Browsing by referee "Ledvina, Josef"
Now showing 1 - 5 of 5
Results Per Page
Sort Options
- Finská krajinářská fotografie se zaměřením na Helsinki SchoolBureš, Mojmír(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2016)Date of thesis defence: 2016-09-12Ve své bakalářské diplomové práci se zabývám tématem fotografie krajiny v podání předních finských fotografických autorů. Pokusím se rozklíčovat politické a kulturní vlivy, které ovlivnily estetické uvažování nad vnímáním snímané krajiny. Dále bych se rád zabýval vlivem výtvarného umění, které formovalo a inspirovalo finské autory a porovnal je s přístupy zahraničních, ale i českých umělců. Jako například Dieseldorfská škola fotografie (Bernd and Hilla Becher, Andreas Gursky), japonská fotografie (Hiroshi Sugimoto, Rinko Kawauchi), čeští umělci (Josef Sudek, Josef Koudelka) a další. Rejstřík autorů Into Konrad Inha, Caj Breme, Ismo HÖLTTÖ, Arno Rafael Minkkinen, Ilkka Halso, Maija Savolainen, Eeva Karhu, Kalle Kataila, Jyrki Parantainen, Elina Brotherus, Maanantai Collective, Mikko Rikala, Sandra Kantanen, Tiina Itkonen, Jorma Puranen, Susanna Majuri, Petri Juntunen, Eija-Liisa Ahtila, Nanna Hänninen, Pentti Sammallahti, Karl Emil Stahlberg, Riitta Päiväläinen, Marja Pirilä, Ritva Kovalainen, Sanni Seppo, Juha Suonpää
- Nezávislé vydávání tištěných periodik a práce s fotografiíMenšl, Teodorik(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2015)Date of thesis defence: 2015-09-10Bakalářská práce na téma Nezávislé vydávání tištěných periodik a práce s fotografií popisuje historii zahraničních časopisů v návaznosti na první využití fotografie. Práce se zejména soustředí na současné nezávislé časopisy, které jsou vydávány čtvrtročně, bi-anuálně a vyjímečně i měsíčně. Tyto periodika nevlastní žádné vydavatelství, jejich základní redakční tým zřídka přesahuje pět členů. Redakce spolupracují na bázi jednorázových přispěvovatelů, či dlouhodobých spolupracovníků, kteří jsou zaměstnáni externě na dané zadaní. Většina těchto magazínů nepřizpůsobuje obsah "klientům", ale snaží se s nimi spolupracovat na bázi sponzorských příspěvků. Někdy dokonce klient, který chce inzerci v časopise, přizpůsobuje reklamu danému stylu časopisu. Tyto periodické publikace mají svojí početnou základnu čtenářů, s tím souvisí pořádaní společenských akcí a jiných aktivit na podporu prodeje a získání nových předplatitelů.
- Pozice české dokumentární fotografie za normalizaceFolk, Čeněk(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2016)Date of thesis defence: 2016-09-12Předmětem mé práce je pozice české dokumentární fotografie v době normalizace na českém území. Termín „pozice“ v sobě zahrnuje několik zkoumaných aspektů: politické i tvůrčí podmínky, za kterých česká dokumentární fotografie vznikala; její status v rámci fotografie jakožto umělecké disciplíny a v rámci ostatních uměleckých disciplín; myšlení o dokumentární fotografii a jeho proměny v čase; společenské uplatnění dokumentární fotografie a v neposlední řadě také její vliv na politické události. V 70. a 80. letech dosáhla česká dokumentární fotografie největšího rozmachu, navzdory nelehkému politickému pozadí a zázemí. Má práce (mimo jiné) zkoumá, jak, proč a za jakých okolností k tomuto rozmachu došlo.
- Psychokinetika fotografického obrazuMaštera, Jan(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2016)Date of thesis defence: 2016-06-06Fenomén tzv. myšlenkové fotografie, tedy zaznamenávání myšlenek formou fyzických artefaktů fotografické povahy, se poprvé objevil v 19. století, nedlouho po vzniku samotné fotografie. Vycházejíc z tradic spiritismu, tento fenomén se brzy stal nedílnou součástí metod záznamu paranormálních jevů spadajících pod širší pojem psychokinetika. Předložená práce vytváří základ pro definici psychokinetických fotografických jevů prostřednictvím jejich kategorizace a následné analýzy určujících historických etap vývoje. Následně klade základy pro analýzu vztahu mezi psychokinetickou reprodukcí a klasickým médiem fotografie. Cílem této práce je tak především konfrontovat psychokinetické jevy s jednotlivými aspekty čtení fotografického obrazu a objasnit vztah těchto jevů k realitě v kontextu technologické reprodukce. Tento vztah je klíčovým prvkem ovlivňujícím vnímání psychokinetických jevů i samotné schopnosti fotografie reprodukovat realitu.
- Zvíře u Garryho WinograndaTvarůžka, Václav(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2016)Date of thesis defence: 2016-09-12Práce se zabývá představením Garryho Winogranda jakožto dokumentárního fotografa a dále pak analyzuje problém omezené možnosti pohledu, která se manifestuje právě v nemožnosti pohledu na zvíře. Práce vychází z eseje Johna Bergera "O Pohledu", který vyvozuje tuto omezenou možnost komunikace skrz nástup kapitalismu a vytržení člověka z přírody. S čímž souvisí také fenomén zoologické zahrady. Práce je tedy zasazena v tomto kontextu a dále obsahuje analýzu fotografie (jednak samotného Winogranda) ale i dalších autorů, kteří vnášejí k tématu spřízněné otázky jako je např. autenticita fotografie s motivem zvířete (Joan Fontcuberta) nebo problematika antropomorfizace (Walt Disney).