Browsing by referee "MÍREK, David"
Now showing 1 - 5 of 5
Results Per Page
Sort Options
- Konverze jabloneckých lázní na kreativní centrumStrnadová, Anna(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2019)Date of thesis defence: 2019-09-11Diplomová práce se věnuje tématu vzniku nových kreativních center v opuštěných objektech. Představuje budovu bývalých jabloneckých Městských lázní a přichází s modelem kreativního centra pro její nové využití. Jejím hlavním cílem je zodpovědět otázku, jaké služby a dramaturgii by mělo nové kreativní centrum Jablečné lázně nabízet tak, aby uspokojilo místní poptávku, nabízelo kvalitní dramaturgii a bylo ekonomicky co nejvíce soběstačné. Ve své teoretické části se práce věnuje třem okruhům, které souvisejí jak s budovou lázní, tak s fenoménem vzniku kreativních center všeobecně. V první části popisuje kulturu městských lázní a zasazuje jablonecké lázně do celorepublikového, historického kontextu. V druhé části se věnuje kreativním centrům v ČR i zahraničí a ve třetí části pojednává téma genius loci jako součást dramaturgie. V praktické části poté na základě analýzy fungování dočasného provozu v lázních, na případových studiích existujících kreativních center a v neposlední řadě na základě výsledků pracovní skupiny navrhuje konkrétní využití budovy lázní jako kreativního centra.
- Kultura rozvíjející místní komunitu v malých obcíchKarban, David(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2021)Date of thesis defence: 2021-09-10Bakalářská práce „Kultura rozvíjející místní komunitu fungující v malých obcích“ se věnuje problematice pořádání kulturních a komunitních aktivit v oblastech s takovým množstvím obyvatel, které nepřesahuje 4000 osob. Autor se zde snaží nastínit dopady odlišných přístupů ke kulturním aktivitám pořádaných v různorodém prostředí napříč Českou republikou. Práce se zaměřuje na výstupy těchto aktivit, jakož i na možné ovlivnění místních komunit, obcí jako celků, ale i jejich jednotlivých obyvatel. Práce zároveň částečně nastiňuje možnosti či zkušenosti s financováním popisovaných aktivit. Poukazuje na případné společné znaky, popřípadě problémy, které se opakovaně vyskytly, a nabízí tak možnost inspirace pro přípravu obdobných projektů.
- Lokální kultura jakožto nástroj trvale udržitelného systému městValečková, Zdeňka(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2021)Date of thesis defence: 2021-06-23Diplomová práce se zabývá trvale udržitelným rozvojem měst a otázkou, jaký vliv může mít lokální kultura na sociální vztahy mezi místními obyvateli a na celkový rozvoj městských čtvrtí. Práce se v rámci své výzkumné části zaměřuje na konkrétní příklad Rotterdamského sousedství Afrikaanderwijk, kde se tamní organizace snaží za pomocí kultury a participace bojovat s lokálními sociálněekonomickými problémy a následně vytvořit z tohoto sousedství příznivější místo pro život. Práce si klade otázku, zda a do jaké míry jsou kulturní instituce klíčové pro trvale udržitelný rozvoj.
- Pražská tržnice - Potenciál a možnosti jejího kulturního využitíBelecová, Patricie(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2020)Date of thesis defence: 2020-09-02Cílem bakalářské práce je sjednotit, zhodnotit a zasadit do kontextu myšlenkové proudy a aktivity, které se kolem Pražské tržnice začaly rozvíjet po mnoha letech stagnace a úpadku celého areálu. Práce je rozdělena na teoretickou a výzkumnou část. V teoretické části se zabývám historií lokality a areálu bývalých jatek, v části výzkumné pak sleduji možné směry budoucího kulturního vývoje nejen tržnice, ale i souvisejícího okolí. Teoretická část se opírá především o studium literatury, zaměřené na historii Holešovic a bývalých Ústředních jatek. Pilířem výzkumné části jsou aktuálně (v roce 2019) zpracované studie, které vznikly z podnětu hl. m. Prahy jako majitele areálu. Výsledkem práce by mělo být zmapování a vyhodnocení kulturního potenciálu Pražské tržnice.
- Vznik pražských nezávislých divadelních souborůKofláková, Alice(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2020)Date of thesis defence: 2020-09-02Bakalářská práce se zabývá sektorem nezávislého divadla z pohledu vzniku uměleckých souborů, které jej tvoří. Obecně definuje tento pilíř české divadelní sítě a zaměřuje se konkrétně na pražské nezávislé divadelní soubory. Podrobně zkoumá tři vybrané subjekty (Geisslers Hofcomoedianten, Zapětdvanáct a Divadlo X10), které měly při svém zakládání jiné zkušenosti s provozováním profesionální divadelní činnosti, a tím pádem jinou startovní pozici.