěže ve Varně, Prix de Lausanne a československé Celostátní baletní soutěže. Dále se zabývá tím, jaká ocenění na nich získali studenti Taneční konzervatoře hlavního města Prahy v letech 1972-2013. Stručně se také věnuje soutěži Prix Carpeaux, které se studenti této školy účastní v posledních letech nejčastěji. Práce zahrnuje autentické rozhovory s významnými osobnostmi českého tanečního umění a jejich vzpomínky na účast na těchto soutěžích. V závěru je hodnocen přínos soutěží a jejich vliv na budoucí taneční kariéru studentů.
  • Nelly Danko - pedagog tance a baletní mistr
    Tomcová, Markéta
    (Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2016)
    Date of thesis defence: 2016-06-07
    Bakalářská práce popisuje dosavadní kariéru profesionální umělkyně Nelly Danko. V Národním divadle v Praze působí více než čtyřicet let jako tanečnice, baletní mistryně i asistentka choreografa. Je také výraznou pedagogickou osobností vyučující na Taneční konzervatoři hl. m. Prahy. Hlavním zdrojem pro tento text se stal rozhovor s ní a velmi blízkými kolegy, kteří s ní v průběhu života spolupracovali. Dále jsem využívala materiály, které jsem nalezla v Divadelním ústavu a publikace i články o tanci.
  • Pohyb jako součást profesionální přípravy pěvce
    Tomsová, Jana
    (Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2012)
    Date of thesis defence: 2012-09-07
    V této diplomové práci jsou zkoumány význam a praktická podoba pohybové výchovy u studentů operního zpěvu. Tato pohybová průprava je sice automatickou součástí vzdělávání na uměleckých školách, přesto je determinována množstvím vyučovacích hodin a jejich ideovým naplněním. Práce rovněž seznamuje se základními tanečními styly a jejich prvky, jež mohou budoucímu opernímu pěvci pomoci při hledání optimálního angažmá.
  • Škola Hamburského baletu Johna Neumeiera
    Kaplanová, Barbora
    (Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2016)
    Date of thesis defence: 2016-06-07
    Bakalářská práce je zaměřena na Školu Hamburského baletu Johna Neumeiera, její současné pedagogy, koncepci a styl výuky, a na absolventy školy. Jedna z podkapitol se věnuje také budově Ballettzentrum Hamburg – John Neumeier (Baletního centra Hamburk – John Neumeier), ve které v současné době škola i soubory sídlí. Práce mapuje prestižní odbornou instituci při celosvětově proslulém souboru, která vychovává nové taneční umělce, kteří nacházejí uplatnění jak ve významných baletních souborech, tak na poli choreografickém.
  • Soudobé podoby funkce baletního mistra
    Hradilová, Zuzana
    (Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2018)
    Date of thesis defence: 2018-06-13
    Diplomová práce se zabývá profesí baletního mistra. První kapitoly zachycují její genezi, vývoj a proměny v kontextu evropských i českých dějin. Cílem dalších kapitol je přiblížit její aktuální podobu v rámci divadelního provozu českých baletních souborů 21. století a samostatně charakterizovat jednotlivé funkce: pedagog, asistent, repetitor. Závěr předkládá myšlenky a postřehy současných baletních mistrů a ukazuje klady i zápory, které tento umělecký post obnáší. Příloha obsahuje stručné medailony šesti baletních mistrů, jejichž názory celou práci doplňují.

DSpace software copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Cookie settings
  • Privacy policy