Repository logo
Home
  • English
  • Čeština
  • Log In
  • All of DSpace
  • English
  • Čeština
  • Log In
  1. Home
  2. Browse by referee

Browsing by referee "Kurz, Ivan"

Now showing 1 - 10 of 10
Results Per Page
Sort Options
  • Barva a souzvuk
    Mrkvička, Luboš
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2009)
    Date of thesis defence: 2009-06-11
    Tato práce se zabývá hudebním směrem označovaným termínem spektrální hudba (koncentruje se takřka výhradně na francouzskou formu), který ze všech hudebních směrů období od sedmdesátých let dvacátého století až dodnes snad nejvýznamněji přispěl k hlubší reflexi vzájemného vztahu fenoménů instrumentální barvy a organizace tónových výšek. Po prvních kapitolách obecnějšího charakteru (zařazení spektrální hudby do historického kontextu, popis jejího výchozího gesta a jejích strukturálních východisek) následuje hlavní část práce věnovaná jednotlivým kompozičním technikám: analýzám konkrétních hudebních příkladů, jež byly vybrány ze skladeb předních představitelů tohoto hudebního směru (Gérard Grisey, Tristan Murail ad.). Závěr se pak pokouší o krátkou konfrontaci spektrálních kompozičních technik s technikami seriálními.
  • For 27 Musicians; Trio Část A; Triple Concerto Část III
    Mrkvička, Luboš
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2009)
    Date of thesis defence: 2009-06-11
  • Hudba o počátku i konci
    Lukáš, František
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)
    Date of thesis defence: 2008-06-11
    Fantasie pro recitátora a komorní orchestr na text inspirovaný J. R. R. Tolkienem.
  • "Maryša" - hudba pro celovečerní balet
    Wajsar, Petr
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)
    Date of thesis defence: 2010-09-23
    Hudba k celovečernímu dramatu k baletu Maryša
  • Možnosti kytary v současné sólové a komorní tvorbě
    Lukáš, František
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)
    Date of thesis defence: 2008-06-11
    Tato práce se zabývá genezí, významem a použitelností jednotlivých zvukových možností klasické kytary v soudobé hudbě. Dále zkoumá různé kompoziční přístupy na základě skladeb vybraných autorů.
  • Notový zápis multimetryckých a polyritmických struktur
    Wajsar, Petr
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)
    Date of thesis defence: 2010-09-23
    Tato práce se zabývá možnostmi notového zápisu multimetrických a polyrytmických struktur. První část je shrnutím obecné terminologie hudební kinetiky, druhá část obsahuje poslechové a interpretační testy, třetí část je ukázkou některých skladeb využívajících multimetrii a polyrytmiku.
  • Pavel Trojan: Sinfonietta pro komorní orchestr
    Trojan, Pavel
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)
    Date of thesis defence: 2010-05-28
    1. Osm a půl 2. Valpuržina noc 3. Markétka
  • Sny (Skladba pro komorní orchestr)
    Trojan, Jan
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)
    Date of thesis defence: 2007-06-07
    SNY Jednověté "obrazy pro orchestr" inspirované vlastním dětstvím v rodném městě Duchcov. Skladba pro komorní orchestr se zapojením elektroakustické složky a hvízdače.
  • Specifika užití nástrojů ve větším komorním ansámblu na vybraných příkladech za posledních 30 let
    Trojan, Pavel
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)
    Date of thesis defence: 2010-05-28
    Tato bakalářská práce si klade za cíl zdokumentovat specifika užití nástrojů ve větších komorních ansámblech na vybraných příkladech za posledních 30 let. Činí tak na základě podrobné instrumentační analýzy děl Tristana Muraile - L´Esprit des dunes a Magnuse Lindberga - Corrente. Autor si všímá zajímavostí užití nástrojů a jejich kombinací a hledá možnosti jejich využití ve vlastní tvorbě.
  • Zapojení elektroakustické sloky do instrumentální hudby
    Trojan, Jan
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)
    Date of thesis defence: 2007-06-07
    Záměrem této diplomní práce je vytvořit komplexní text o možnostech využití elektroakustické složky v instrumentální hudbě. Převážně o jejím zapojení nejen jako instrumentační vložky do mé kompoziční tvorby, ale zároveň jako prvku ovlivňujícího můj kompoziční jazyk. Cílem tohoto textu je pak položení otázky, do jaké míry je možno elektroakustickou složkou ovlivnit jazyk soudobého skladatele a jeho instrumentační cítění.

DSpace software copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Cookie settings
  • Privacy policy