Repository logo
Home
  • English
  • Čeština
  • Log In
  • All of DSpace
  • English
  • Čeština
  • Log In
  1. Home
  2. Browse by referee

Browsing by referee "KOBLOVSKÝ, Petr"

Now showing 1 - 4 of 4
Results Per Page
Sort Options
  • Aktuální metody snímání hraných filmů
    Hofmann, David
    (Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2019)
    Date of thesis defence: 2019-09-13
    Bakalářská práce má za cíl promýšlet a popsat moderní nástroje, které formují současnou kinematografii a utváří nová východiska filmové tvorby. Předmětem práce je představit novou technologii a nástroje, které lze užívat jako nápomocné během příprav a samotného procesu natáčení. Nová technologie tak nabízí rozsáhlé užívání nástrojů, jako prostředků k vyprávění hraného filmu. Napříč novými technologiemi je stěžejní část práce věnována moderním metodám osvětlování, jakožto jednou z nejzásadnějších tvůrčích činností kameramana. 
  • Pohyb kamery jako výrazový prostředek
    Křen, Jakub
    (Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2016)
    Date of thesis defence: 2016-10-05
    Práce sleduje vývoj " Pohybu kamery " od počátku kinematografie až po současnost. Z hlediska technického i uměleckého.
  • Světelná atmosféra ve filmovém a výtvarném obraze
    Hubač, Jan
    (Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2013)
    Date of thesis defence: 2013-06-04
    Ve své diplomové práci se snažím poznat světlo v jeho různých podobách. Hlavním cílem textu je hledání jednotlivých souvislostí, ale i odlišností mezi stavbou světelné atmosféry ve filmovém a výtvarném obraze. Úvodní část práce se věnuje souhrnu informací o světle jako takovém, o jeho vnímání, šíření a působení na lidskou psychiku. Zabývá se světlem a stavbou světelné atmosféry v jednotlivých historických etapách výtvarného umění a kinematografie. V následujících kapitolách se diplomová práce soustředí na stavbu světelné kompozici v obraze z pohledu kameramana. Na rozborech jednotlivých filmů, jsou představeny konkrétní kameramanské postupy a zejména pak práce se světlem. Závěr textu se věnuje filmovým tvůrcům, kteří se ve své tvorbě inspirovali obrazy, v nichž určujícím fenoménem bylo zacházení malíře se světlem a světelnou atmosférou.
  • Výrazové prostředky a barevné řešení filmů Vittoria Storara
    Beneš, Marcel
    (Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2015)
    Date of thesis defence: 2015-09-22
    V této práci jsem se zaměřil na profesní život a kreativní tvorbu italského kameramana Vittoria Storara. Pojednává o jeho celoživotní pouti jako tvůrce obrazu, porozumění energii barev a barevných tonů, světla a stínu, jejich nepostradatelný význam a souhru v jeho dílech. Prostředníctvím těchto dvou hlavních výrazových prostředků, kterými je film tvořen, se snaží divákovi interpretovat emoce a charakter postav v příběhu.

DSpace software copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Cookie settings
  • Privacy policy