Browsing by referee "MAREK, Petr"
Now showing 1 - 9 of 9
Results Per Page
Sort Options
- Destrukturace divákova hlediskaJeřábek, Martin(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2021)Date of thesis defence: 2021-09-14Bakalářská práce se zaměřuje na funkce ústředních postav ve filmech vycházejících z klasické narace. První část rozebírá různé teorie vyprávění a vymezuje základní pojmy a postupy, které jsou následně aplikovány při analýze dvou vybraných filmů Terrence Malicka, autorského režiséra známého nekonvenčním využitím voice-overu při vyprávění v první osobě, které má silný vliv na divákovo hledisko. V poslední kapitole se pokouším o obecnější zasazení výsledků analýzy.
- Masová kulturaKučera, Jakub(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2013)Date of thesis defence: 2013-09-12Masová kultura, jako zrcadlo společnosti, která určuje estetické a politické prostředí globálního světa. Práce má motivaci představit historický kontext existence masové kultury - massmédií a její výhody a nevýhody v souvislosti s úrovní komunikace, kritiky a úrovně společnosti.
- Obrazové režimyHofman, Jan(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2013)Date of thesis defence: 2013-09-12Tato bakalářská práce se zabývá použitím bezpečnostních a sledovacích systémů v rámci filmu Nepřítel státu (Enemy of the State, rok výroby 1998) a tím, jak se tyto systémy podílí na vytváření obrazových režimů. A to jak z ontologického hlediska, kdy se na platformě jednoho filmu stýkají obrazy s různými vlastnostmi (digitální/analogový), tak z hlediska ideologického, kdy tyto režimy vytvářejí hierarchie a tím i referenčnost/pravdivost a topologii v rámci filmového vyprávění.
- Praktická režie druhého plánuHecht, Jan(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2021)Date of thesis defence: 2021-06-16Tato diplomová práce se zaměřuje na režijní pojetí tzv. “druhého plánu”. Nejprve je rozebrán teoretický rámec vymezující dosavadní popsání problematiky a následně se autor věnuje upřesnění terminologie a zařazení režie tzv. druhého plánu do kontextu dosud známých náležitostí režijní tvorby. Následně jsou rozebrány praktické prvky režie druhého plánu a uplatnitelné postupy. V závěru autor zhodnocuje vlastní zkušenosti s tématem a shrnuje obsah a přínos této teoretické práce.
- Tarkovského Zrcadlo jako výchozí bod analýzy narace ve filmech Arnauda DesplechinaKuba, Martin(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2015)Date of thesis defence: 2015-09-09Cílem bakalářské práce je analýza narace ve filmech Arnauda Desplechina za pomoci teoretických východisek a diskurzu rozvinutých na základě filmu Zrcadlo Andreje Tarkovského.
- Vnitřní krajina?Mielnik, Tomasz(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2014)Date of thesis defence: 2014-10-08Diplomová práce s názvem Vnitřní krajina ? prostor a čas na příkladu Sanatoria na věčnosti W.J.Hase? se zabývá pojetím prostoru a času ve filmu Sanatorium na věčnosti v kontextu stejnojmenné literární předlohy Bruna Schulze. Komparatisticky se zabývá porovnáním pojetí času a prostoru v literární předloze a ve filmu. Na konkrétních příkladech zkoumá archetypální a mytologický charakter prostoru a času tohoto filmu, jež tvoří dohromady autonomní svět.
- Vztah elektronické hudby s filmemŠvarcová, Johana(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2016)Date of thesis defence: 2016-10-04V této práci je předmětem diskuze vztah filmu a elektronické hudby se zaměřením na rannou tvorbu v žánru science fiction. Tato práce vychází z fenoménu se kterým se potkáváme takřka výhradně jen tomto žánru, ve velkém množství sci-fi filmů je těžké rozlišit hudbu od ambientních zvuků. Tato problematika je zajímavá právě svým interdisciplinárním přesahem avšak je často opomíjená ať už v rámci diskuze filmové nebo hudební historie.
- Vztah režijních a dramaturgických postupů v současném artovém filmuJanáček, Tomáš(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2019)Date of thesis defence: 2019-09-16Diplomová práce se zabývá vztahem tradičního kánonu dramatické narace a neobvykle vyprávěných artových filmů. Mapuje diskurz literatury určené scénáristům a zkoumá teze, ze kterých vychází. Výsledky zkoumání pak využívá při narativní analýze radikálně vyprávěných filmů. Interpretuje odchylky i styčné body mezi těmito výrazně odlišnými přístupy k filmové naraci. Zároveň se prostřednictvím stylistické analýzy pokouší najít vztah mezi nestandardními narativními postupy a formálními rozhodnutími. Diplomová práce zároveň zkoumá souvislost mezi způsobem narace a tématy či obsahy, které mohou být ve formě vyprávění implicitně přítomné.
- Ženská postava ako "rekvizita"Gáboriková, Lucia(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2013)Date of thesis defence: 2013-09-12Bakalárska práca sa venuje francúzskemu režisérovi Ericovi Rohmerovi, konkrétne obdobiu v ktorom tvorca začína vytvárať filmový cyklus - Morálne príbehy. Práca sa snaží načrtnúť základné informácie o tvorcovi, Francúzskej novej vlne, avšak jej pozornosť je upriamená na formu a štruktúru Morálnych príbehov. Film Zberateľka, spolu s analýzou ženskej postavy filmu - Haydée, sú hlavnou linkou práce a riešia problematiku gendrovej otázk, skúmanie a analýza ženského prvku v Rohmerovom filme Zberateľka, je doplnené feministickou filmovou teóriou.