Browsing by referee "Měřička, Jan"
Now showing 1 - 11 of 11
Results Per Page
Sort Options
- 53 reprodukcíBabuščák, Ladislav(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2011)Date of thesis defence: 2011-10-04Kniha pojednává o hraniciach fotografie. Krátka poviedka súčasného norského dramatika Jona Fossa je kompletne z originálnej knihy prekopírovaná skenovaním a znovu vytlačená. počet strán je však nepresný. Z pôvodných 62 je ich v mojej knihe len 53. Kniha nieje primárne určená na čítanie. Ukazuje, že napriek tomu, že sa jedná o použitie reprodukčného procesu, teda fotogtafie v čistej forme, človek nieje kopírovanú fotografiu schopný vnímať ako fotografiu, ale ako text, pričom sa jedná o rovnakú vizuálnu informáciu ako je akákoľvek iná reprodukcia obrazu. Kniha "53 reprodukcí" súvisí aj s mojim predkládaným teoretickým textom a praktickou časťou diplomovej práce. Ikongraficky hovorí o zastešení spirtitualitou (modré dosky - plášť Panny Márie) a o nekonečnom spjatí s telom a so zemou (hnedá farba stránok a ko podklad pre reprodukciu)
- Doma (Obrazová publikace)Mlynarič, Martin(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Date of thesis defence: 2009-10-06Obrazová publikácia -doma- je autorovým mapovaním miest s ktorými súvisí jeho pocit domova. Sú to tri lokality a to Miklušovce, Košice a Beroun. Publikácia obsahuje tri samostatné časti venované hore uvedeným lokáciám. Každá z nich je spojená s určitými životnými úsekmi: detstva, dospievania a dospelosti.
- Fiktivní filmové plakátyMalý, Jan(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, )1) Fiktivni filmove plakaty Toto tema jsem si vymyslel, protoze zde mohu propojit vse co ve fotografii mam rad. Ma tvorba vznika z radosti a hravosti. Pri tvorbe plakatu mohu fotografii ozivit typografii a tak ji dat urcitejsi charakter a smysl. Fiktivni filmove plakaty jsou vytvorene kolazemi pomoci Photoshopu. Podkladem jsou portrety ci cista plocha, ktera je dokomponovana fotografiemi a pismem. 2) Foundation (zaklad, podklad, oduvodneni, opodstatneni) Tuto kolaz jsem vytvoril z fiktivnich plakatu, samostatnych fotografii a fotografii, ve smyslu vytvarne, vizualni grafiky. Vytvoril jsem tak vyobrazeni o triceti fotografii, ktere zaklad filmovych plakatu ¨posune¨ a divakovi tak umozni asociace a doufam, ze i reakce na nektera zobrazeni.
- Fog and TwilightLeite, Guna(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Date of thesis defence: 2009-09-15Work with possibilities of photographic media in the circuimstances of reduced natural light. Using long time without a tripod only main, most simple silhouettes from the landscape remain in the final picture. Details are removed by lack of light and slightly moving camera. In image appears secret, meditative atmosphere. Photograph from object, traditionally percieved visually is being transformed to object, viewer should use other senses either, to percieve it. Source of final pictures are color negatives 6*6 cm. Final photographs are inkjet prints, size 30*30 cm
- Home lightingLoucaides, Andreas(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2010)Date of thesis defence: 2010-09-21Because of the conflict that took place in Cyprus between the Turkish ? Cypriot and the Greek ? Cypriot community in the period 1963-1974, still exist abandoned Turkish- Cypriot villages in the south of the island where the Greek- Cypriots live. The series ?Home Lighting? is an attempt to combine the abandonees with the electric light, an electric light that connotes the human presence and to create a context of contradiction between the real and the unreal.
