Browsing by referee "Leichner, Emil"
Now showing 1 - 17 of 17
Results Per Page
Sort Options
- Daniel Forro: Život a přínosUhlík, Jakub(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)Date of thesis defence: 2008-06-11Tato práce by měla splnit několik požadavků. Chtěl bych v ní představit člověka s přívlastkem "renesanční". Polyglota, světovou špičku v oboru Midi, vynikajícího hráče na klávesové nástroje a úspěšného skladatele. Dále uspořadat alespoň stručný výběr z jeho díla a představit některé z jeho tezí o vývoji hudby v 21. století. Ale také to, aby se jméno Daniela Forróa v odborných kruzích v České republice neopomělo. Vzhledem k tomu, že v současné době žije a tvoří v Japonsku. Za další cíl této práce jsem si vytknul i to, že bych Daniela Forróa chtěl představit též jako člověka s neobyčejným rozhledem a přehledem o světě. Přiblížit ho tedy potencionálnímu čtenáři nejen odborně, ale i z lidské stránky.
- Fuga a její vývoj v klavírní literatuře od baroka do 20. stoletíVoráček, Pavel(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Date of thesis defence: 2011-06-07Hlavním cílem této práce je vyhledat, shrnout a přehledně uspořádat základní charakteristické rysy jednotlivých etap dlouhodobého vývoje fugy od vzniku jejích základů až do poloviny 20. století s bližším zaměřením na fugu v klavírní tvorbě. Toto období je ohraničeno na začátku tvorbou dovršitele barokní fugy Johanna Sebastiana Bacha a na konci 24 preludii a fugami, dílem Dmitrije Šostakoviče, které je pandánem k Bachovu Dobře temperovanému klavíru.
- J.Brahms - Drobné klavírní skladby s přihlédnutím k intermezzůmNedorostová, Klára(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Date of thesis defence: 2010-06-07V této diplomové práci s názvem J.Brahms - drobné klavírní skladby, se zaměřuji na poslední opusy klavírních skladeb, zejména na op. 117. Práce je rozdělena do šesti kapitol. V první stručně přiblížím autorův život a jeho nejvýznamnější kompozice. Poté se zmíním o okolnostech, souvislostech a významu pojmu klavír ve skladatelově tvorbě, zároveň také o výrazových prostředcích, které jsou pro Brahmse typické. Dále uvádím kompletní přehled tvorby pro tento nástroj, díla menších forem popisuji více do detailu. Nejobšírněji se zabývám pozdním klavírním opusem Tři intermezza, op. 117, kde rozebírámjednotlivé skladby více dopodrobna. Práci uzavírá kapitola věnovaná vůbec posledním klavírním dílům Brahmsova hudebního odkazu.
- Jakub Uhlík: Bakalářský koncertUhlík, Jakub(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)Date of thesis defence: 2008-06-11
- Klára Nedorostová: Magisterský koncertNedorostová, Klára(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Date of thesis defence: 2010-06-07
- Klavírní dílo Igora StravinskéhoMarfynets, Nataliya(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Date of thesis defence: 2010-06-07Ve své práci jsem považovala za správné nejprve nastínit stručný vývoj tvorby Igora Stravinského.Dále jsem se pokusila "zmapovat" vznik některých významných klavírních děl autora. Nakonec jsem připojila několik interpretačních poznámek ke klavírnímu umění Igora Stravinského.
- Klavírní improvizace na základní umělecké školeNáhlá, Silvie(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Date of thesis defence: 2009-06-04Po krátkém úvodu bakalářská práce specifikuje pojem improvizace a její jednotlivé druhy. V další kapitole rámcově postihuje historický vývoj improvizace od hudebních počátků po současnost, za účelem podtržení jejího významu z hlediska kompozičního i interpretačního. Jsou zde také zmíněny významné osobnosti hudební historie a jejich přínos pro tuto oblast Dále se práce soustředí na oblast pedagogickou. Nejprve nabízí stručný přehled názorů významných pedagogů minulosti na toto téma. Následující kapitoly se zabývají možnostmi využití klavírní improvizace při výuce na základním stupni českých hudebních škol, jsou zde zmíněny dostupné metodické materiály a nastíněny praktické pokyny pro výuku.
