Repository logo
Home
  • English
  • Čeština
  • Log In
  • All of DSpace
  • English
  • Čeština
  • Log In
  1. Home
  2. Browse by referee

Browsing by referee "Kahánek, Ivo"

Now showing 1 - 8 of 8
Results Per Page
Sort Options
  • Dmitrij Šostakovič a jeho 1. sonáta pro klavír.
    Hanáková, Radka
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)
    Date of thesis defence: 2011-06-07
    Práce se zabývá První klavírní sonátou op. 12 Dmitrije Šostakoviče. Cílem je přinést pokud možno co nejucelenější obraz tohoto díla a přispět tak k rozšíření malého počtu pramenů, které se o této skladbě vyskytují, alespoň tedy v českém jazyce. Za hlavní části práce považuji formální a především interpretační rozbor, který vychází z mé vlastní zkušenosti, jelikož jsem tuto sonátu hrála. Moji snahou je předat zkušenosti a poznatky, které jsem získala při jejím studiu a následném provádění. Toto všechno je zasazeno do kontextu Šostakovičova životopisu doplněného zásadními díly a samostatnou kapitolou věnovanou skladbám pro sólový klavír. V příloze je přiložen kompletní notový materiál k této sonátě.
  • Gabriela Dostalová: Bakalářský koncert
    Dostalová, Gabriela
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)
    Date of thesis defence: 2011-06-07
  • Klavírní koncert op. 26 Sergeje Prokofjeva
    Ožana, Petr
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)
    Date of thesis defence: 2009-06-04
    Práce se zabývá především analýzou třetího klavírního koncertu Sergeje Prokofjeva. Není to vědecká práce. Je to spíše formální a melodicko harmonický rozbor v souvislosti s dalšími jeho klavírními díly. V kapitole o okolnostech vzniku koncertu se opírám o svědectví autora a spolu s ním se pak v analýze snažím najít jeho myšlenky přímo v díle. Uvádím zde také báseň, která byla inspirována teprve zárodky skladby basníkem Balmontem. V poslední kapitole nabízím pohled na Prokofjeva jako na přítele, pianistu, kolegu, skladatele očima jeho současníků jak žáků tak učitelů, kolegů, pianistů, přátel, ale i nepřátel. Vzpomínají na něj velké osobnosti jako G.G. Neuhaus, M. Rostropovich, D. Oistrach. Životních faktů se dotýkám jen málo, vzhledem k široké nabídce jistě mnohem odbornější literatury.
  • Moderní výuka hudební nauky
    Švehláková, Zdeňka
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)
    Date of thesis defence: 2011-06-07
    Tato práce se zabývá moderním způsobem výuky hudební nauky, jehož autorkou je Irena Kršková. Tato žena celý život pracovala jako učitelka hudby, přičemž největších úspěchů dosáhla při výuce hudební nauky a intonace. Její snahou bylo nejen naučit žáky co nejvíc, ale především je pro hudbu nadchnout. Práce začíná životopisem Ireny Krškové, největší prostor je však věnován její progresivní metodě výuky hudební nauky. Kršková napsala velice pokrokovou školu hudební nauky a vymyslela mnoho učebních pomůcek, které zjednodušují a zpestřují výuku. Navíc založila kurz pro učitele Potštátský houslový klíč, o kterém se zde také zmiňuji. Ten slouží k pochopení její metody.
  • Petr Ožana Bakalářský koncert
    Ožana, Petr
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)
    Date of thesis defence: 2009-06-04
  • Psychika a její poruchy u hudebníků - interpretů
    Dostalová, Gabriela
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)
    Date of thesis defence: 2011-06-07
    Práce obsahuje stručný úvod, zaměřený především na význam hudby jako takové a její různé definice. Dále se zaměřuje na popis osobností hudebních interpretů z psychologického hlediska. Podrobněji rozebírá jejich psychickou a fyzickou zátěž. V následující kapitole jsou popsány možné psychické poruchy, vyplývající z jejich zvýšené vnímavosti, citlivosti a výraznějšího působení stresových situací. Dále se práce zabývá pozitivním dopadem hudby na psychiku člověka. A to především působením na stavy melancholie, na psychotické poruchy, Touretův syndrom, Parkinsonovu a Alzheimerovu chorobu a stručně popisuje vliv muzikoterapie u pacientů se závislostí. Poté popisuje důležitou úlohu hudby v holotropní a psychedelické psychoterapii. Dále popisuje vliv muzikoterapie na autismus spolu se stručnou charakteristikou této poruchy a vyjmenovává nejčastější metody užívaných muzikoterapií. Závěr obsahuje stručné shrnutí této práce.
  • Radka Hanáková: Magisterský koncert
    Hanáková, Radka
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)
    Date of thesis defence: 2011-06-07
  • Zdeňka Švehláková: Bakalářský koncert
    Švehláková, Zdeňka
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)
    Date of thesis defence: 2011-06-07

DSpace software copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Cookie settings
  • Privacy policy