Browsing by referee "KOTMEL, Bohumil"
Now showing 1 - 7 of 7
Results Per Page
Sort Options
- Antonín Dvořák - houslový koncert a moll op.53Středová, Iva(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2013)Date of thesis defence: 2013-06-05Bakalářská práce se ve své první části zabývá životem a tvorbou Antonína Dvořáka, legendy romantismu. Od vesnického muzikantství se přes varhanickou školu a působení v pražském Prozatímním divadle dostáváme až k jeho vrcholným dílům. Za zmínku také stojí jmenování doktorem honoris causa na cambridgeské univerzitě. Vyjma období tří let, kdy řídil konzervatoř v New Yorku, byl uměleckým ředitelem pražské konzervatoře. Uctíván je jako jeden z největších skladatelů své doby. V druhé půlce práce se seznamujeme s postupem vzniku Houslového koncertu a moll, op. 53, patřící dnes jednoznačně ke kmenovému repertoáru tvorby tohoto druhu. Dvořákův koncert je jistě jedním z nejpřesvědčivějších děl koncertního oboru. Následuje praktický rozbor díla a srovnání tří nahrávek koncertu světových interpretů.
- B. Martinů : Koncertantní suita pro hous le a orchestrTakahashi, Hiroko(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2015)Date of thesis defence: 2015-06-03Tématem této diplomové práce je Koncertantní suita pro housle a orchestr Bohuslava Martinů. V práci jsem se zabývala životem Bohuslava Martinů ( 1. kapitola) , pozadím a detaily vzniku jednotlivých verzí skladby ( 2. kapitola) a ostatními skladbami pro housle ( houslové koncerty, sonáty, ostatní skladby pro housle a klavír a ztracená díla), které Martinů zkomponoval ( 4. kapitola). Dále jsem provedla analýzu struktury Koncertantní suity pro housle a orchestr, srovnání první a druhé verze a vlastní interpretaci druhé verze ( 3. kapitola) kterou jsem uplatnila při svém absolventském koncertu dne 7. února 2015. Mám za to, že studium Bohuslava Martinů i provedení druhé verze během absolvenstkého koncertu pro mne budou inspirací při další interpretaci nejen Koncertantní suity.
- Bedřich Smetana: Z domoviny ( rozbor skladeb)Ambroš, Miroslav(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2012)Date of thesis defence: 2012-09-04V této práci jsem se chtěl zaměřit na osobnost českého skladatele Bedřicha Smetany a analyzovat jeho skladbu Z domoviny. Považuji tuto pozoruhodnou kompozici za mimořádně důležitou pro český houslový repertoár. Podle mého názoru je význam této Smetanovy skladby stále nedoceněný.
- Erich Wolfgang Korngold a jeho skladby p ro housleValečková, Barbora(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2012)Date of thesis defence: 2012-05-23Ještě v nedávné době byl Erich Wolfgang Korngold ( 1897 - 1957) znám hlavně jako autor filmové hudby. V současnosti se ale naplňuje jeho sen být uznáván jako skladatel hudby absolutní - jeho nejhranější skladbou se totiž stal Houslový koncert D dur. Právě problematikou vzniku a osudů tohoto díla se zabývá hlavní část práce. Doplněna je pak životopisem autora a přehledem dalších jeho skladeb, které jsou houslím věnovány.
- Filharmonie Brno, historie a současnostBlaha, Marek(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2016)Date of thesis defence: 2016-06-06Bakalářská práce na téma Filharmonie Brno, historie a současnost
- Historie českých smyčcových kvartetStrejčková, Lenka(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2014)Date of thesis defence: 2014-06-05Abstrakt Má závěrečná diplomová práce na téma Historie českých smyčcových kvartet poskytuje náhled na formování a tradici nejvýznamnějších a z mého pohledu i nejpřínosnějších kvartetních souborů, které významně ovlivňují práci současných špičkových ansámblů. Přináším zde z historického hlediska výčet smyčcových kvartetních souborů, počínaje prvním nejvýznamnějším - Českým kvartetem. Zároveň se pokusím nastínit informace o pracovních aktivitách současných souborů, které pokračují v šíření české hudby a znovu se se svými interpretačními výkony zasluhují o vynikající pověst naší české kvartetní tradice. Touto prací sleduji průběh vývoje smyčcových kvartet v Čechách, který se za několik dekád výrazně změnil. Platí však, že se stále jedná o seskupení reprezentující naší zemi ve světě.
- Psychologický přístup učitele k žákům zá kladních uměleckých škol při výuce hry na housleTichá, Barbora(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2015)Date of thesis defence: 2015-06-03Tato diplomová práce se věnuje práci učitele houslí na základní umělecké škole z pohledu psychologického působení na žáky. Zkoumá veškeré možnosti, které má učitel k dispozici, aby psychologicky podpořil výuku a tím i žákův rozvoj. Nejdřív se věnuje samotným hudebním schopnostem a hudebnímu nadání a rozebírá možnosti, pomocí kterých se může žák hudebně rozvíjet. Dále pak rozebírá samotný přístup učitele k žákům a jeho různé varianty. Zdůrazňuje, že je velmi důležité umět vést ke správné koncentraci a pozornosti, umět motivovat žáka v každém období jeho studia a připravit ho na koncertní vystoupení. Učitel by si měl být vědom všech možností, které mu psychologický obor nabízí, od samotného působení na žáky, až po komunikaci s rodiči. Na závěr je zařazeno několik kapitol o samotném procesu učení, jeho různých typech a možnostech v rámci výuky houslí.