Browsing by referee "MAREŠ, Vlastimil"
Now showing 1 - 20 of 46
Results Per Page
Sort Options
- Fenomén Milan Kostohryz - interpret a pedagogŽitný, Radek(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2018)Date of thesis defence: 2018-06-05Tato písemná práce je shrnutím velmi obsáhlé kariéry českého hudebního interpreta a pedagoga Milana Kostohryze (1911-1998). Zasloužil se významně o vznik nových skladeb, znovuoživení historických instrumentů, vývoj nových nástrojů, revizi řady starých kompozic a vychoval několik desítek vynikajících hráčů. Jeho činnost měla mezinárodní přesah a nemalý ohlas. Práce je zpracována tématicky na základě dochované písemné pozůstalosti s částečným využitím osobních vzpomínek pamětníků a rodiny, několika málo veřejných literárních pramenů a dochovaných zvukových záznamů.
- Flexibilní klarinetistéKestřánková, Věra(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2019)Date of thesis defence: 2019-09-05Tato diplomová práce s názvem Flexibilní klarinetisté je o českých klarinetistech po 2. světové válce, kteří měli přesah do příbuzných nástrojů (basklarinet, basetový roh a saxofon) a žánrů. Práce popisuje úskalí této flexibility a požadavky na interprety. K napsání této práce vedla skutečnost, že mnozí dnešní klarinetisté nemají zkušenosti se střídáním nástrojů a žánrů a rovněž nemají povědomí o významných flexibilních interpretech. Mnoho prací se zabývá skladateli a skladbami, ale interpreti jsou opomíjeni. Tato práce by měla tuto skutečnost napravit a inspirovat současné interprety k propojení více nástrojových a žánrových oblastí. První kapitola pojednává o problémech spojených se střídáním nástrojů, specifických nátiskových požadavcích a nástrojových možnostech příslušných žánrů. Druhá kapitola popisuje obecné vlastnosti a specifika příbuzných nástrojů. Ve třetí kapitole lze najít mnoho jednotlivých životopisů interpretů rozdělených do příslušných kategorií dle nástroje a žánru. Informace jsou získané z biografií, článků, nahrávek a rozhovorů s těmito osobnostmi. Čtvrtá kapitola zpracovává výsledky průzkumu mezi dnešními klarinetisty a saxofonisty. Práce obsahuje osobnosti interpretující artificiální hudbu, lidovou hudbu, jazz, swing, hudbu třetího proudu i alternativní hudbu.
- Jiří Hlaváč v proměnách profesí a žánrůPaulová, Anna(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2017)Date of thesis defence: 2017-09-11Bakalářská práce „Jiří Hlaváč v proměnách profesí a žánrů‟ pojednává o uměleckém působení profesora Jiřího Hlaváče.V práci se věnuji jeho hudebním začátkům, interpretační činnosti a působení v komorních souborech, jako je např. Barock Jazz Quintet. Zabývám se také jeho pedagogickou, kompoziční, aranžérskou, dramaturgickou, publikační a popularizační činností. Část práce je věnována nahrávkám, oceněním, pořadům pro Českou televizi a Český rozhlas a práci v uměleckých a hudebních institucích.
- Klarinetové koncertantní skladby Viktora KalabiseČernohouzová, Jana(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2012)Date of thesis defence: 2012-06-05Má bakalářská práce "Klarinetové koncertantní skladby Viktora Kalabise" se zaměřuje na život a dílo Viktora Kalabise. V první části bakalářské práce se věnuji skladatelově životní dráze, která se promítá do jeho děl. Ve druhé části mluvím o vývoji jeho skladatelské techniky a o vlivech na ni. Dále se zmiňuji o skladbách pro klarinet, které rozděluji do dvou skupin. První skupina obsahuje skladby bez opusového čísla, které nebyly autorem určeny k provádění. Podrobněji se zabývám skladbami s opusovým číslem, které rozšiřují současný klarinetový repertoár. Zabývám se především problematikou interpretace jeho skladeb pro klarinet. Při konkrétních rozborech děl jsem chtěla poukázat na vývoj skladatelovy kompoziční techniky ale také na Kalabisovy typické postupy, které zůstávají neměnné.
