Browsing by referee "Kallista, Jaromír"
Now showing 1 - 12 of 12
Results Per Page
Sort Options
- Autorské právo ve filmuChudomelová, Zuzana(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Date of thesis defence: 2007-10-10Hlavním obsahem této diplomové práce je čtenáři základně definovat pojmy autorského práva, které se vztahují k audiovizuálním dílům a zvukově obrazovým záznamům a posléze na základě výkladu směrnic Evropských společenství objasnit závislost vnitrostátní právní úpravy České republiky jako členského státu na právu Evropských společenství. K tomuto cíli by měl vést i výklad některých rozhodnutí Soudního dvora ES, která se vztahují k hlavnímu tématu této práce, tedy nakládání s audiovizuálními díly a obrazově zvukovými záznamy.
- Česká filmová pohádka z pohledu filmového producentaBerčík, Pavel(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2008)Date of thesis defence: 2008-10-07V roce 1952 natočil režisér Bořivoj Zeman první významnou a dodnes veleúspěšnou pohádku Pyšná princezna a od té doby se pohádky staly zcela nedílnou a samozřejmou součástí české kinematografie. Tato diplomová práce ve své první části popisuje podmínky vzniku a výroby pohádek v období Československého státního filmu a analyzuje jejich postavení na trhu. Druhá část se zabývá vznikem filmových pohádek po roce 1989, opět zkoumá podmínky jejich výroby a to především s důrazem na vznik soukromého producentského sektoru. Poslední část pak porovnává závěry obou předchozích částí a zamýšlí se nad dnešní i budoucí úlohou filmové pohádky.
- Česká televize - koproducent hrané tvorbyKoštýř, Jiří(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2008)Date of thesis defence: 2008-09-15Česká televize - koproducent hrané tvorby Anotace Česká televize jako producent filmové tvorby je významným podporovatelem české kinematografie. Od roku 1992 spolupracovala na více než 175 filmových projektech. Minulost, současnost, ale blízká budoucnost koprodukčního vztahu nezávislých producentů s veřejnoprávní Českou televizí. Krátké ohlédnutí do dějin novodobých koprodukcí po roce 1989 a následné zamyšlení nad tím, jakým způsobem je možné využít nabízených možností a podpory České televize, aby se koprodukce stala rovnoprávnou symbiózou pro obě strany. Úvaha o budoucnosti koprodukcí s ohledem na filmovou a televizní tvorbu.
- Česká televize - koproducent hrané tvorbyKoštýř, Jiří(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2010)Date of thesis defence: 2010-10-11Česká televize je již skoro dvacet let významným podporovatelem české kinematografie jako koproducent filmové tvorby. Často bývá přítomna i při výrobě mezinárodních koprodukcí. Od roku 1992 se podílela na vzniku 210 filmových projektů. Toto číslo zahrnuje i dokumentární film, který se v poslední době stále více prosazuje v kinodistribuci. Diplomová práce ?Česká televize ? koproducent hrané tvorby? se zabývá nejenom samotným významem spolupráce nezávislých producentů s institucí, která je charakterizována jako služba veřejnosti, ale na pozadí historického vývoje i vlastních zkušeností, se snažím odpovědět na otázku, proč je třeba, v době geopolitických změn světa, zachovat nejenom českou kinematografii, ale i televizní vysílání - služba veřejnosti. Je možné najít ideální symbiózu mezi nezávislým producentem a koproducentem, mezi vlastníkem práv a vysílatelem, která povede k harmonické spolupráci a naplnění představ obou stran? Nebo převládnou obchodní dovednosti některých kulturních zlatokopů, kteří pokládají za vrchol veškerého umění pouze byznys?
- České filmové centrum v návaznosti na APA a další filmové instituceTřeštíková, Hana(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Date of thesis defence: 2007-09-17Tato práce se zabývá vznikem a fungováním Českého filmového centra v kontextu a ostatími filmovými institucemi. Výchozím bodem pro práci byl osobní kontakt se zástupci Asociace producentů v audiovizi a českého filmového centra. Tato setkání byla také hlavním zdrojem informací. Cílem práce je nejen přehledně zmapovat strukturu organizací kolem centra, ale především popsat činnost této instituce tak, abysi čtenář mohl utvořit jasnou představu, proč a jak centrum funguje.
- Cesta k filmovému debutu /zpráva/Kadrnka, Václav(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Date of thesis defence: 2007-12-11Během psaní diplomové práce jsem předně usiloval o to, aby celkové vyznění nepůsobilo jako naříkání na panující poměry v české kinematografii. Snažil jsem se vyhnout subjektivizování a udržet se v rovině popisu, abych co nejcelistvěji podal tuto, pro mne významnou zkušenost. Z práce je patrné, že nezdar projektu byl způsoben neodhadnutím gesta především v té ekonomicko-organizační oblasti. Současně však k celkovému nezdaru přispělo i neodhadnutí míry tohoto gesta z mé strany. Proto svoji odpovědnost nechci ze sebe smývat. Zároven mi přijde, že sypání popela na vlastní hlavu je v této chvíli přiliš snadné. Smyslem této práce bylo dojít k nějakému výsledku a diagnostikovat onen nezdar. Proto bych rád ještě upřesnil jedno: "panující poměry" v české kinematografii je příliš široký a abstraktní pojem. A v mých silách není tyto "poměry" nějak hodnotit všeobecně. Myslím, že to ani nejde. Nevěřím, že panuje nějaký "stav" české kinematografie. V našem případě nezdar projektu přísluší selhání konkrétních lidí.
