Browsing by referee "KOBLOVSKÝ, Petr"
Now showing 1 - 4 of 4
Results Per Page
Sort Options
- Aktuální metody snímání hraných filmůHofmann, David(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2019)Date of thesis defence: 2019-09-13Bakalářská práce má za cíl promýšlet a popsat moderní nástroje, které formují současnou kinematografii a utváří nová východiska filmové tvorby. Předmětem práce je představit novou technologii a nástroje, které lze užívat jako nápomocné během příprav a samotného procesu natáčení. Nová technologie tak nabízí rozsáhlé užívání nástrojů, jako prostředků k vyprávění hraného filmu. Napříč novými technologiemi je stěžejní část práce věnována moderním metodám osvětlování, jakožto jednou z nejzásadnějších tvůrčích činností kameramana.
- Pohyb kamery jako výrazový prostředekKřen, Jakub(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2016)Date of thesis defence: 2016-10-05Práce sleduje vývoj " Pohybu kamery " od počátku kinematografie až po současnost. Z hlediska technického i uměleckého.
- Světelná atmosféra ve filmovém a výtvarném obrazeHubač, Jan(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2013)Date of thesis defence: 2013-06-04Ve své diplomové práci se snažím poznat světlo v jeho různých podobách. Hlavním cílem textu je hledání jednotlivých souvislostí, ale i odlišností mezi stavbou světelné atmosféry ve filmovém a výtvarném obraze. Úvodní část práce se věnuje souhrnu informací o světle jako takovém, o jeho vnímání, šíření a působení na lidskou psychiku. Zabývá se světlem a stavbou světelné atmosféry v jednotlivých historických etapách výtvarného umění a kinematografie. V následujících kapitolách se diplomová práce soustředí na stavbu světelné kompozici v obraze z pohledu kameramana. Na rozborech jednotlivých filmů, jsou představeny konkrétní kameramanské postupy a zejména pak práce se světlem. Závěr textu se věnuje filmovým tvůrcům, kteří se ve své tvorbě inspirovali obrazy, v nichž určujícím fenoménem bylo zacházení malíře se světlem a světelnou atmosférou.
- Výrazové prostředky a barevné řešení filmů Vittoria StoraraBeneš, Marcel(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2015)Date of thesis defence: 2015-09-22V této práci jsem se zaměřil na profesní život a kreativní tvorbu italského kameramana Vittoria Storara. Pojednává o jeho celoživotní pouti jako tvůrce obrazu, porozumění energii barev a barevných tonů, světla a stínu, jejich nepostradatelný význam a souhru v jeho dílech. Prostředníctvím těchto dvou hlavních výrazových prostředků, kterými je film tvořen, se snaží divákovi interpretovat emoce a charakter postav v příběhu.