Repository logo
Home
  • English
  • Čeština
  • Log In
  • All of DSpace
  • English
  • Čeština
  • Log In
  1. Home
  2. Browse by referee

Browsing by referee "Kubicová, Ivanka"

Now showing 1 - 18 of 18
Results Per Page
Sort Options
  • Alwin Nikolais a jeho technika
    Bednářová, Kateřina
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)
    Date of thesis defence: 2008-06-10
    Magisterská práce je zaměřena na taneční techniku, která se vyvíjela od 50.let 20.století v Americe. Tvůrcem konceptu, principů a filosofie byl Alwin Nikolais. Jeho spolupracovník a partner Murray Louis shromáždil a zpracoval Nikolaisovy myšlenky do přehledného systému, nazvaného Nikolais/Louis Technique. Jedná se o stylově neutrální techniku, silně orientovanou k představení.
  • Autorská tvorba: Ve vlasech popel a kusy hlíny
    Krejčiříková, Alžběta
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)
    Date of thesis defence: 2011-06-08
  • Bob Fosse a jeho choreografická tvorba
    Badinka, Viktor
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)
    Date of thesis defence: 2010-09-06
    V téhle bakalářské práci se budu snažit zmapovat život a celoživotní dílo Boba Fosseho a jeho nezapomenutelný přínos pro jazz dance, muzikálovou a filmovou tvorbu.
  • Celbová Kristýna : AriaD.N.A.
    Celbová, Kristýna
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)
    Date of thesis defence: 2008-06-10
    Choreografie AriaD.N.A. je inspirována skutečnými lidskými příběhy. Je o třech ženách, které procházejí složitým, zmateným obdobím. Zmítají se mezi vztahy, je jimi manipulováno,experimentují v tom nejširším slova smyslu. Snaží se najít to "něco",co by dalo životu smysl. Na této cestě však naráží na citovou otupělost okolí, agresivitu, nepochopení a ve svém důsledku...na nemoc. Ta je zde chápána jako jakýsi způsob odčinění skutků, které samy možná ani nechtěly učinit, jako způsob symbolického trestu. Zároveň je možné ji chápat jako určité smíření a pochopení na cestě, kterou se vydaly. Tímto způsobem alespoň uvažuji v rovině hlavní představitelky choreografie...
  • Chceš mě ? Chci Tě
    Kabelová, Naděžda
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)
    Date of thesis defence: 2011-09-07
  • Dramatický způsob práce Jiřího Kyliána
    Malá, Kateřina
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)
    Date of thesis defence: 2007-09-04
    Předložená bakalářská práce pojednává o pěti choreografiích Jiřího Kyliána (Dítě a kouzla, Příběh vojáka, Kaguyahime, Tantz-Schul, One of a Kind). První kapitola je věnována stručnému přiblížení života choreografa. V dalších pěti kapitolách je vždy každá choreografie rozebrána samostatně. V úvodu každé kapitoly je uvedeno datum a místo konání premiéry, autor hudby, libreta, scénografie, návrhu kostýmů a světelné výpravy. Pozornost je zaměřena zejména na dramaturgické složky, jako je přítomnost klíčových momentů, obsazení, způsob ztvárnění scény, použití rekvizit, a choreografické ztvárnění představení. Zároveň vzájemným srovnáním titulů je sledován vývoj práce choreografa s tématem, hudbou, scénou a dalšími jevištními prvky. Výsledky tohoto porovnání jsou uvedeny v závěru práce a stručně shrnuty v tabulkách v příloze.
  • Fuga
    Malá, Kateřina
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)
    Date of thesis defence: 2007-09-04
    Tato absolventská choreografie je vytvořena se záměrem sledovat hudební formu fugy. Choreografie je rozdělena do dvou částí. V první je použita Beethovenova Grosse Fuge, ve druhé skladba s jazzovou atmosférou D. Brubecka. Inspirací pro vznik představení byla snaha člověka o překonání formy a osvobození se od ní.
  • Historie Vysokoškolského uměleckého souboru
    Kolda, Martin
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)
    Date of thesis defence: 2011-06-08
    Skupina moderního tance Vysokoškolského uměleckého souboru vznikla v září roku 1961 z folklórní taneční složky VUSu. Tento neprofesionální soubor byl zprvu složen ze studentů a pedagogů vysokých škol a hledal nové a moderní formy uměleckého vyjádření. S příchodem Františka Pokorného se skupinou začali spolupracovat i studenti taneční konzervatoře, kteří však skupinu opustili v momentě, kdy Pokorný odešel z postu uměleckého vedoucího. Vedení po Pokorném převzala Sylva Žáčková, která se snažila soubor udržet aktivní. S příchodem Jiřího Rebce se změnila i dosavadní struktura skupiny. Vedle samostatného souboru vznikla i přípravná oddělení, ve kterých byli vychováváni noví členové. Velký význam pro skupinu byla spolupráce s pedagogy a choreografy Ivankou Kubicovou a Janem Hartmannem, kteří se vrátili do Československa ze studií na London Contemporary Dance School. V roce 1977 se zbylé dvě složky VUSu (pěvecká a taneční) dostaly pod patronát Univerzity Karlovy a dále skupina vystupovala pod názvem VUS UK. V roce 1984 došlo k oddělení taneční a pěvecké složky VUSu a taneční složka začala používat název Taneční centrum UK, pod kterou nadále fungovala Skupina moderního tance. K další transformaci došlo 18. května 1989, kdy Skupina moderního tance změnila svůj název na Taneční divadlo Praha, čímž prakticky zanikl původní soubor.
  • Jaroslav Cemerek - Pedagogický výstup
    Cemerek, Jaroslav
