Repository logo
Home
  • English
  • Čeština
  • Log In
  • All of DSpace
  • English
  • Čeština
  • Log In
  1. Home
  2. Browse by referee

Browsing by referee "KUDLÁČ, Jakub"

Now showing 1 - 6 of 6
Results Per Page
Sort Options
  • Karel Kachyňa: Lásky mezi kapkami hudby. Hudba mezi láskami a smutky.
    Vacula, Richard
    (Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2021)
    Date of thesis defence: 2021-09-30
    Sonda do zvukové dramaturgie výjimečných filmů československého a českého režiséra Karla Kachyňy, s akcentem na jeho práci s hudební složkou,
  • Mediální obraz šlechty a elit 90. let.
    Lukáš, Pavel
    (Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2013)
    Date of thesis defence: 2013-09-17
    Mediální obraz šlechty a elit 90. let. Historické souvislosti a konsekvence. Práce se zabývá mediálním obrazem šlechty v českém prostředí devadesátých let s přihlédnutím k historickým souvislostem, které významným způsobem napomáhaly tento obraz utvářet. Pohled na aristokracii po roce 1989 je do dnes v mnoha ohledech zkreslený, a cílem práce je tedy uvést některé skutečnosti, které jsou v této souvislosti často opomíjeny.
  • Vliv zvuku na plynutí času v audiovizuálním díle
    Zavadil, Vojtěch
    (Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2020)
    Date of thesis defence: 2020-09-21
    Tématem této práce je vliv zvukové složky na percepci času při sledování audiovizuálního díla a pokus o vyhledání vzorců a postupů ve zvukové tvorbě, které přispívají ke změně této percepce. V prvé části jsou uvedeny a popsány zdroje ze světové filozofie a filmové teorie zabývající se tématem času, především díla Henriho Bergsona a Gillese Deleuzeho. Z těchto zdrojů jsou vybrány myšlenky a úryvky k ústřednímu tématu práce relevantní. V druhé části jsou nově kategorizovány různé způsoby vnímání času v audiovizuálním díle a u každého z nich popsány rozličné dramaturgické postupy zvukové tvorby, které v rámci vnímání času hrají roli. Tyto postupy jsou dále prozkoumávány ve světle teorie zavedené v prvé části práce. Tato práce je pojata jako subjektivní úvaha nad tématem, která připouští svoji neúplnost a možnou polemiku.
  • Zvuk na hranici animovaného a hraného filmu.
    Vomočil, Ondřej
    (Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2020)
    Date of thesis defence: 2020-09-09
    Tato bakalářská práce se zabývá specifickými postupy tvorby zvukové složky u hraných a animovaných filmů, které se následně snaží najít implementované v opačném médiu, než pro které jsou tyto postupy typické. V úvodu se věnuje stručnému popisu rozdílů obou médií a následně sleduje jednotlivé zvukové kategorie, a pro ně běžné pracovní postupy při tvorbě zvukové složky. V poslední řadě se zabývá současnými moderními technikami pro kombinaci obou médií, jako je například Motion Capture nebo zasazení 2D animace do hraných filmů.
  • Zvukové atmosféry
    Herrmann, Šimon
    (Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2019)
    Date of thesis defence: 2019-09-11
    Práce se věnuje problematice zvukových atmosfér ve filmové tvorbě. První kapitola je vyhrazena interpretaci pojmů s atmosférami spjatých a zařazení atmosfér do rámce již definované terminologie zvukové dramaturgie. Hlavní část práce se zaměřuje na přínos zvukových atmosfér filmovému jazyku. Je zde zmíněno několik funkcí, které mohou atmosféry nést, a možností, jak mohou obohatit zvukovou tvorbu. V další kapitole se popisuje postup tvorby zvukových atmosfér a práci uzavírá porovnání filmové hudby a atmosfér na základě diegetického rámce a emočního důsledku.
  • Zvukové postupy inspirované filmy Nuri Bilge Ceylana
    Chrudina, Matěj
    (Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2017)
    Date of thesis defence: 2017-09-14
    Ve své bakalářské práci rozeberu filmy tureckého režiséra Nuri Bilge Ceylana z pohledu zvukové a hudební dramaturgie. Ceylan film vnímá a uvažuje nad ním komplexně, dokáže plně využívat zvukových možností, nebojí se experimentovat s diegetickou hudbou a používat netradiční hudební prvky. Jeho filmy jsem si vybral záměrně, protože přistupuji k problematice filmového zvuku podobným způsobem. Rozhodl jsem se tedy využít bohatství Ceylanovy filmografie a ilustrovat svůj přístup k filmovému zvuku pomocí příkladů z jeho reálné tvorby. Použiji snímky, které natočil v období od roku 1997 do roku 2014 a z každého vyberu nejzajímavější zvukové momenty. Mimo jiné také zdůrazním ty prvky, které Ceylanovy filmy sjednocují a formují jeho rukopis. Ve výsledku se však zaměřím na příklady, které vystupují z řady a dokazují, že by se na filmový zvuk nemělo nahlížet jen jako na podporu obrazové složky, ale ze všeho nejvíc jako na rovnocennou součást narativu, jež obsahuje nové informace, které pouze z obrazu nevyčteme.

DSpace software copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Cookie settings
  • Privacy policy