Browsing by referee "Králová, Andrea"
Now showing 1 - 10 of 10
Results Per Page
Sort Options
- Kompletní výtvarné a technické řešení souboru autorských inscenací.Šilar, Antonín(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2011)Kompletní výtvarné a technické řešení souboru autorských inscenací.
- Kompletní výtvarné a technologické řešení projektu Noci v mauzoleuŠlajs, David(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2009)Kompletní výtvarné a technologické řešení projektu Noci v mauzoleu
- Kompletní výtvarné a technologické řešení scény k inscenaci Zdravý nemocný v Klicperově divadle, režie Nikolaj PenevNejedlá, Jitka(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2008)Kompletní výtvarné a technologické řešení k inscenaci Zdravý nemocný v Klicperově divadle v Hradci Králové.
- Kostým v loutkovém divadle.Nguyen, Ha Thanh(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2011)Date of thesis defence: 2011-09-13V mé bakalářské práci Kostým v loutkovém divadle se snažím o částečné zařazení různých druhů kostýmů, dále pak zkoumám jejich využití v loutkovém divadle a jejich přesah do samotné loutky. Uvádím některé příklady osobností, kteří těchto kostýmových principů využívají.Zejména však v rámci daného tématu reflektuji vývoj a tvorbu bakalářské inscenace Děviatko.
- Metaforická potence užitého materiáluČerná, Adriana(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2011)Date of thesis defence: 2011-09-13Tato práce se sestává ze dvou částí. První teoretická část se zabývá metaforou a materiálem, moţnostmi vyuţití materiálů a jejich významu, zabývá se také materiálovou knihovnou, která umoţňuje sledovat vývoj materiálů. Zmiňuji zde vlastní vyuţití materiálů v realizovaných projektech. Druhá část práce se zabývá popisem inscenace Idiot, jejím vznikem, průběhem a finální podobou.
- Mezi postmoderní citací a minimalismem.Šilar, Antonín(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2011)Date of thesis defence: 2011-09-15V této práci se věnuji spojení postmoderních prostředků a puristické scénografie. Hlavním tématem práce jsou nová média především z hlediska integrace do dramatického prostoru. Zabývám se také spektakularizací filmu a performativního umění vlivem digitalizace médií a následného vystřízlivění z této fáze fascinace efekty a technickým potenciálem digitálních technologií. V komplexním popisu vlastní práce na třech divadelních projektech porovnávám tři odlišné přístupy k novým médiím v dramatickém prostoru. U těchto projektů kladu důraz na nutnost intermediálnosti všech složek scénografie
- Možnosti zpracování klasických textů v současném divadelním prostoru a scénografiiNejedlá, Jitka(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2008)Date of thesis defence: 2008-09-11Tato diplomová práce se snaží zachytit problémy ale i přednosti při inscenování klasického textu s ohledem na současného diváka. Zajímalo mě, na jakém základě vznikalo představení v alžbětinské době a proč měla zrovna tato divadelní epocha takovou popularitu. Dále souvislosti a paralely prostorové a scénografické divadelní tvorby Shakespearovy doby a dnešní, v čem spočívala a spočívá spontaneita zážitku v divadelním prostoru. Vybrala jsem jako příklad hru Sen noci svatojánské, kde jsem popsala, jaké výtvarné možnosti vyplývají přímo z textu a jak je využili nebo jak je povýšili inscenátoři ve slavných inscenacích zahraničních a českých. V závěru jsem si dovolila popsat vlastní zkušenost se scénografií této hry slavného autora.
- Scénografický projekt Děviatko - výtvarné řešení inscenaceNguyen, Ha Thanh(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2011)Scénografický projekt Děviatko - výtvarné řešení inscenace.
- Scénografický projekt Idiot - výtvarné řešení inscenaceČerná, Adriana(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2011)Scénografický projekt Idiot - výtvarné řešení inscenace.
- Site-specific theatreŠlajs, David(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2009)Date of thesis defence: 2009-09-18David Šlajs ve své diplomové práci představuje pětiletou činnost uměleckého sdružení Depresivní děti touží po penězích, se zvláštním zaměřením na cyklus divadelních představení v Památníku na Vítkově nazvaný Noci v mauzoleu, realizovaný v roce 2006. Diplomová práce rozebírá přístup Depresivních dětí k prostorům, ve kterých své projekty uvádějí, jejich přístup k fenoménu site-specific, i konkrétní scénografickou práci Davida Šlajse na jednotlivých projektech. Na tomto zmíněném projektu je demonstrován postup, s jakým realizátoři přistoupili k objektu Památníku, jemuž podřídili dramaturgický plán představení, jejich formu i režijně-vizuální ráz, či způsob, jakým inscenátoři pracují s diváky jakožto integrální součástí představení. Práce, týkající se živoucího, fungujícího uměleckého tělesa, nechává otevřený prostor pro diskuzi o dalším fungování sdružení i o různých pojetích site-specific v umělecké činnosti.