- Klarinetové koncerty Jana Václava Stamic e a Karla StamiceLukáš, Radim(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2015)Date of thesis defence: 2015-06-04Tématem této bakalářské práce jsou koncerty Jana Václava Stamice a Karla Stamice. Tuto práci rozděluji do dvou kapitol a jejich podkapitol. V první kapitole se zaměřuji na život, skladatelský význam Jana Václava Stamice a dobový klarinet. Poslední podkapitolou je jeho jediný klarinetový koncert. Kapitola druhá je věnována jeho synovi Karlovi a jeho koncertům, které považuji za stěžejní díla klarinetové literatury.
- Komorní skladby pro zpěv, klarinet a kla vírPospíšilová, Eliška(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2012)Date of thesis defence: 2012-06-06V úvodu je odůvodněn výběr tématu diplomové práce. Cílem práce je představit komorní skladby a úpravy skladeb pro zpěv, klarinet a klavír a v doplňkové kapitole představit skladby pro zpěv, klarinet, klavír a další nástroje. Práce se skládá z úvodu, hlavních kapitol, doplňujících kapitol a ze závěru. V práci je utvořen stručný přehled komorních skladeb a jejich autorů, které byly napsány ve složení pro zpěv, klarinet a klavír. Je zde uveden děj některých skladeb. V hlavních kapitolách je obsažen 1. soprán, mezzosoprán, alt, tenor, baryton a jejich různá kombinace, 2. klarinet in B a in A, basetový roh, basklarinet, 3. klavír. V doplňujících kapitolách jsou využity další nástroje jako smyčce, dechové nástroje, bicí, vypravěč, herec, elektroakustické nástroje. V závěru jsem svou práci zhodnotila a zamyslela jsem se nad jejím průběhem. Snaha přesvědčit čtenáře a publikum.
- Metodika práce dechového kvintetaJavůrek, Jiří(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2016)Date of thesis defence: 2016-06-09Tématem této magisterská práce je fungování dechového kvinteta od úspěšného založení souboru s vhodnými spoluhráči přes efektivní postupy zkoušení až po vrcholovou přípravu na koncert, vícekolovou mezinárodní soutěž či nahrávaní. Práce navrhuje podrobný rozpis denní přípravy a zkoušení skladeb a ukazuje, jak efektivně pracovat v různých vývojových fázích kvinteta. Uceleně se věnuje výběru vhodného repertoáru, který třídí podle technické náročnosti. Zhodnocuje význam českých souborů (Pražský dechový kvintet a Afflatus quintet) a shrnuje praktické zkušenosti jejich jednotlivých členů.
- Pedagogové klarinetové třídy HAMU po roce 1990Böhm, Lukáš(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2017)Date of thesis defence: 2017-06-01Smyslem bakalářské práce je zpracovat průběh hudební kariéry klarinetových pedagogů na Akademii múzických umění v Praze, kteří zde působili od roku 1990 do současnosti. Je založena především na osobních rozhovorech s danými osobnostmi a v malé míře na internetových zdrojích. Text je doplněn bohatou fotografickou přílohou. Práce zachycuje vývoj jednotlivých pedagogů v průběhu jejich celého života. Dozvíme se, co je k hudbě vedlo, začátky hry, studium, soutěžní činnost, informace o jejich koncertní dráze - sólové, orchestrální nebo komorní. Jednotlivé etapy jejich života jsou rozčleněny dle potřeby do kapitol. Těžiště práce spočívá především v poznání blíže uvedených pedagogů a závěry mé práce mohou sloužit jako studijní materiál, rovněž také jako poděkování jednotlivým žijícím pedagogům za jejich soustavnou a příkladnou pedagogickou práci.
