Repository logo
Home
  • English
  • Čeština
  • Log In
  • All of DSpace
  • English
  • Čeština
  • Log In
  1. Home
  2. Browse by referee

Browsing by referee "Kubíček, Jiří"

Now showing 1 - 10 of 10
Results Per Page
Sort Options
  • Absolventský film: Experiment
    Duda, Martin
    (Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)
    Date of thesis defence: 2007-06-06
    Hlavním tématem filmu je jestli dokáže robot nahradit herce v divadle.Film se odehrává v nedaleké budoucnosti v Praze. Je to hrany sci-fi film plný 3D animace a filmových triků, 35mm cinemascope, Dolby digital.
  • Bakalářský film: Bloody Merry Christmas
    Cechl, Jan
    (Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)
    Date of thesis defence: 2007-09-19
    Šílený vrah převlečený za vánoční stromek terorizuje o vánocích jednu slušnou rodinu.
  • Borek stavitel
    Kolegar, Jan
    (Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)
    Date of thesis defence: 2009-09-18
    Pokrok je s clovekem srostly od takove miry, ze nastavaji situace, kdy je nutno pokroku spise celit, nez aby byl k uzitku. Čelit mu lze jen s velkym usilim, a to často usilim marnym.
  • Caroline Leaf a její neobyčejné filmy
    Dufková, Kristina
    (Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)
    Date of thesis defence: 2009-06-03
    Caroline Leaf patří mezi jednu z nejpozoruhodnějších žen animovaného filmu. Její filmy mají silný emocionální nádech, bravurní, často totální, animaci a jedinečnou výtvarnou podobu. Pracovala nejrůznějšími technikami animace, od animace píslu svíceného zespodu, přes animaci barvy na skle, po vyškrabávání přímo do filmové suroviny. Za své filmy získala mnoho cen. V roce 1996 dostala cenu za celoživotní dílo na festivalu v Záhřebu, v roce 2004 ve Valencii a v roce 2006 v Bratislavě.
  • Lekce Švankmajer
    Kim, Eun Sue
    (Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2010)
    Date of thesis defence: 2010-10-08
    Jan Švankmajer si opakovaně q různými způsoby do svých filmů přenáší y literárných děl a studií předobrazy lidí, kteří potlačují svobodu jednice nebo lidí, jejichž svoboda je potlačována. Film Šílení je také jedním z těchto typických příkladů. Hlavní cíl této práce sopčivá v rozboru pohledu Jana Švankmajera na otázku svobody, zejména skrze film Šílení, který je naplněn symboly a motivy svobody a útlaku, šílenství a trestání. Možná, že i my sami, ač žijící v současnosti nalezeme něco společného a utlačovanými hrdiny ze starých literárných děl. Ve snaze nalézt odpověď na abstraktní otázku, co je to svoboda si vypůjčím osobní pohled Jana Švankmajera a pokusíme se jej sdílet.
  • Pro lásku k Praze
    Kukal, Adrian
    (Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)
    Date of thesis defence: 2007-10-12
    Dokumentární film s dokumentárními pasážemi o životě a díle režiséra Gene Deithe
  • Působení pohádky na duševní vývoj dítěte
    Grimmová, Denisa
    (Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)
    Date of thesis defence: 2007-09-19
    V bakalářské teoretické práci "Působení pohádky na duchovní vývoj dítěte" jsem se věnovala především společným znakům klasických pohádek, které pro mne znamenají cestu sebeobjevování. Shrnula jsem specifika dětského diváka a jeho reflexi pohádek. Snažila jsem se o vysvětlení pojmů jazyka a znaků pohádek a dětské tvorby, které jsou v současnosti přetvářeny. Můžeme hovořit o paradigmatech poslední doby - otáčení rolí kladný/záporný hrdina, reinterpretace pohádek a subjektivní mísení nesourodých stylů do postmoderních koláží. Zmatení a zaměňování pojmů pravda a lež a absence nebo zaměňování překážek, které děti připravují na nevyhnutelné obtíže v životě a učí je jim čelit jsou v novodobých pohádkách běžným a nebezpečným úzusem. Věřím, že lidé opět pochopí, že tradiční hodnoty nejsou zaprášeným přežitkem, že mají pevné jádro, ověřené časem. Pohádky, vyprávěné našimi rodiči a prarodiči byly vždy nezávislé na politické situaci a nebyly uspávacím prostředkem pro děti, ale rozvíjely jejich imaginaci a smysl pro rozlišování dobra a zla. Dětská fantazie je důležitá obzvlášť v době, kdy se všechno ukazuje na plno, informace předběhly vlastní vývoj lidí a věda se stala náboženstvím novověku, určujícím zdrojem obecně platného vědění. Vědecké poznatky se v novověku na dlouhou dobu staly vzorem a kritériem veškeré pravdy, ale ptám se společně s Einsteinem: ?Je otázkou co je důležitější, zda znalost faktů či fantazie?? Pokusila jsem se shrnutí dvou úhlů pohledu na pohádku jako lék pro dětskou duši, a to z hlediska psychologie a mystiky. Zjistila jsem, že obojí hovoří naprosto o tom samém, jen odlišným způsobem.
  • Rádio Kebrle
    Durdil, Zdeněk
    (Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)
    Date of thesis defence: 2007-10-12
    Než Fred Brunold, slavný estrádní umělec a bavič, založil svůj legendární Monstrkabaret, protloukal se všelijak. Například jako zaměstnanec jisté parazitní rozhlasové stanice. Fredovy bohaté zkušenosti z práce reportéra ilustruje poučná historka o malém Janíkovi a nebezpečné výpravě za jeho dědečkem Jaroslavem Kebrle.
  • Vztahy a struktura záběrů v multimediálním díle
    Kupšovský, Daniel
    (Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2006)
    Date of thesis defence: 2006-10-13
    V této práci bych rád popsal strukturu skladby multimediálního díla. Multimédia považuji za další rozměr, který byl v umění objeven, a tak jako tomu bylo při vzniku filmu, budou se jeho možnsosti dále objevovat a vyvíjet a tvůrci je budou využívat k vytváření dalších druhů uměleckých děl, které dnes možná ještě ani neznáme.
  • Žánr hraného filmu interpretovaný animovaným
    Cechl, Jan
    (Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)
    Date of thesis defence: 2007-09-19
    Obsahem této práce je analýza způsobu, jakým je možné převést žánr používaný hraným filmem do podoby krátkometrážního animovaného filmu. K tomu slouží dva příklady: Přepadení a Árie prérie. Způsob analýzy je v obou případech založen na srovnání místa, děje a postav a motivů používaných v přeinterpretovaném žánru. V rámci Přepadení a Árie prérie se jedná o western. Kapitoly jsou seřazeny podle důležitosti jednotlivých segmentů. Ta vychází z několika studií pojednávajících o tomto žánru. Pro tuto analýzu jsou však důležité i okolnosti a inaspirace, které daly podnět ke vzniku Árie prérie a Přepadení. Proto se stručně dotkneme i jejich hystorie.

DSpace software copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Cookie settings
  • Privacy policy