Repository logo
Home
  • English
  • Čeština
  • Log In
  • All of DSpace
  • English
  • Čeština
  • Log In
  1. Home
  2. Browse by referee

Browsing by referee "KUBICA, Petr"

Now showing 1 - 12 of 12
Results Per Page
Sort Options
  • Brotherhood
    Montagner, Francesco
    (Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2019)
    Date of thesis defence: 2019-09-10
    Bakalářská práce "Brotherhood - Úvahy nad filmováním radikalismu zevnitř: bosenský případ" se zabývá otázkou přístupu k uzavřené radikální komunitě z pohledu režiséra dokumentárních filmů. Nabízí empirickou analýzu případu natáčení bakalářského filmu Brotherhood, celovečerního dokumentárního filmu o třech dospívajících bratrech v Bosně, jejichž otec je radikální kazatel, usvědčený z islámského terorismu. První část práce se soustředí na geopolitický kontext, do nějž je film zasazen, což je zásadní pro porozumění závažnosti fenoménu náboženského extrémismu. Druhá část posuzuje režijní metodu užitou při natáčení filmu a abstraktně i konkrétně analyzuje otázku přístupu.
  • Dokudramatické aspekty seriálové tvorby Československé televize v období sedmdesátých a osmdesátých let
    Kohoutová, Rozálie
    (Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2012)
    Date of thesis defence: 2012-10-08
    Diplomová práce zkoumá žánr dokudrama využívaný komunistickou propagandou v období tzv. normalizace. Popisuje úlohu Československé televize v období pražského jara a její následný význam pro režim ustanovující se po roce 1968. Z hlediska dokudramatické formy, historického obsahu a manipulace s fakty jsou nahlíženy tři seriály vzniklé během tohoto období: Třicet případů majora Zemana Gottwald Povstalecká historie Zaměřuji se hlavně na vztah historických faktů a dokudramatického zpracování a v kapitole Závěr se zamýšlím nad všeobecným významem televizní tvorby pro vytváření historie a novodobých mýtů.
  • Hledání podoby Filmového družstva, verze 2.0
    Reichová, Tereza
    (Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2016)
    Date of thesis defence: 2016-10-04
    Tato diplomová práce s honosným pracovním názvem Filmové družstvo, verze 2.0. je výstupem mých dva roky trvajících rešerší vedených za účelem založení družstevního subjektu. Vycházím z obecně kladného vnímání současného družstevnictví ve světě, ale svůj výzkum aplikuji na specifickou situaci v České republice. Ta má za sebou sice barvitou družstevnickou historii během období tzv. první republiky, ale současný přístup k družstevnickému modelu je celkově negativní, především kvuli neblahé roli kolektivizace v druhé polovině dvacátého století. Právě z tohoto důvodu se zaměřuji na české případy, historické i současné. Historie filmového družstevnictví u nás ale zatím neexistuje, byli bychom jejími průkopníky a tak ve své práci hledám modely minulé i současné z jiných odvětví, které by pro to filmové mohly být podnětné. Svou práci končím inspirací z alternativních modelů uvažování nad světem, kde finance nejsou hnacím modelem, ale pomocníkem k lepšímu světu.
  • Hudba jako výrazný dramaturgický prvek ve vybraných dokumentárních filmech
    Andršová, Eliška
    (Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2019)
    Date of thesis defence: 2019-09-10
    Tato bakalářská práce se soustřeďuje funkci hudební složky, jakožto výrazného dramaturgického prvku, v českém dokumentárním filmu. Na základě výběru šesti dokumentárních filmů mapuje v nejdůležitějších scénách konkrétní možnosti a projevy dramaturgické práce s hudbou.
  • Hudební výrazové prostředky v sérii Dekalog
    Andrš, Jindřich
    (Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2020)
    Date of thesis defence: 2020-09-10
    "Nejdůležitější hudba ve filmu je ticho. Abyste však ticho slyšeli, musíte před tichem a po tichu něco zahrát." - Zbigniew Preisner Deset dílů slavné série Dekalog tématizuje 10 božích přikázání. Formálně a tématicky velmi odlišné filmy, spojuje kromě režijního vedení Krzysztofa Kieślowského hudba Zbigniewa Preisnera. Co by ve filmech chybělo, pakliže by v nich Preisnerova hudba nebyla? Práce je analýzou hudebních výrazových prostředků, jednotlivých dílů Dekalogu. Zkoumá motivace režiséra a skladatele pro užití hudby ve filmech, jejich cíle a postupy, které při práci s hudbou používají. Analýza vychází z neoformalistických pozic a jako analytický nástroj používá ‘filmově-hudební analýzu’ Emilia Audissina.
