Browsing by referee "Márová, Libuše"
Now showing 1 - 20 of 30
Results Per Page
Sort Options
- A.Tučapský: "The Undertaker" problematika interpretace roleKoplík, Ondřej(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Date of thesis defence: 2009-06-08Tato práce je věnována jediné opeře Antonína Tučapského "The Undertaker" a zabývá se problematikou interpretace hlavní role Adriana Prochorova v konkrétní inscenaci.
- Alena Hellerová - magisterský koncertHellerová, Alena(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Date of thesis defence: 2009-09-14
- Arina Khidirová : interpretační výkonKhidirova, Arina(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)Date of thesis defence: 2008-06-09
- B. Martinů: "Ariadna"Houkalová, Irena(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)Date of thesis defence: 2006-05-29Tato práce se věnuje rozboru operního díla Bohuslava Martinů, zejména opery Ariadny. Polovinu práce tvoří životopis autora, zpracovaný ve formě událostí v datech, přehled jeho koncertní vokální tvorby s krátkými rozbory vybranných děl a rozbor operní tvorby skladatele. Druhá polovina práce je věnována výhradně opeře Ariadna, jejímu hudebnímu rozboru, vykreslení děje, souvislostí, za jakých byla autorem složena, charakteristika a psychologický rozbor postav opery, rozbor hlavní postavy z pohledu interpreta, možnosti inscenace opery a vlastní osobní zkušenosti autorky práce s touto operou. Závěr je věnování reflexi tvorby Bohuslava Martinů s přínos studia a interpretace díla pro autorku práce.
- Charakteristika ženských postáv z opery Figarova svadba a Idomeneo od W. A. MozartaDutková, Lubomíra(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Date of thesis defence: 2007-05-28V mé diplomové práci se hlavně zaměřuji na charakteristiku ženských postav v opeře Figarova svadba a Idomeneo od W.A.Mozarta . V úvodu mé práce je krátký Mozartův životopis, který obsahuje téma a také příběh obou oper.
- Houdková Nikola : Bakalářský koncertHoudková, Nikola(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Date of thesis defence: 2011-06-06
- Kalhotkové role v opeře se zaměřením na role CherubínaKopáčová, Michaela(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)Date of thesis defence: 2006-05-29Ve své práci popisuji pojem kalhotkové role. V úvodu se kalhotkovými rolemi zabývám z obecného hlediska, avšak většina mé práce je zaměřena na roli Cherubína opery Figarova svatba.
- Kateřina Kněžíková: Magisterský koncertKněžíková, Kateřina(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Date of thesis defence: 2010-09-06
- Khidirova Arina : Magisterský koncertKhidirova, Arina(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Date of thesis defence: 2011-06-06
- Krejčiřík Stanislav : Magisterský koncertKrejčiřík, Stanislav(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Date of thesis defence: 2011-06-06
- Ladislava Šindelková : bakalářský koncertŠindelková, Ladislava(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)
- Ladislava Šindelková: Magisterský koncertŠindelková, Ladislava(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Date of thesis defence: 2010-05-24
- Lamento v hudbě na přelomu 16. a 17. stoletíHellerová, Alena(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Date of thesis defence: 2009-09-14Tato diplomová práce pojednává o vývoji lamenta a také monodických představeních na přelomu 16. a 17. století, které jsou založeny na mytologickcýc textech, které mají původ ve starověkém Řecku. Konkrétněji se zabývám operou Claudia Monteverdiho "Arianna" a zpracováním stejného textu různými autory. Dále pojednávám o zhudebnění lamenta Dido a o významu lamenta při různých dvorských slavnostech. Nakonec zařazuji příspěvek k interpretaci ozdob.
- Lubomíra Dutková - sólový recitálDutková, Lubomíra(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Date of thesis defence: 2007-05-28
- M.P.Musorgskij a jeho vokální tvorbaKhidirova, Arina(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)Date of thesis defence: 2008-06-09Moje práce pojednává o velikém ruském skladateli Modestu Musorgským, jenž se stal mým oblíbeným autorem. Zabývám se zde především kompletním přehledem jeho děl, do úplné hloubky se zaměřuji na jeho životopis, abych jsem co nejlépe mohla pochopit jeho originalitu, nesmírné novátorství a veškeré podněty, jež dokázaly ovlivnit jeho hudební směr, který je nyní tolik obdivován. Můj spis se snaží otevřít čtenáři veškerou podstatu jeho tvůrčího génia. Je spíš schrnutím některých zásadních i dílčích otázek jeho života a tvůrčího snažení, které jsou pro nás dnes zvláště cenné a zajímavé. Musorgskij náleží k umělcům, jejichž dílo bylo již prověřeno dějinami. Celý svůj život Modest Musorgskij vřele miloval ruský národ, se vší sílou se mu snažil přiblížit a žít s ním zároveň. Na počest lidu skládá své největší doposud známá díla - opery Boris Godunov, Chovanština a jeho nesmrtelné vokální cykly, jež se staly pro mě největší zálibou a motivaci při výběru mého bakalářského pěveckého programu.
- Markéta Mátlová : bakalářský koncertMátlová, Markéta(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)Date of thesis defence: 2008-06-09
- Marta Hanfová :interpretační výkonHanfová, Marta(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)Date of thesis defence: 2008-06-09
- Moje zkušenosti ve Staatsoper HamburgHanfová, Marta(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)Date of thesis defence: 2008-06-09V této práci se zabývám hlavně svými zkušenostmi, které jsem získala v rámci hostování ve Staatsoper Hamburg. V práci uvádím můj studijní pobyt v zahraničí, konkurz na Janáčkovu Barenu z opery Její Pastorkyňa, následné nastudování celé opery, spolupráce se všemi složkami divadla a samozřejmě premiéru. V poslední rozsáhlé kapitole jsem se zaměřila na mimo hudební fakta, která mně napomohla ještě lépe poznat Janáčkovo dílo. Z estetického hlediska rozebírám scénu tohoto představení, v jedné podkapitole se zabývám námětem dramatu v souvislosti s libretem opery a také jsem se zaměřila na rodinné vztahy jednotlivých hrdinů. V poslední podkapitole uvádím složitou cestu Její pastorkyně na jevišti Národního divadla a následné proražení na světové scény jako je např. Staatsoper Hamburg.
- Ondřej Koplík - bakalářský koncertKoplík, Ondřej(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Date of thesis defence: 2009-06-08
- Pařížská šestkaKhidirova, Arina(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Date of thesis defence: 2011-06-06Moje práce pojednává o velikém francouzském seskupení, o tzv. Pařížské šestce, jež se řadila do hudby moderní a stala se mojí oblíbenou. Zabývám se zde především kompletní biografií všech členů, snažím se prozkoumat, čím byli všichni tito autoři ve své době ovlivněni, dále uvádím přehled děl každého z nich. Uvažuji a vytvářím si svoje názory o skladatelových přínosech do dějin hudby, abych co nejlépe mohla pochopit jejich originalitu, nesmírné novátorství a veškeré podněty, jež dokázaly ovlivnit jejich hudební směr, který je nyní tolik obdivován. Moje práce se snaží otevřít čtenáři veškerou podstatu tohoto hudebního slohu. Dalo by se říci, že je to jakési shrnutí, pro mne nesmírně cenné a zajímavé. Tento spis byl pro mne samozřejmým krokem, jelikož jsem se této práci již chtěla věnovat dříve. Na Hudební akademii múzických umění jsem byla přijata díky mé úspěšné zvládnuté ústní zkoušce z Dějin Hudby, která se týkala " Pařížské šestky". Je to jakési moje velké osobní poděkování.