Browsing by referee "KOUTSKÝ, Pavel"
Now showing 1 - 3 of 3
Results Per Page
Sort Options
- Animace malbou na sklePaděrová, Anna(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2020)Date of thesis defence: 2020-09-01Moje práce se v první části věnuje historii animace stop-motion ne-loutkových technik, mezi které patří i technika animace malbou na skle. V úvodu jsou představeni nejvýznamnější tvůrci a jejich rozdílné autorské přístupy k technice malby na skle. V následujících kapitolách se věnuji specifickým vlastnostem této techniky, jejím výhodám, nevýhodám a samotné technologii výroby. Poznatky v práci jsou opřeny o mé zkušenosti z praxe nabyté při výrobě celovečerního a krátkého filmu vytvářených touto technikou.
- Animovaná díla a edukaceJavora, Ondřej(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2016)Date of thesis defence: 2016-09-30Tato magisterská diplomová práce se zabývá vztahem animovaných děl a edukace. Stěžejní pozornost je za prvé věnována významným tendencím v historii edukačních animovaných děl. Za druhé otázce, zdali jsou animovaná díla vůbec vhodná k edukačním účelům, na kterou nachází veskrze kladnou odpověď. Práce je rozdělena do čtyř kapitol. První kapitola se zabývá historickým vývojem animovaných edukačních děl a stručně mapuje tuto oblast animované tvorby. Druhá kapitola rozebírá specifické vlastnosti animace a možnosti jejích výrazových prostředků ve vztahu k edukačnímu využití. Třetí kapitola je stručným úvodem do oblasti kognitivní psychologie, která poskytuje cenné poznatky o funkcích lidské mysli. V centru zájmu stojí vlastnosti lidské paměti a procesu učení, které se nějakým způsobem vztahují k zapojení animace. Čtvrtá kapitola svým způsobem rozvádí kapitolu třetí, přičemž se opírá o práci amerického psychologa Richarda E. Mayera. Předmětem zájmu jsou praktické způsoby jakými s animací nakládat tak, aby docházelo k efektivnějšímu učení.
- Gag v tvorbě Alexandra Tatarského.Terpugov, Evgenii(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2018)Date of thesis defence: 2018-09-14Cílem této práce je analýza tvorby režiséra a animátora Alexandra Tatarského. Zaměřil jsem se na osobnosti gagu v jeho animovaných filmech, v čemž navazuje na tradice němé grotesky a kde se naopak projevuje specifické uchopení tohoto komediálního tvaru. V teoretické části práce analyzují principy fungování gagu obecně, zkoumám biografii autora, specifikum jeho tvorby. V praktické častí pak analyzují, jakým způsobem s gagem pracuje tento režisér, a to demonstruji na analýze jeho filmů. Analýzou jsem došel, že gag je jedním ze základních elementů v tvorbě Tatarského, vyžaduje jednoduché scénáristické konstrukce a rozšiřuje možností využití gagu v rámcích animovaného filmu.