- Proměny klarinetové hry v lidové hudbě západočeského krajeJarábek, Josef(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2018)Date of thesis defence: 2018-06-04Cílem této bakalářské práce je především popsání vývoje klarinetové hry v lidové hudbě oblasti Chodska. Je založena na porovnávání notových, či zvukových pramenů od roku 1893 po současnost. Zaměřuje se na proměny zdobení, rytmizace, tempa či ladění. Vedle tohoto výzkumu je také snaha seznámit čtenáře s tímto západočeským regionem, jako s téměř poslední baštou Čech zachovávající folklór, a tradice z něj vycházející, stále živý. Mimo faktické porovnávání jednotlivých záznamů lidové hudby jsou stěžejní částí práce rozhovory a tedy také subjektivní názory respondentů z těchto rozhovorů vyplývající. Jedná se o respondenty žijící v této oblasti. Na jedné straně to jsou celoživotní posluchači místního folklóru, na straně druhé profesionální hudebníci, kteří se folklóru věnují aktivně a sami jsou autory úprav, či pořadů. Tato práce může být pomůckou dnešním interpretům lidové hudby, a to nejen na Chodsku. Zároveň je důkazem viditelného pokroku klarinetové hry a také skutečnosti, že se stále více profesionálních hudebníků věnuje hudbě lidové.
- Reprezentativní klarinetová díla ruských skladatelůBerdnikov, Yury(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Date of thesis defence: 2020-06-25Tato bakalářská práce se zabývá historií vzniku klarinetové interpretace na území Ruska. Obsahuje stručný přehled vývoje klarinetové školy, popisuje její reálie a významné osobnosti. Práce se dále zaměřuje na některá klarinetová díla ruských skladatelů, především na Patetické trio od Michaila Ivanoviče Glinky, Tři kusy pro klarinet sólo a Ebony Concerto od Igora Fjodoroviče Stravinského. Obsahuje také popis některých dalších skladeb včetně Koncertu pro klarinet a dechový orchestr od Nikolaje Andrejeviče Rimského-Korsakova, Canzony pro klarinet a smyčcový orchestr od Sergeje Ivanoviče Tanějeva, Koncertu pro klarinet a smyčcový orchestr od Borise Aleksandroviče Čajkovského a Sonáty pro klarinet sólo od Edisona Vasiljeviče Děnisova.
- Reprezentativní klarinetová díla ruských skladatelůBerdnikov, Yury(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Date of thesis defence: 2020-06-25Tato bakalářská práce se zabývá historií vzniku klarinetové interpretace na území Ruska. Obsahuje stručný přehled vývoje klarinetové školy, popisuje její reálie a významné osobnosti. Práce se dále zaměřuje na některá klarinetová díla ruských skladatelů, především na Patetické trio od Michaila Ivanoviče Glinky, Tři kusy pro klarinet sólo a Ebony Concerto od Igora Fjodoroviče Stravinského. Obsahuje také popis některých dalších skladeb včetně Koncertu pro klarinet a dechový orchestr od Nikolaje Andrejeviče Rimského-Korsakova, Canzony pro klarinet a smyčcový orchestr od Sergeje Ivanoviče Tanějeva, Koncertu pro klarinet a smyčcový orchestr od Borise Aleksandroviče Čajkovského a Sonáty pro klarinet sólo od Edisona Vasiljeviče Děnisova.
- Reprezentativní klarinetová díla ruských skladatelůBerdnikov, Yury(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Date of thesis defence: 2020-06-25Tato bakalářská práce se zabývá historií vzniku klarinetové interpretace na území Ruska. Obsahuje stručný přehled vývoje klarinetové školy, popisuje její reálie a významné osobnosti. Práce se dále zaměřuje na některá klarinetová díla ruských skladatelů, především na Patetické trio od Michaila Ivanoviče Glinky, Tři kusy pro klarinet sólo a Ebony Concerto od Igora Fjodoroviče Stravinského. Obsahuje také popis některých dalších skladeb včetně Koncertu pro klarinet a dechový orchestr od Nikolaje Andrejeviče Rimského-Korsakova, Canzony pro klarinet a smyčcový orchestr od Sergeje Ivanoviče Tanějeva, Koncertu pro klarinet a smyčcový orchestr od Borise Aleksandroviče Čajkovského a Sonáty pro klarinet sólo od Edisona Vasiljeviče Děnisova.