- Filmový debutDvořáková, Šárka(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Date of thesis defence: 2007-06-05Abstrakt DlDiplomová práce oppisuje vývoj celovečerního hraného debutu po roce 1990 v Čechách především z pohledu producenta, ale i z pohledu režiséra. Práce je rozdělena do několika kapitol. První kapitola se věnuje historii filmového celovečerního debutu v Čechách od roku 1990 do roku 2006. Druhá kapitola se týká absolventů FAMU a spolupráce více debutantů na jednom projektu. Dále se zabývá možnostmi financování, které organizace podporují vznik debutu a postojem České televize. Vytvořila jsem dotazník, který jsem poslala nejdůležitějším českým filmovým producentům dnešní doby a z mého hlediska jejich odpovědi mohou být další generaci producentů ponaučením. Dále se práce zaobírá PR a distribucí, jejich specifiky ve spojení s debutem a filmovými festivaly a cenami zaměřenými na celovečerní hraný debut. V závěru práce hodnotím rizika a výhody producenta, který se rozhodne natočit debut.
- Jak vytvořit charakter televize prostřednictvím vizuálního designu anebo jak upoutat divákaMacková, Andrea(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2006)Date of thesis defence: 2006-09-15Grafické funkce televize jsou významným prostředkem komunikace, kterým se televize snaží upoutat svého diváka. Korporátní image a design televize tvoří dnes výrazný prvek televizního světa a není tedy pouze marketingovým nástrojem.
- Porovnání veřejné podpory financování audiovizuálního průmyslu ve vybraných zemích /ČR, Slovensko, Polsko, Maďarsko/Kameníková, Zuzana(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Date of thesis defence: 2007-06-05V této diplomové práci jsou detailně popsány a porovnány systémy veřejné podpory financování audiovizuálního průmyslu ve vybraných zemích. Podrobněji je analyzována státní podpora v Maďarsku, Polsku a na Slovensku. Veřejné instituce a legislativa, na kterých je založena podpora kinematografie v České republice, jsou vzhledem ke všeobecné známosti popisovány stručněji. Přesnější obraz o současné situaci v ČR však vychází především z komparace všech systémů. Kromě podpory ze strany státu, na kterou je kladen hlavní důraz, je zde zmiňována i role evropských prostředků z fondu Eurimages a programu Evropské unie MEDIA, televizních společností a dalších institucí, jejichž činnost je v dané zemi v této oblasti významná. Na základě tohoto porovnání a definování předností jednotlivých systémů je potom dále pro Českou republiku navržen teoreticky optimální model státní podpory kinematografie.
- Restart - cesta absolventského celovečerního filmu a spolupráce filmových škol v návaznosti na výuku filmové produkceStojáková, Karla(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2006)Date of thesis defence: 2006-10-09Magisterská práce Restart pojednává o realizaci celovečerního absolventského debutu svou evropských filmových škol v návaznosti na výuku filmové produkce. Hodnotí vše, co se stalo na cestě k filmu Restart. Film byl nejen zrealizován a dostal se do kino distribuce doma i v zahraničí, ale také soutěžil na prestižních mezinárodních filmových festivalech a zaujmul světového sales agenta. práce popisuje jednotlivé fáze výroby filmu a za jakých podmínek byl projekt vyroben jako první evropský koprodukční studentký celovečerní film. Dále se práce zabývá studiem produkce na FAMU, čím je studium na FAMU jedinečné a co na FAMU naopak chybí. Pokouší se analyzovat dobré i nevyhovující a navrhuje možný přístup k výuce. Vysvětluje také důležité pojmy Triagle a Pitching. Ptá se, jaké jsou možnosti spolupráce se zahraničím již od dob studií a proč je v návaznosti na reálný život evropského producenta ideální začít koprodukovat filmy již ve škole.
- Současná situace experimentálního filmu v České republice: podpora a zdroje financováníKinkalová, Barbora(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2006)Date of thesis defence: 2006-09-14Shrnutí situace na poli experimentálního filmu v České Republice, sepsané v letech 2006- 2007. Práce se zabývá zejména produkčním pohledem na věc, institucionální a veřejnou podporou této oblasti kinematografie, ať už ze strany fondů, nebo filmových škol.
- Výroba a distribuce dokumentárních filmů ve FranciiSijerčič, Jasmina(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Date of thesis defence: 2009-09-15Tato bakalářská práce pojednává o podmínkách výroby a distribuce dokumentárních filmů ve Francii.