- KoncertMarfynets, Nataliya(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Date of thesis defence: 2007-06-06
- Nataliya Marfynets: Magisterský koncertMarfynets, Nataliya(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Date of thesis defence: 2010-06-07
- Pavel Voráček Bakalářský koncertVoráček, Pavel(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2008)Date of thesis defence: 2008-06-11
- R. Schumann: Klavírní koncert A-moll op. 54Nakachi, Makiko(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2005)Date of thesis defence: 2006-06-14Ve své práci se zabývám romantismem a hudbou období romantismu. Konkrétně se věnuji životu R. Schumanna a jeho přístupu ke komponování. Další část práce pak tvoří rozbor klavírního koncertu a-moll, op. 54.
- Radka Hanáková, Bakalářský koncertHanáková, Radka(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Date of thesis defence: 2009-06-04
- Robert Schumann-Phantasiestucke op.12+zařazení do úvahy o specifickém charakteru ranného díla skladateleVoráček, Pavel(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2008)Date of thesis defence: 2009-06-04Cílem této bakalářské práce je získat komplexnější pohled na klavírní dílo Roberta Schumanna. Skrze dílo Phantasiestücke op. 12, které je ve své struktuře a hudební náplni velmi průzračné, se autor práce hledá a objasňuje hlavní společné prvky dalších děl klavírní tvorby ranného období Roberta Schumanna.
- Silvie Náhlá Bakalářský koncertNáhlá, Silvie(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Date of thesis defence: 2009-06-04
- Voráček Pavel: Magisterský koncertVoráček, Pavel(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Date of thesis defence: 2011-06-07
- Zamyšlení nad klavírním dílem Leoše JanačkaMadarasová, Iveta(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)Date of thesis defence: 2006-06-14Ve své magisterské práci pojednávám zpočátku o charakteru klavírní tvorby Leoše Janáčka. Další kapitoly jsou věnovány přímo klavírním dílům: Tema con variazioni - Zdenčiny variace, klavírnímu cyklu Po zarostlém chodníčku, sonátě 1.X.1905, klavírnímu cyklu V Mlhách, Concertinu, Capricciu a Vzpomínce. Největší pozornost zaměřuji na jeho tři nejvyzrálejší klavírní díla - klavírní cyklus Po zarostlém chodníčku, sonáta 1.X.1905 a klavírní cyklus V Mlhách, ve kterých se podrobněji zabývám vznikem díla, formálním i harmonickým rozborem, tématickými vztahy a v neposlední řadě i poetickým zamyšlením nad uvedenými díly.
- Život a dílo klavíristky Noemi JirečkovéHanáková, Radka(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Date of thesis defence: 2009-06-04Cílem této práce bylo shromáždit dostupné materiály o klavíristce Noemi Jirečkové a vytvořit ucelený portrét této osobnosti. V první kapitole je stručná historie a význam rodu Jirečků. Samotný životopis Noemi Jirečkové je obsahem kapitoly druhé. Zachycuje dětství ve Vídni, rodinné zázemí a první zkušenosti ve hře na klavír. Následovala studia ve Výmaru a rozsáhlá koncertní činnost, která vyvrcholila v turné s F. Ondříčkem. Kvůli zdravotním obtížím však byla nucena ve třiatřiceti letech zanechat koncertní činnosti. Další obsáhlá kapitola jsou ukázky z uměleckých kritik vystoupení Noemi Jirečkové, na něž navazují kapitolou následující vzpomínky jejích přátel a pamětníků. Práce je doplněna fotografiemi, ukázkami kritik a koncertních plakátů.