- Reprezentativní klarinetová díla ruských skladatelůBerdnikov, Yury(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Date of thesis defence: 2020-06-25Tato bakalářská práce se zabývá historií vzniku klarinetové interpretace na území Ruska. Obsahuje stručný přehled vývoje klarinetové školy, popisuje její reálie a významné osobnosti. Práce se dále zaměřuje na některá klarinetová díla ruských skladatelů, především na Patetické trio od Michaila Ivanoviče Glinky, Tři kusy pro klarinet sólo a Ebony Concerto od Igora Fjodoroviče Stravinského. Obsahuje také popis některých dalších skladeb včetně Koncertu pro klarinet a dechový orchestr od Nikolaje Andrejeviče Rimského-Korsakova, Canzony pro klarinet a smyčcový orchestr od Sergeje Ivanoviče Tanějeva, Koncertu pro klarinet a smyčcový orchestr od Borise Aleksandroviče Čajkovského a Sonáty pro klarinet sólo od Edisona Vasiljeviče Děnisova.
- Reprezentativní klarinetová díla ruských skladatelůBerdnikov, Yury(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Date of thesis defence: 2020-06-25Tato bakalářská práce se zabývá historií vzniku klarinetové interpretace na území Ruska. Obsahuje stručný přehled vývoje klarinetové školy, popisuje její reálie a významné osobnosti. Práce se dále zaměřuje na některá klarinetová díla ruských skladatelů, především na Patetické trio od Michaila Ivanoviče Glinky, Tři kusy pro klarinet sólo a Ebony Concerto od Igora Fjodoroviče Stravinského. Obsahuje také popis některých dalších skladeb včetně Koncertu pro klarinet a dechový orchestr od Nikolaje Andrejeviče Rimského-Korsakova, Canzony pro klarinet a smyčcový orchestr od Sergeje Ivanoviče Tanějeva, Koncertu pro klarinet a smyčcový orchestr od Borise Aleksandroviče Čajkovského a Sonáty pro klarinet sólo od Edisona Vasiljeviče Děnisova.
- Reprezentativní klarinetová díla ruských skladatelůBerdnikov, Yury(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Date of thesis defence: 2020-06-25Tato bakalářská práce se zabývá historií vzniku klarinetové interpretace na území Ruska. Obsahuje stručný přehled vývoje klarinetové školy, popisuje její reálie a významné osobnosti. Práce se dále zaměřuje na některá klarinetová díla ruských skladatelů, především na Patetické trio od Michaila Ivanoviče Glinky, Tři kusy pro klarinet sólo a Ebony Concerto od Igora Fjodoroviče Stravinského. Obsahuje také popis některých dalších skladeb včetně Koncertu pro klarinet a dechový orchestr od Nikolaje Andrejeviče Rimského-Korsakova, Canzony pro klarinet a smyčcový orchestr od Sergeje Ivanoviče Tanějeva, Koncertu pro klarinet a smyčcový orchestr od Borise Aleksandroviče Čajkovského a Sonáty pro klarinet sólo od Edisona Vasiljeviče Děnisova.
- Reprezentativní klarinetová díla ruských skladatelůBerdnikov, Yury(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Date of thesis defence: 2020-06-25Tato bakalářská práce se zabývá historií vzniku klarinetové interpretace na území Ruska. Obsahuje stručný přehled vývoje klarinetové školy, popisuje její reálie a významné osobnosti. Práce se dále zaměřuje na některá klarinetová díla ruských skladatelů, především na Patetické trio od Michaila Ivanoviče Glinky, Tři kusy pro klarinet sólo a Ebony Concerto od Igora Fjodoroviče Stravinského. Obsahuje také popis některých dalších skladeb včetně Koncertu pro klarinet a dechový orchestr od Nikolaje Andrejeviče Rimského-Korsakova, Canzony pro klarinet a smyčcový orchestr od Sergeje Ivanoviče Tanějeva, Koncertu pro klarinet a smyčcový orchestr od Borise Aleksandroviče Čajkovského a Sonáty pro klarinet sólo od Edisona Vasiljeviče Děnisova.
