Browsing by referee "Kurz, Ivan"
Now showing 1 - 10 of 10
Results Per Page
Sort Options
- Barva a souzvukMrkvička, Luboš(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2009)Date of thesis defence: 2009-06-11Tato práce se zabývá hudebním směrem označovaným termínem spektrální hudba (koncentruje se takřka výhradně na francouzskou formu), který ze všech hudebních směrů období od sedmdesátých let dvacátého století až dodnes snad nejvýznamněji přispěl k hlubší reflexi vzájemného vztahu fenoménů instrumentální barvy a organizace tónových výšek. Po prvních kapitolách obecnějšího charakteru (zařazení spektrální hudby do historického kontextu, popis jejího výchozího gesta a jejích strukturálních východisek) následuje hlavní část práce věnovaná jednotlivým kompozičním technikám: analýzám konkrétních hudebních příkladů, jež byly vybrány ze skladeb předních představitelů tohoto hudebního směru (Gérard Grisey, Tristan Murail ad.). Závěr se pak pokouší o krátkou konfrontaci spektrálních kompozičních technik s technikami seriálními.
- For 27 Musicians; Trio Část A; Triple Concerto Část IIIMrkvička, Luboš(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2009)Date of thesis defence: 2009-06-11
- Hudba o počátku i konciLukáš, František(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)Date of thesis defence: 2008-06-11Fantasie pro recitátora a komorní orchestr na text inspirovaný J. R. R. Tolkienem.
- "Maryša" - hudba pro celovečerní baletWajsar, Petr(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Date of thesis defence: 2010-09-23Hudba k celovečernímu dramatu k baletu Maryša
- Možnosti kytary v současné sólové a komorní tvorběLukáš, František(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)Date of thesis defence: 2008-06-11Tato práce se zabývá genezí, významem a použitelností jednotlivých zvukových možností klasické kytary v soudobé hudbě. Dále zkoumá různé kompoziční přístupy na základě skladeb vybraných autorů.
- Notový zápis multimetryckých a polyritmických strukturWajsar, Petr(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Date of thesis defence: 2010-09-23Tato práce se zabývá možnostmi notového zápisu multimetrických a polyrytmických struktur. První část je shrnutím obecné terminologie hudební kinetiky, druhá část obsahuje poslechové a interpretační testy, třetí část je ukázkou některých skladeb využívajících multimetrii a polyrytmiku.
- Pavel Trojan: Sinfonietta pro komorní orchestrTrojan, Pavel(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Date of thesis defence: 2010-05-281. Osm a půl 2. Valpuržina noc 3. Markétka
- Sny (Skladba pro komorní orchestr)Trojan, Jan(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Date of thesis defence: 2007-06-07SNY Jednověté "obrazy pro orchestr" inspirované vlastním dětstvím v rodném městě Duchcov. Skladba pro komorní orchestr se zapojením elektroakustické složky a hvízdače.
- Specifika užití nástrojů ve větším komorním ansámblu na vybraných příkladech za posledních 30 letTrojan, Pavel(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Date of thesis defence: 2010-05-28Tato bakalářská práce si klade za cíl zdokumentovat specifika užití nástrojů ve větších komorních ansámblech na vybraných příkladech za posledních 30 let. Činí tak na základě podrobné instrumentační analýzy děl Tristana Muraile - L´Esprit des dunes a Magnuse Lindberga - Corrente. Autor si všímá zajímavostí užití nástrojů a jejich kombinací a hledá možnosti jejich využití ve vlastní tvorbě.
- Zapojení elektroakustické sloky do instrumentální hudbyTrojan, Jan(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Date of thesis defence: 2007-06-07Záměrem této diplomní práce je vytvořit komplexní text o možnostech využití elektroakustické složky v instrumentální hudbě. Převážně o jejím zapojení nejen jako instrumentační vložky do mé kompoziční tvorby, ale zároveň jako prvku ovlivňujícího můj kompoziční jazyk. Cílem tohoto textu je pak položení otázky, do jaké míry je možno elektroakustickou složkou ovlivnit jazyk soudobého skladatele a jeho instrumentační cítění.