Browsing by referee "Krofta, Josef"
Now showing 1 - 5 of 5
Results Per Page
Sort Options
- Hledání kouzla divadlaHapponen, Linnea(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2006)Date of thesis defence: 2006-06-14Hledáni kouzla divadla je podle nazvu, teoretické hledáni autora ve světě divadla. Práce je rozdělena na čtyři časti, první hledá formy, druhá způsoby a třetí provozovatele kouzla. Čtvrtá část odráží z autorovy vlastní konkrétní zkušenosti v divadle, zvlášť v divadelní skupině Krepsko, a to s nahlížením před, během a po představení. Cílem tohoto psaní je rekapitulovat některé autorovy myšlenky, pochybnosti a víry po deseti lety práce v a kolem divadla.
- Hledání principů zapojení seberežie při tvorbě herecké postavy.Glogarová, Štěpánka(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2011)Date of thesis defence: 2011-09-16Autorka si ve své práci klade za cíl pojmenovat vlastní herecké postupy. Uvažuje o tom, jaké by si herec měl stanovit cíle na začátku práce, jak může probíhat objevování nových hereckých rovin při práci na postavě. Ve své práci se autorka zabývá komplexností vybavení herce a snaží se definovat pojem seberežie. Je přesvědčena o tom, že neopomenutelnou součástí herecké práce je proces hledání, který nikdy nesmí skončit. Reflektuje, jak vypadá herecká práce za podmínky, že se herec nechá překvapovat sám sebou a vším, co se k práci na postavě váže. Je pro ni důležitá herecká samostatnost. K objasnění zvolené problematiky užívá konkrétních příkladů z vlastních zkušeností, které získala zejména při práci s holandským tanečníkem a performerem Frankem ven de Venem na přípravě představení Kočka v pytli. Autorka dokumentuje své osobní zkušenosti detailními popisy klíčových hereckých cvičení, která s Frankem van de Venem obsolvovala.
- Marketing divadlaSulženko, Jiří(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2011)Date of thesis defence: 2011-03-31Tato práce by neměla být marketingovou příručkou, návodem, jak dělat "dobrý divadelní marketig". Jejím cílem je pohlédnout za základní marketingové kategorie směrem k trendům, současnému vývoji, a to jak v technikách marketingové komunikace, tak v trendech diváckých preferencí a životního stylu diváků. Měla by tak pomoci lépe pochopit změny, které se za posledních několik let v oblasti marketingu udály. A zároveň shrnout zásadní témata marketingu a marketingové praxe.
- Nový cirkusSmadiš, Luděk(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2011)Date of thesis defence: 2011-02-15
- Pohybové techniky a zákonitosti - tvůrčí svoboda vyjádřeníRiedlbauchová, Veronika(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2009)Date of thesis defence: 2009-09-17Riedlbauchová, Veronika: Pohybové techniky a zákonitosti - tvůrčí svoboda vyjádření, diplomová práce, Divadelní fakulta Akademie múzických umění v Praze, Praha 2009, 111 str. Autorka se ve své diplomové práci zaměřuje na výchovu otevřeného a všestranného herce a režiséra skrze pohyb. Vychází přitom z osobní zkušenosti s pohybovým herectvím, se kterým se seznámila při dvouletém studiu na Institut del Teatre v Barceloně, a ze své umělecké praxe. Zdůrazňuje, že současné divadlo stále na pohyb, jako na jednu z nejdůležitějších jevištních složek, zapomíná, a v detailní reflexi představuje různé pohybové techniky a zákonitosti, které obohatí herce i režiséra o celou škálu vyjadřovacích možností, a dovedou je tak k tvůrčí svobodě. Autorka přitom akcentuje empirický přístup při hledání divadelního výrazu a uvádí celou řadu konkrétních cvičení. Ukazuje také způsoby, jak využívat znalostí konkrétních technik v moderní praxi. Práce je rozčleněna na dva oddíly. První oddíl Řeč těla se zaměřuje na obecné zákonitosti pohybu a jeho divadelní sdělnost. V první kapitole autorka sleduje pohyb jako specifickou složku jevištního díla, ve druhé jako součást divadelního jazyka. Zkoumá pohyb a jeho energii, pohybový výraz a jeho schopnost vyjevovat emoce postav, pohyb ve vzájemné interakci s prostorem a časem, pohyb ve vztahu ke zvuku a slovu. Ve třetí kapitole vyzdvihuje nutnost celoživotního rozvíjení a tréninku herce a režiséra, který v nich posiluje tvořivost a činní je rovnocennými partnery. Ve druhém oddíle Jak využít techniky masky v současné praxi se pak detailně zaměřuje na využití znalostí konkrétních dvou technik masek v širší divadelní praxi. Čtvrtá kapitola představí práci s neutrální maskou podle metody Jacquese Lecoqa a její využití pro tvorbu jevištní postavy. Poslední, pátá kapitola se věnuje staré technice komedie dell´arte a jejího využití pro výuku improvizace. Tato kapitola je novátorská v tom, že představuje praktický návod, jak vycvičit herce v improvizačních schopnostech v rámci celé jevištní kompozice.