  • Ideologie z obrazovky
    Bystřičan, Ivo
    (Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2014)
    Date of thesis defence: 2014-10-06
    Diplomová práce analyzuje reality TV formáty České televize z hlediska ideologií, které v nich jsou obsaženy. Na základě intuitivního metodologického přístupu Teuna A. van Dijka zkoumá, jaká sociální realita, témata, hodnoty a společenská východiska jsou implicitní či explicitní v těchto dokumentárních seriálech a co mimo svá manifestní témata reprezentují.
  • Jedenáct tváří Jana Gogoly ml.
    Rendl, Jan
    (Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2015)
    Date of thesis defence: 2015-10-06
    Práce obsahuje jedenáct kapitol, kde každá nějakým způsobem charakterizuje Jana Gogolu ml. a každá zvlášť nějak určuje jeho tvůrčí ideje. Děje se to skrze metaforu fotbalového utkání, kdy Jan Gogola je se svými postavami, filmy, jak sám sobě spoluhráčem, tak také protihráčem. Dává góly se svými situacemi stejně, jako občas okopává svým protivníkům kotníky. Jan Gogola ml. tak ztělesňuje jednu etapu Katedry dokumentárního filmu na FAMU, kdy častokrát stojí jako odrazová plocha mezi pedagogickou činností profesora Karla Vachka a mezi studenty, na které při svých seminářích uplatňuje psychologickou metodu toho, že každé dílo musí být svébytně spjaté s autorem filmu.
  • Participační modus v rodinném (auto)potrétu
    Sobotová, Pavla
    (Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2014)
    Date of thesis defence: 2014-09-17
    Bakalářská práce nazvaná ''Participační modus v rodinném (auto)portrétu'' pojednává by měla na konkrétních filmech, které se zabývají vztahem mezi autorem (synem/dcerou) a rodičem, prozkoumat hranice a možnosti participace autora. Jedná se o studentské filmy Nejkrásnější portrét Igora Chauna, Ocet Víta Klusáka, V Rekonstrukci Bohdana Bláhovce a můj film Portrét mého mrtvého otce.
  • Studio Bély Balázse
    Nemes, Gyula
    (Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2014)
    Date of thesis defence: 2014-06-12
    Tato skupina zaměřená na poetické, dokumentární a experomentální fimy reprezentovala unikátní výrobní systémPráce se soustřeďuje na analýzu filmových tytů a na tvorbu důležitých režisérů té doby.
  • When The Show! is Over
    Bláhovec, Bohdan
    (Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2016)
    Date of thesis defence: 2016-10-04
    Práce je analytickou příkladovou studií absolutoria na příkladu vlastního filmu Show! a reflexe jeho efektu s odstupem tří let od premiéry.
  • Yvonne Rainer minimalismus, aktivismus a filmová teori e ve filmové praxi
    Ježková, Viola
    (Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2012)
    Date of thesis defence: 2012-09-18
    Práce představuje tvorbu americké filmařky Yvonne Rainer. Od jejích tanečních a choreografických začátků v Judson Dance Theatre přes první filmové počiny ve filmu Lives of Performers po angažované esejistické snímky posledních let.
  • Žena, matka, režisérka
    Tara, Tereza
    (Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2021)
    Date of thesis defence: 2021-09-14
    Zahraniční studie potvrzují, že ačkoliv je poměr absolventů a absolventek filmových škol přibližně stejný, filmů režírovaných ženami je výrazně méně. Ženy a muži nemají ve filmovém průmyslu stejné podmínky, a společnost tak přichází o příběhy vyprávěné z perspektivy žen. Jedním z významných faktorů v kariéře režisérek je míra podpory jejich tvůrčí činnosti po založení rodiny. Tato životní zkušenost proměňuje jejich pohled na svět i filmový průmysl. Některé ženy změní své životní priority a od tvorby upouští, v jiných mateřství akceleruje chuť a vůli se společensky angažovat. Na základě rozhovorů s aktivními režisérkami dokumentárních filmů, žijícími v České republice, jsou definovány výzvy, se kterými se režisérky potýkají v období raného rodičovství a rodičovské dovolené, a popsány jejich individuální strategie slaďování role umělkyně a matky. Záměrem práce je popsat možnosti podpory kariéry režisérek, iniciovat diskuzi a institucionální změnu.

DSpace software copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Cookie settings
  • Privacy policy