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)
    Date of thesis defence: 2009-06-11
  • Jóga - relaxační cvičení pro tanečníky
    Hejnová-Hájková, Adéla
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)
    Date of thesis defence: 2009-06-08
    Předkládaná bakalářská práce přibližuje využití tradičního indického cvičení jógy jako jednu z možností pro tanečníky, jak zlepšit tělesné i duševní zdraví, udržet si vlastní kondici a dosáhnout harmonie. V první části jsou popsány různé druhy jógy, principy tohoto cvičení, práce s dechem a svaly, v další části potom popis vybraných cviků a jejich provedení. Na konci práce je uvedena sestavená cvičební hodina, která by se mohla stát relaxační tréninkovou hodinou pro tanečníky, kterou lze cvičit kdykoliv a kdekoliv. Cílem práce není vytvořit učebnici jógy, ale ukázat tanečníkům možnost jak prostřednictvím jógy relaxovat při práci s tělem nejen během svého aktivního tanečního života, ale i po ukončení profesionální dráhy a udržet se tak v kondici po celý život.
  • Konsekvence dosavadního vývoje pro pedagogiku tance
    Mikysková, Barbara
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)
    Date of thesis defence: 2009-09-08
    Magisterská práce Konsekvence dosavadního vývoje pro pedagogiku tance? předkládá strukturu oboru pedagogika tance. Obor pedagogika tance je chápán jako jedna ze subdisciplín oboru pedagogika, tudíž vědeckého oboru. Vzhledem k tomu, že pedagogika tance dosud nebyla studována z této perspektivy, nemůže práce navazovat na předchozí vědeckou činnost. Pro realizaci práce bylo nejprve zapotřebí obor co nejpřesněji vymezit (prostřednictvím navázání na předchozí relevantní studie), stanovit a definovat klíčové termíny, ale také určit předmět studia a hierarchii jeho jednotlivých částí. Cílem práce je prezentovat a definovat pedagogiku tance jako jednu ze subdisciplín pedagogiky. Skrze tento cíl je také vymezen očekávaný přínos práce. Práce by měla přispět k tomu, aby byla pedagogika tance uznávána jako vědecký obor. Tím by byla zajištěna stabilní základna pro veškerou činnost na poli pedagogiky tance. Svým vlivem zasahuje výuka tance do dění v celém tanečním světě, tedy nejen v oblasti tanečního školství, ale také v tanečně teoretické oblasti, v chodu a náplni činnosti divadel, skrze která se vliv pedagogiky tance projevuje až do komerční sféry tanečního světa působící na širokou veřejnost.
  • Mužský prvek v tanci
    Bič, Daniel
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)
    Date of thesis defence: 2008-09-03
    Tato práce se zabývá mužským elementem v tanci. Popisuje hlavní problémy a předsudky, které musel a v některých případech ještě musí, muž - tanečník překonávat. Je to studie mužského tanečního snažení na poli uměleckého tance.
  • Osobnost tanečního umělce
    Cemerek, Jaroslav
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)
    Date of thesis defence: 2009-06-11
    Práce se zaměřuje na popis osobnosti tanečního umělce. Východiskem k tomu sloužila psychologie osobnosti. Protože se jedná o profesní analýzu, těžiště celé práce spočívá v rozboru nadání a schopností, které taneční umělec k výkonu své profese potřebuje. Struktura osobnosti tanečního umělce, jak je v této práci popsána, neodpovídá celkové struktuře osobnosti z hlediska psychologie osobnosti, ale jen její výsečí týkající se schopností osobnosti. Nadání (v práci synonymní s výrazem talent) je pojímáno šířeji a komplexněji než v obecném významu a přesahuje tedy v případě osobnosti tanečního umělce taneční nadání. Výsledkem práce se potom stává profil osobnosti tanečního umělce, tj. tanečníka, choreografa, tanečního pedagoga a tanečního terapeuta, v kontextu s jeho komplexním nadáním a schopnostmi.
  • Pedagogický výstup
    Hejnová-Hájková, Adéla
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)
    Date of thesis defence: 2009-06-08
  • Pedagogický výstup
    Mikysková, Barbara
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)
    Date of thesis defence: 2009-09-07
  • Současný tanec v televizním vysílání
    Párová, Karolína
    (Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2011)
    Date of thesis defence: 2011-06-01
    Práce se zabývá fenoménem tance v televizním vysílání s důrazem na současný tanec, který je zde vnímán jako forma umělecké výpovědi (práce se nezaměřuje ne zábavnou funkci tance). Cílem práce bylo nejenom zmapovat historické potýkání tance s televizním vysíláním, které probíhalo od úplných počátků televize, ale především poukázat na možnosti, jakými se dnes dá pracovat s tancem na obrazovce, a poskytnout argumenty podporující tezi, že současný tanec na obrazovce může být strhující záležitostí. Podstatnou součástí práce je analýza současného stavu v České republice a naznačení východisek pro producenty tak, aby se i český divák v budoucnu tance na obrazovce dočkal.
  • Vector 4
    Palátová, Dana
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)
    Date of thesis defence: 2011-06-08
  • Viktor Badinka: Requiem
    Badinka, Viktor
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)
    Date of thesis defence: 2010-09-06

DSpace software copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Cookie settings
  • Privacy policy