Browsing by referee "Krobot, Miroslav"
Now showing 1 - 3 of 3
Results Per Page
Sort Options
- Fotbal versus divadloJiráček, Václav(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2008)Date of thesis defence: 2008-07-03Hranice mezi divadem a fotbalem jako společenskými událostmi se stírají. V obou případech může jít o pokleslou zábavu na jedné straně, na druhé nás obě tyto hry mohou povznést mimo realitu našich životů, kde nás dokáží duševně očistit.
- Herecká práce ve filmu a v divadleNováková, Kristýna(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2008)Date of thesis defence: 2008-07-03V magisterské práci nazvané Herecká práce ve filmu a na divadle se zabývám především srovnání práce herce v divadle a ve filmu. V první části práce se věnuji vývoji filmu, nejdříve němého, poté zvukového a s ním i nástup hereckých hvězd, jak v cizině, tak u nás. Také se v této části věnuji obecné definici herectví a jaké tři momenty ovlivňují herce. V druhé části práce se herecké profesi věnuji hlouběji a to hlavně tím, že se snažím srovnat rozdílnou práci herce na divadle a před kamerou prostřednictvím vlastních dosavadních zkušeností. Na závěr uzavírám toto téma shrnutím hlavních rozdílů těchto dvou hereckých disciplín.
- Hledání třetí realityTejnorová, Petra(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2009)Date of thesis defence: 2009-09-17Svou diplomovou práci s názvem Hledání třetí reality vnímám jako příležitost pro zachycení a reflektování možnosti vazeb jednotlivých komponentů inscenace. Zejména však hudebních - pohybových - textových - hereckých - scénických (scénografických) a samozřejmě režijních, se kterými při své aktivní tvorbě nejvíce přicházím do kontaktu. Jistou linii a možnost reflexe vidím od inscenace Utrpení knížete Sternenhocha k Titovi Andronikovi_Letu mouchy. Druhou linii pak od dvoudílného projektu Paměť krajiny - Krajina paměti k Osobní anamnéze. Třetí realita vzniká synkretismem, a to nejen v rámci zmíněných jednotlivých komponentů, ale čerpá i ze zdrojů divadlu příbuzných. Má podobný charakter jako montáž, kdy A plus B dává C. Nově vzniklá kvalita se dá nazvat tvůrčím potenciálem diváka jako spolutvůrce inscenace, jako dalšího komponentu. Ač dobře vím, že montáž ani třetí realita není žádné novum, snažím se v této práci dotknout hlavních postupů procesu jejího vzniku a jednotlivých komponentů, které ji tvoří. A to na několika konkrétních zkušenostech.