- Reprezentativní klarinetová díla ruských skladatelůBerdnikov, Yury(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Date of thesis defence: 2020-06-25Tato bakalářská práce se zabývá historií vzniku klarinetové interpretace na území Ruska. Obsahuje stručný přehled vývoje klarinetové školy, popisuje její reálie a významné osobnosti. Práce se dále zaměřuje na některá klarinetová díla ruských skladatelů, především na Patetické trio od Michaila Ivanoviče Glinky, Tři kusy pro klarinet sólo a Ebony Concerto od Igora Fjodoroviče Stravinského. Obsahuje také popis některých dalších skladeb včetně Koncertu pro klarinet a dechový orchestr od Nikolaje Andrejeviče Rimského-Korsakova, Canzony pro klarinet a smyčcový orchestr od Sergeje Ivanoviče Tanějeva, Koncertu pro klarinet a smyčcový orchestr od Borise Aleksandroviče Čajkovského a Sonáty pro klarinet sólo od Edisona Vasiljeviče Děnisova.
- Reprezentativní klarinetová díla ruských skladatelůBerdnikov, Yury(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Date of thesis defence: 2020-06-25Tato bakalářská práce se zabývá historií vzniku klarinetové interpretace na území Ruska. Obsahuje stručný přehled vývoje klarinetové školy, popisuje její reálie a významné osobnosti. Práce se dále zaměřuje na některá klarinetová díla ruských skladatelů, především na Patetické trio od Michaila Ivanoviče Glinky, Tři kusy pro klarinet sólo a Ebony Concerto od Igora Fjodoroviče Stravinského. Obsahuje také popis některých dalších skladeb včetně Koncertu pro klarinet a dechový orchestr od Nikolaje Andrejeviče Rimského-Korsakova, Canzony pro klarinet a smyčcový orchestr od Sergeje Ivanoviče Tanějeva, Koncertu pro klarinet a smyčcový orchestr od Borise Aleksandroviče Čajkovského a Sonáty pro klarinet sólo od Edisona Vasiljeviče Děnisova.
- Reprezentativní klarinetová díla ruských skladatelůBerdnikov, Yury(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Date of thesis defence: 2020-06-25Tato bakalářská práce se zabývá historií vzniku klarinetové interpretace na území Ruska. Obsahuje stručný přehled vývoje klarinetové školy, popisuje její reálie a významné osobnosti. Práce se dále zaměřuje na některá klarinetová díla ruských skladatelů, především na Patetické trio od Michaila Ivanoviče Glinky, Tři kusy pro klarinet sólo a Ebony Concerto od Igora Fjodoroviče Stravinského. Obsahuje také popis některých dalších skladeb včetně Koncertu pro klarinet a dechový orchestr od Nikolaje Andrejeviče Rimského-Korsakova, Canzony pro klarinet a smyčcový orchestr od Sergeje Ivanoviče Tanějeva, Koncertu pro klarinet a smyčcový orchestr od Borise Aleksandroviče Čajkovského a Sonáty pro klarinet sólo od Edisona Vasiljeviče Děnisova.
- Reprezentativní klarinetová díla ruských skladatelůBerdnikov, Yury(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Date of thesis defence: 2020-06-25Tato bakalářská práce se zabývá historií vzniku klarinetové interpretace na území Ruska. Obsahuje stručný přehled vývoje klarinetové školy, popisuje její reálie a významné osobnosti. Práce se dále zaměřuje na některá klarinetová díla ruských skladatelů, především na Patetické trio od Michaila Ivanoviče Glinky, Tři kusy pro klarinet sólo a Ebony Concerto od Igora Fjodoroviče Stravinského. Obsahuje také popis některých dalších skladeb včetně Koncertu pro klarinet a dechový orchestr od Nikolaje Andrejeviče Rimského-Korsakova, Canzony pro klarinet a smyčcový orchestr od Sergeje Ivanoviče Tanějeva, Koncertu pro klarinet a smyčcový orchestr od Borise Aleksandroviče Čajkovského a Sonáty pro klarinet sólo od Edisona Vasiljeviče Děnisova.
- «
- 1 (current)
- 2
- 3
- »