Browsing by referee "Klíma, Miloslav"
Now showing 1 - 5 of 5
Results Per Page
Sort Options
- Habilitační řízení MgA. Lukáš Jiřička, Ph.D.Jiřička, Lukáš(2019)Date of thesis defence: 2019-11-06
- Hudba jako sluha, partner i pán bábkového divadlaRačková, Dana(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2011)Date of thesis defence: 2011-06-29Práca je stručným zhrnutím všeobecných poznatkov o problematike scénickej hudby v divadle a následným subjektívnym pohľadom na danú problematiku s akcentom na bábkové divadlo. Autorka sa, či už ako režisér alebo ako divák, snaží na základe nadobudnutých teoretických informácií utriediť svoje osobné skúsenosti s použitím scénickej hudby ako súčasti zvukovej zložky bábkového divadla. Súčasťou práce je rozbor niekoľkých hudobne zaujímavých momentov z autorkinej doterajšej tvorby, ktorá sa týka najmä bábkového divadla a čiastočne rozhlasu. Na základe týchto vybraných príkladov sa snaží vyvodiť pravidlá, ktoré by mohla považovať pre svoju tvorbu za obecné. Predmetom práce nie je zvuková zložka ako celok ale scénická hudba ako jej súčasť. Skúma jej funkcie a role počas tvorivého procesu i výsledku jednotlivej inscenácie. Zamýšľa sa nad konkrétnymi prípadmi, kedy je scénická hudba (a teda i celá zvuková zložka) nadradená, podradená či rovnocenná tým ostatným (vizuálnej, hereckej...).
- Identita a postavaVimmrová, Pavlína(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2011)Date of thesis defence: 2011-09-13Autorka se ve své bakalářské práci zabývá dynamickým prostorem mezi hereckou postavou a osobní identitou herce. Toto téma vztahuje i k širšímu sociálnímu kontextu s akcentem na společenskou teatralitu a porovnává koncepty osobní identity v západním a východním kulturním okruhu. Při tom vychází mimo jiné ze zkušenosti ze svého půlročního pobytu na Central Academy of Drama v Pekingu. Práce je rozčleněna na dvě hlavní části. První část se zaměřuje na teoretické aspekty otázky identity a formuluje problémy, k nimž se autorka ve druhé části vyjadřuje skrze reflexi procesu tvorby bakalářského představení Jak je důležité míti / The Importance of Being.
- Jozef Bednárik - počátky umělecké dráhy a Z-divadlo ZelenečBrtnická, Dagmar(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2010)Date of thesis defence: 2010-06-10Jozef Bednárik je jednou z nejznámějších osobností československé divadelní scény. Jeho talent a znalosti v mnoha uměleckých oborech (dramaturgie, herectví, režie, výtvarné umění, hudba) se ideálně propojily v syntetickém divadle, kterým výrazně obohatil československou i mezinárodní divadelní scénu. Významný podíl na celkovém výsledku jeho práce mají ale také jeho výrazné managerské schopnosti, o kterých se nikdy nehovořilo. Umělecké i organizační sklony se projevovaly už v dětství. První komplexní projev, zahrnující práci dramaturga, scénografa, režiséra a managera v jedné osobě, se stal mezníkem v česko-slovenském divadelnictví. Amatérský soubor z rodné vesnice Zeleneč u Trnavy procestovala pod jeho vedením velkou část světa. Jeho práce přispěla se ke stírání uměle vytvořené hranice mezi profesionálním a amatérským divadlem. V amatérských podmínkách pracoval v letech 1974-1987 podobným způsobem jako česká studiová divadla. Tato práce se soustředí na období do roku 1991, kdy odchází ze stálého angažmá do nezávislého povolání.
- Možnosti, Arnošt Goldflam (autor, režisér, herec)Schmidtmajerová, Anna(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2010)Date of thesis defence: 2010-09-17ABSTRAKT Tato práce zkoumá a popisuje tvorbu Arnošta Goldflama, a to v osmdesátých letech a jednu porevoluční inscenaci v Hadivadle. Na počátku je uvedena Goldflamova stručná biografie a tvorba Hadivadla. Následuje rozbor čtyř nejvýznamnějších inscenací (Útržky z nedokončeného románu 1985, Dcery národa 1987, Písek (Tak dávno ...)1988, Lidská tragikomedie 1991), jejich analýza a popis. V těchto rozborech se mimo jiné zabývám hereckými výkony a režijním vedením herce. V přílohách přikládám výpovědi A. Goldflama, H. Müllerové, J. Sedala, D. Cajthamla a L. Schmidtmajera. Dále pak program Junior klubu, kde Hadivadlo hojně vystupovalo. Klíčová slova: Arnošt Goldflam, Hadivadlo, Útržky z nedokončeného románu, Dcery národa, Písek (Tak dávno?), Lidská tragikomedie, D. Cajthaml, H. Müllerová, J. Sedal, L. Schmidtmajer, monodrama