- Moment nejistotyFröhlich, Vojtěch(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Date of thesis defence: 2009-09-15Moment nejistoty - Pohádka jako almanach - žádný abstrakt nebyl dodán
- PřízrakyKarfus, Jaroslav(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Date of thesis defence: 2007-09-18Ve své práci jsem se snažil ukázat změnu svého vztahu k fotografii za poslední rok. Stálý vývoj a změna osobnosti se zobrazí na výtvarné práci ovlivňované podvědomím, do kterého se ukládají nejen děje, ale i fotografické obrazy viděné kolem sebe. Zjednodušeně řečeno v prvním ročníku jsem se snažil zbavit nánosů a návyků ze střední školy, ve druhém ročníku jsem řešil své vnitřní já. Nyní jsem chtěl vyjádřit pocit dnešní obrazové zahlcenosti. Tento pocit, složitější a těžko formulovatelný jsem zpracoval ve své práci a spojil ho se svým ročním osobním bojem o významu fotografie. Odevšad na nás útočí fotografie a další obrazový materiál připravený něco prodat, o něčem nás informovat či dezinformovat. Na toto téma vznikla ještě závěrečná publikace. Nechal jsem se, spíše emotivně, ovlivnit klasickými díly. Nejsou to konkrétní odkazy na jednotlivá díla, spíše jsem se nechal inspirovat atmosférou. Snažím se pochopit dnešní dobu nejen ve vztahu k fotografii, ale i k dnešnímu stylu života, který je také obsažen v mém souboru ?Přízraky?. Název souboru je odvozen od životních zátěží vyjádřených obrazem, které si nese v sobě každý z nás podle svých životních zkušeností. Estetika mých fotografií je spíše klasická s použitím deníkových prostředků. Způsob záznamu je deníkový. Fotografie je dle mého názoru v krizi. Úpadek, ke kterému dochází, není jen díky technické dostupnosti. Estetika dnešní doby je masírována reklamním průmyslem na úroveň pásové výroby. Je těžké rozeznat kvalitní věc od zakamuflované tuctové věci. Lidé nemají čas a chuť se probírat množstvím fotografií (viz internet: foto z celého světa). Dostupnost fotografů i fotografické techniky se stává běžnou a rozeznat kvalitu je pro běžného laika těžké. Není divu, že dá potom přednost líbivé reklamě.
- Publikace: Schoolbook Five - LondonTuček, Viktor(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Date of thesis defence: 2007-10-01SCHOOL BOOK FIVE LONDON Jedná se o obrazovou zprávu ze studijního pobytu v rámci výměnného pobytu Socrates-erasmus v Londýně mezi 01/06 ? 05/06. Tato fotografická publikace formátu 220x300 mm využívá kombinaci veškerého obrazového materiálu, který jsem si sebou přivezl. Kombinuje barevné, černobílé a digitální fotografie. Zároveň využívá faksimilie různých dokumentů a osobního deníku.
- Publikace: UntitledTesař, Jan(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Date of thesis defence: 2007-10-01Soubor Untitled je inspirován náhrobními kameny bez informací. Text byl smazán vodou, větrem, mrazem a květinami. Náhrobní kameny nevypadají jako pietní místa, ale připomínají neidetifikovatelné objekty.
- Vztah současné fotografie a grafického designuTuček, Viktor(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Date of thesis defence: 2007-10-01Tato práce zkoumá přibližování oborů fotografie a grafický design. Na základě historického úvodu zkoumá pomocí deseti rozhovorů s fotografy a grafickými designéry současné názory na vztahy těchto dvou oborů. Respondenti fotografové: S. Steinová, M. Jaroš, A. Holý, J. Thýn. Respondenti designéři: P. Krejzek, K. Kvízová, A. Svobodová, M. Hanzalová, R. Sidun, M. Macháček, B. Vašák.
- Ženy v českém fotogramuŠigut, Vladimír(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Date of thesis defence: 2007-09-18Ve své bakalářské práci jsem se zaměřil na mapování okruhu žen-umělkyň které pracovaly nebo pracují v českém prostředí s technikou fotogramu. Zatímco umělkyně narozené na počátku 1. poloviny minulého století (Emila Medková, Běla Kolářová, Eva Fuková), se touto nově přijatou uměleckou technikou zabývaly spíše sporadicky. Pro autorky střední a nastupující mladé generace ? Gabrielu Kolčavovou, Ilonu Staňkovou, Jolanu Havelkovou a Jindru Vikovou ? se experimenty na bázi fotogramu staly plnohodnotnou součástí jejich tvůrčí práce. Obecně oproti fotografům a umělcům se ženy také liší zvolenými okruhy svých témat. Ty bývají daleko poetičtější, křehčí, intimnější. Ćasto se týkají okruhu nejbližší rodiny. Během doby příprav na této práci byly pro mě osobně velmi inspirující a obohacující osobní kontakty a setkání s umělkyněmi nebo v případě Emily Medkové s její dcerou, paní Evou Kosákovou.