Browsing by referee "LJUBKOVÁ, Marta"
Now showing 1 - 8 of 8
Results Per Page
Sort Options
- Aktivizace divákaJedinák, Boris(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2017)Date of thesis defence: 2017-06-27Bakalářská práce se zabývá tendencí aktivizace diváka ve vybraných inscenacích vzniklých ve Spojených státech amerických v šedesátých letech (skupin Performance Group, Living Theatre), v inscenaci Augusta Boala, v níž uplatňuje metodu divadla fórum, a v inscenacích ze současné české divadelní scény (Petra Tejnorová – YOU ARE HERE, Linda Straub – Busking un/limited, Lukáš Brychta - Pomezí). Skrz jejich analýzy autor reflektuje vlastní projekty vzniklé během bakalářského studia na KALD DAMU, v nichž divák zaujímal i jinou roli než jen úlohu recipienta divadelního díla.
- Dramaturgické aspekty vývoja divadelného jazyka v západnej kultúre.Turošík, Marek(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2013)Date of thesis defence: 2013-09-19Práca sa zaoberá fenoménom divadelného jazyka, a to najmä jeho činohernou podobou, ktorá je určujúca pre svet západného divadelníka. Rozoberá sa vzťah kodifikácie, konvencií a poetiky západného tvorcu. Na modeli dynamického vzťahu východného a západného divadla sa pokúša sa o dramaturgickú analýzu špecifík európskeho typu divadla a západnej kultúry ako takej. Okrem toho práca skúma interkultúrne tendencie vzájomných vplyvov východných a západných divadelných tradícií v 20. storočí a predstavuje hlavné osobnosti tohto vývoja, a to najmä jeho divadelne antropologickej vetvy.
- Fenomén divadelního diváka předškolního věkuMolčíková, Kateřina(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2017)Date of thesis defence: 2017-01-27Tato diplomová práce se soustředí na dětského diváka ve věku od 3 do 7 let a na jeho schopnost přijímat a reflektovat divadelní dílo v prostředí mateřské školy a ve společnosti svých vrstevníků. Vychází z ročního projektu Fenomén divadelního diváka předškolního věku, který proběhl v pěti mateřských školách Středočeského kraje. Tento projekt zaznamenává, analyzuje a reflektuje. Na základě získaných zkušeností zkoumá, zda existují nějaké mantinely divadelní tvorby určené dětem předškolního věku a prezentované v nedivadelním prostředí jejich vlastní mateřské školy. Na základě dramatických principů použitých v šesti vybraných inscenacích a závěrů vyplývajících z reakcí dětského publika zkoumá, zda a jak jsou umělci při tvorbě představení limitováni zralostí diváků této věkové kategorie a prostředím předškolního zařízení. Práce má prokázat, že hraní divadla v mateřských školách má smysl a že při přípravě představení není vhodné ani žádoucí slevovat z nároků, které na sebe klademe jako tvůrci představení určených dospělému nebo smíšenému publiku.
- Herec mezi divadlem a filmemŠurková, Julie(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2018)Date of thesis defence: 2018-09-20Tato magisterská práce se zabývá problematikou herce mezi divadlem a filmem. Práce má teoreticko-empirický charakter s podkladem praktické části vytvořeného divadelního projektu Láska, sex a trápení ve srovnání s projektem filmovým Erotica of Sadness. Magisterská práce srovnává tak blízké a zároveň vzdálené profese jako je divadelní a filmové herectví. Cílem této práce je pojmenovat v čem se profese shodují a kde se naopak rozcházejí. Zabývala jsem se otázkou, zda je pro divadelního herce těžké stát před kamerou, pro filmového herce stát na jevišti. Dále za jakých okolností je možné být profesionálním hercem na obou polích. V první části se práce opírá o teorii a seznamuje čtenáře s divadelním a filmovým vzděláváním v České republice, dále s nahlédnutím do historie divadla a filmu připomíná vybranými příklady některé etapy, respektive osobnosti, jež byli pro vývoj herectví určující. Tato studie je podložena osobní zkušeností a nahlíží na různé pohledy hereckého umění. V poslední části se pak zaměřuje na část empirickou, která zahrnuje jednotlivé rozhovory a výstupy z nich.
- Jste našimi protihráči.Caldová, Radka(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2019)Date of thesis defence: 2019-06-17Touto bakalářskou prací se snažím reflektovat tři konkrétní klauzurní inscenace, na jejichž vzniku, jsem se v průběhu tří let studia na DAMU spolupodílela. Popisuji zde sběr materiálů a průběh tvorby. Následně pak, jak se tyto konkrétní klauzurní inscenace zaměřují na různé způsoby zapojení diváka, na práci s ním a na jeho provokaci. V druhé části pak porovnávám autorskou a hereckou zkušenost se zkušeností diváckou na konkrétních inscenacích, které jsem během studia měla možnost zhlédnout a následně se pokusím tyto zkušenosti zařadit do skupin. V závěru se snažím o shrnutí myšlenek a témat, která se objevila nejen během práce ale v průběhu celého studia.
- Performing the Machine and the Theatre without ActorDumas, Elie Dominique(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2017)Date of thesis defence: 2017-01-27When I started to be interested in art in general, I was immediately fascinated by the emo-tions and the experimental nature that one is confronted within a piece of art. That expres-sion of art has inspired me since before I can remember. I have practiced various concepti-ons and had a variety of experiences in the world while trying to change our vision and state of mind. These experiences of form and the space are making a new world in our minds, it is an ideal way to feel the emotion of the Art Piece. Today we need to awaken imagery in people's mind because they have been selfish and frustrated. Since the beginning of the century the concept of the life in art is false, without the sensibility; therefore we have to prove that the world can be saved. Today we need to be frustrated, tired, afraid, sick, happy and feel love. In this new age of modern machines and high technology we want to get new experiences. We are addicted to see the imaginations in the reality. It is a new way to feel emotion for me as well.
- Regionální kultura jako inspirace pro divadelní a hereckou tvorbuKozinová, Kateřina(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2018)Date of thesis defence: 2018-09-17V práci se zabývám regionální kulturou a jejím vlivem na mé divadelní a herecké myšlení. Dále v ní nacházím nové inspirační zdroje pro budoucí, představení, performance. Shrnuji celou chodskou kulturu (etnografické vymezení, nářečí, lidové zvyky, kroje) Zabývám se průběhem starodávné chodské svatby a rituály s ní spojené. Uvádím dotazník, kde se zajímám o odpovědi jiných divadelníků. Do jaké míry propojují svou kulturu s divadelní tvorbou.
- Z netradičních prostor dovnitř a venHuláková, Lenka(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2017)Date of thesis defence: 2017-06-29Cílem práce je představit bakalářský studijní program KALD DAMU divadelní tvorba v netradičních prostorech (2012–1015), speciálně pak náplň oboru performerství. V úvodní části předkládám historické souvislosti oboru u nás i ve světě. Následně navazuji svou vlastní divadelní historií. V ústřední části popisuji konkrétní zkušenosti ze svého studia performerství a zaměřuji se na práci s prostorem. Pokračuji projekty, které jsou ovlivněny studiem Divadelní tvorby v netradičních prostorech, ale vznikají už při mém magisterském studiu oboru dramaturgie. V závěrečné kapitole oceňuji hodnoty zaniklého studijního programu.