Repository logo
Home
  • English
  • Čeština
  • Log In
  • All of DSpace
  • English
  • Čeština
  • Log In
  1. Home
  2. Browse by referee

Browsing by referee "KOUBSKÁ, Vlasta"

Now showing 1 - 3 of 3
Results Per Page
Sort Options
  • A visual interpretation of Berthold Brechtś The Threepenny Opera
    Aidoni, Daphne Theodora
    (Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2013)
    Date of thesis defence: 2013-06-06
    Tato práce popisuje proces vyšetřování a uzavření na design pro Berthold Brecht je opera Žebrácká. Prostřednictvím teoretických odkazy a skutečné pozorování dnešní společnosti, jsou různé světy, které se skládají hru popsány a analyzovány, stejně jako hlavní postavy a jejich okolí skupiny. Nakonec, je konečný návrh předložen spolu s návrhy na kostýmy hlavních postav. Základní dramatické situace jsou prezentovány v jejich konečné podobě s fotografiemi modelu, zobrazující změny jeviště.
  • komplexní scénografické řešení divadelní adaptace klasického filmu L.Bunuela "Anděl zkázy"
    Karásek, Jiří
    (Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2016)
    Date of thesis defence: 2016-06-16
    Magisterská práce je rozdělena na dvě kapitoly. V teoretické části se zaobírám životem Luise Buñuela a jeho tvorbou ve spojitosti s dějinami doby, ve které tvořil. Analyzuji režisérův vztah k církvi a vládnoucím vrstvám společnosti a naznačuji změnu jeho tvůrčího postoje v průběhu jeho života. Soustřeďuji se na tvorbu, filosofii, morální a politický kontext tvorby francouzské surrealistické skupiny a srovnávám ji s činností české meziválečné a poválečné avantgardy. Zvláště se zaobírám surrealistickým pojetím revoluce a pojmenovávám problémy, kterým ve své době avantgardní umělci čelili. Jako přípravu praktické části srovnávám tři filmy Luise Buñuela: Zlatý věk, Nenápadný půvab buržoazie a Anděla zkázy. Poslední jmenovaný podrobně rozebírám z dramaturgického a výtvarného hlediska se zvláštním přihlédnutím na ranou tvorbu režiséra v rámci surrealistické skupiny. V praktické části práce popisuji proces vzniku mé koncepce, vysvětluji motivaci pro tuto tvorbu a popisuji výtvarné řešení scény a částečné řešení kostýmní výpravy. Dokládám řešení jednotlivých dramatických situací a ilustruji jejich podobu bohatou obrazovou přílohou.
  • Neprobádané Vody
    Gibson, Sorcha Ysobel Tremain
    (Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2019)
    Date of thesis defence: 2019-09-09
    Neprobádané vody: Olga Neuwirth a ženy v surrealismu a opeře analyzují hudebně divadelní dílo Bählamms Fest v rámci kontextu žen v surrealismu a opeře. Jde o základ pochopení konceptuálního scénografického a kostýmního procesu autorky Sorchy Gibsonové. Surrealistky a jejich význam v současností, stejně jako historické a současné postavení žen v opeře, jsou zkoumány ve vztahu k dílu Bählamms Fest, které má v umění, opeře, hudbě a historii nesmírný politický a historický význam. Dílo Bählamms Fest je interpretováno jako mnohovrstvá skladba hudebního divadla, která staví na existujících uměleckých dějinách žen a na vlastních zážitcích skladatelky. Tvoří tak hluboce vrstvené a rozsáhlé umělecké dílo a zároveň znovu ztělesňuje ženské prožitky. Prostřednictvím šíření hry a těla práce Leonory Carringtonové, a také díky spolupráci s Elfriedou Jelínkovou, která je sama o sobě talentovanou autorkou, je dílo Bählamms Fest důležitým dílem politického hudebního divadla, které má za cíl vyzdvihnout hlasy a význam žen v rámci umění pro současnost.

DSpace software copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Cookie settings
  • Privacy policy