Browsing by referee "KLIMT, Aurel"
Now showing 1 - 9 of 9
Results Per Page
Sort Options
- Animovaný videoklipSmatana, Martin(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2018)Date of thesis defence: 2018-09-18Témou diplomovej práce je animovaný videoklip. Práca pozostáva zo štyroch hlavných kapitol - historický vývoj animovaného videoklipu, Animované hudobné videoklipy v súčasnosti a ich vplyv na adolescentov, Animovaný videoklip na Slovensku, Profily režisérov Mariána Vredíka a Erika Sikoru. V prvej kapitole chcem skúmať, aké podmienky museli byť splnené pre vznik animovaného videoklipu, analyzovať historický vývoj animovaného klipu od konca 19. storočia až po súčasnosť. Predstavím najvýznamnejšie kapely a interpretov, ktorých animované klipy sa stali historickými miľníkmi a neskôr formovali ďalšie generácie ich nasledovníkov. V druhej kapitole popíšem, ako prezentačné techniky použité v animovaných videoklipoch potenciálne podporujú konzumné správanie adolescentov a mladých dospievajúcich ľudí, ktorí majú oproti starším ľuďom vyššiu tendenciu konzumovať produkty zobrazené vo videoklipoch. Budem sa venovať zaujímavému fenoménu, kedy adolescenti využívajú animované videoklipy ako nástroj kontrolovania nálady a emocionálnych stavov. Tretiu kapitolu venujem slovenskému animovanému klipu, rozoberiem tvorbu najvýznamnejších režisérov animovaných klipov a pokúsim sa odhadnúť, aká by mohla byť budúcnosť animovaného klipu na Slovensku. V poslednej kapitole predstavím dvojicu mladých autorov Mariána Vredíka a Erika Sikoru, ktorí sa dlhodobo venujú tvorbe animovaných klipov.
- Digitální komiksZajíčková, Žofie(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2016)Date of thesis defence: 2016-09-16Cílem této práce je přiblížit prostředí digitálního komiksu a podívat se jaké výrazové prostředky toto nové médium používá, jaké jsou jeho specifické kvality. Práce by měla osvětlit, co si pod pojmem digitální komiks můžeme představit. Nastínit možnou problematiku kolem komiksů, které byly převedeny do digitální formy až po jejich uvedení jakožto klasických komiksů v knižní podobě. Poté se snažím analyzovat několik děl, která byla navrhnuta přímo pro digitální prostředí. Nakonec tato díla porovnávám s klasickými komiksy a snažím se najít, co je pro ně specifické. Také hledám odpověď na otázku, na jakých základech stojí ty digitální komiksy, které neztratily charakteristiky svého původního komiksového média a současně byly schopny absorbovat média nová.
- Historie a vývoj videohry s důrazem na využití animaceDolejší, Ondřej(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2014)Date of thesis defence: 2014-09-19Tato bakalářská práce se zabývá historií a vývojem videohry s důrazem na její animační stránku. Práce je členěná do čtyř kapitol. První kapitola se snaží osvětlit pojem "videohra". Druhá kapitola popisuje vývoj tohoto média - od jeho vzniku až po současnost - a dotýká se i trendů, které ho dnes provázejí. Ve třetí kapitole práce předkládá výčet nejdůležitějších žánrů v současné herní produkci a u každého z nich nastiňuje i typické rysy využití animace. Na závěr se pak snaží zahrnout videohru mezi ostatní média.
- Komiksové adaptace ve filmuKraus, Filip(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2021)Date of thesis defence: 2021-09-22Tato bakalářská práce se zabývá vztahem mezi komiksem a jeho hranou či animovanou filmovou adaptací. Klade si otázku, zda a proč komiks a film, využívající na první pohled obdobné vizuální i narativní postupy, mohou koexistovat spolu. Porovnává obě média a zkoumá, jakým způsobem se komiks převádí do filmové podoby. Vzhledem k velkému množství filmových adaptací komiksů se práce omezuje pouze na tvorbu Mika Mignoly. Jako výzkumná metoda byla zvolena komparace, zaměřující se na jednotlivé aspekty komiksu a filmu. Z práce vyplývá, že komiks a film jsou přes zdánlivou vnější podobnost média natolik odlišná, že budou v dohledné době i nadále koexistovat ve stejném prostoru.
