Browsing by referee "KOKEŠ, Lukáš"
Now showing 1 - 3 of 3
Results Per Page
Sort Options
- Etnofikce jako cesta k pravděKolářová, Ester(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2020)Date of thesis defence: 2020-09-15Tato práce se bude zabývat problematikou přístupu a metodologie některých snímků Jeana Rouche v kontextu projektivní improvizace a etnofikce. Autorka se bude zamýšlet nad různými dopady specifických přístupů tohoto tvůrce na zprostředkování reality a autenticity a bude tato zamyšlení ukazovat na několika Rouchových filmech jako jsou snímky Moi, Noir, Jaguar, Petit a petit, La pyramid humaine a Chronique d´un été.
- Jak vidět zvířeMoska, Juliana(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2021)Date of thesis defence: 2021-09-13Cílem této bakalářské práce je vlastní analýza proměny lidského vnímání a způsobu nahlížení na zvířata. Na základě této proměny a pomocí kritické perspektivy analyzuji tři odlišné příklady dokumentárních filmů vzniklých během uplynulého století, které tuto odlišnost ve vnímání zobrazují. Jak se autorské postoje různě odráží ve filmové dokumentární tvorbě? Úvodní historická část práce se zabývá stručným přehledem pojetí zvířat ve společenských vědách a ve filozofii. Analytická srovnávací část rozebírá tři vybrané dokumentární filmy, na kterých problematizuji dominantní postavení člověka vůči ostatním živočišným druhům. Příklady vybraných dokumentárních filmů reflektují proměnu vztahu člověka a zvířete. Těžiště své práce věnuji reflexi vlastního dokumentárního pokusu „Jak vidět zvíře“: Animot.
- Princip pomalého filmu ve vybraných dokumentárních filmech Chantal AkermanKrutilová, Nikola(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2019)Date of thesis defence: 2019-09-10Ve své bakalářské práci se věnuji dvěma vybraným dokumentárním filmům belgické režisérky Chantal Akerman. Cílem této práce je analyzovat filmovou řeč ve filmech D'Est a De l'autre côté a zkoumat jejich souvislost s žánrem pomalého kinematografie. Zajímá mě, jak Chantal Akerman v těchto filmech specificky zachází s časem a délkou trvání záběru, a jaké používá formálními prostředky k podněcování divácké imaginace. Budu zkoumat, zda je možné v dokumentárních filmy Chantal Akerman pozorovat principy, které bývají přisuzovány pomalé kinematografii.