- Plošková a loutková animaceRosová, Helena(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2014)Date of thesis defence: 2014-10-03Diplomová práce se zabývá technologií ploškové a loutkové animace. Vztahem mezi námětem a zvolenou animační technologií, charakteristickými rysy loutkové a ploškové animace, jejich klady a úskalími. Hlavním tématem práce je tvorba animační loutky pro obě technologie, možnosti jejího konstrukčního řešení, mechanika kloubů, vlastnosti použitých materiálů, technologické postupy využívané při její tvorbě.
- Použití herce a lidského těla v současné animované tvorbě (2000 léta)Kashcheeva, Daria(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2019)Date of thesis defence: 2019-09-12Jak se dá používat herce, lidské tělo a lidskou mimiku v animovaném filmu? Jakým způsobem se da použit herce v animovaném filmu? Jaké problémy mohou vzniknout během natáčení? Jaké výhody přináší herec v animovaný film? Jaké byly vynalezené techniky pro animaci lidského těla a kombinaci s jinými technikami animace? Práce je zaměřená na filmy 2000 let, a zkoumá současné trendy použití herce v animovaném filmu.
- Psychorealismus v animovaném dokumentárním filmuNguyen, Cam Van(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2021)Date of thesis defence: 2021-09-29Pojem psychorealismus v animovaném filmu vymyslel Chris Landreth, autor ceněného krátkometrážního snímku Ryan z roku 2004. Jednoduchou definicí tohoto pojmu je způsob zobrazení vnitřních pocitů postavy, převedených do viditelné obrazové formy. Animovaný dokument je audivizuální dílo, vytvořené animační technikou se standardními prvky přejatými z dokumentárních hraných filmů. Psychorealismus se objevuje v animovaných dokumentech, protože protagonisty jsou skuteční lidé a jejich příběhy se odehrávají ve skutečném světě. Jsou to právě vnitřní zážitky reálných lidí, které jazyk animovaného filmu dokáže přetransformovat do vizuální podoby. Tato práce se konkrétně zaměřuje na psychorealismus a realismus v animovaných dokumentech. Zkoumá, jak moc animovaný dokument může být realistický a odrážet tím skutečný svět. Animovaným dokumentem jako formou osobní zpovědi jsem se zabývala při bakalářské teoretické práci a tentokrát se mu věnuji konkrétněji a hlouběji. Tématem se zabývám i ve svých autorských filmech Spolu sami (2018) a Milý tati (2021) a v závěru tuto zkušenost shrnuju osobním zhodnocením.
- Stylizace charakterů v animaciSekela, Stanislav(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2015)Date of thesis defence: 2015-09-18Abstrakce(ve smyslu zjednodušení) a hyperrealismus jsou protipóly, které s sebou nesou určitá specifika ve vyjadřování. Oba směry mají své možnosti z hlediska dramatické srozumitelnosti. V této práci chci zkoumat možnosti charakterové animace v souvislosti s mírou popisnosti postav, od jednoduchých po hyperrealistické. Dále pak v souvislosti s výtvarnou formou, co která umožňuje a kde jsou naopak její úskalí. Na závěr budu specifikovat svůj vlastní přístup k této problematice, směr kterým se vydávám, a který preferuji.
- Využití herecké akce v animaciBerger, Marek(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2015)Date of thesis defence: 2015-09-18V této práci charakterizuji a porovnávám technologie, díky nimž se v současnosti stírají hranice mezi animovaným a hraným filmem. Od tradiční rotoskopie k nejmodernějším podobám performance capture, využívaným především v hraném trikovém filmu. Tyto exaktní, poloautomatické metody konfrontuji s příklady ruční animace, které rovněž bohatě využívají předehraných videoreferencí. Uvádím konkrétní filmové tituly, na nichž demonstruji více či méně vydařené přístupy a metody. Namísto technologické problematiky se zde zabývám spíš přístupem estetickým, konkrétně animací a designem charakterů v různých podobách mezi naprostým realismem a silnou stylizací. Poukazuji především na problematičnost doslovného přepisu herecké akce do animované podoby se všemi úskalími, které z této náročné techniky logicky vyplývají.