Browsing by referee "MATÁSEK, Petr"
Now showing 1 - 5 of 5
Results Per Page
Sort Options
- Chudoba v divadle.Krtičková, Anna(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2014)Date of thesis defence: 2014-06-25Předmětem diplomové práce Chudoba v divadle je zamyšlení nad motivacemi, důsledky a významem dobrovolně zvolené chudoby - skromnosti v kontextu současného divadla. V první části práce je toto téma představeno v obecné rovině a ve vztahu k osobnosti svatého Františka z Assisi, který není jen zásadní postavou středověké spirituality, ale je také zdrojem inspirace pro mnohé současné tendence, hnutí i jednotlivce žijící v dobrovolné skromnosti. V následující části se zaměříme na chudobu v oblasti umění a zejména divadla. V poslední části práce je zdokumentován vznik autorského představení Pouť, které je inspirováno právě životem svatého Františka a pěším putováním Itálií, které celému projektu předcházelo.
- Illusion in Puppet TheatreLovrič, Sara(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2014)Date of thesis defence: 2014-09-19The theme of this work is the study of illusion in puppet theatre. In the first part I will try to explain the notion of illusion in art in general. The main assumption is that art and illusion are two inseparable concepts. Illusion in a surreal way it helps the experience of the real and surreal world. A viewer, together with an artists, participates in that experience : the effect of that very illusion depends on the ability of the viewer to perceive the artist´s illusion. In theatrical art, illusion happens in one moment and in space, before the eyes of the audience. The miracle of illusion is created before us and we forget it is here. In theatrical art, illusion happens in one moment and in space, before the eyes of the audience. The miracle of illusion is created before us and we forget it is here.In puppetry, a puppet, as an artificially created stage figure, in its essence has an illusory character. A puppet owes its origin to a man?s need to create and its attempt to change the reality. Even in the pre ? historic period, a puppet was a means to make contacts with God. In Romanticism artists developed this metaphorical relationship and raised a puppet theatre as an artistically valuable form. The period of Modernism brought new thinking about the puppet theory. The modernists started to recognize new, symbolic possibilities in a puppet. This contributed to the development of a puppet theatre which requests its own language of illusion. A puppet doesn?t imitate reality any more, it creates a new reality. A further development of a puppet theatre takes the direction of experimenting with various possibilities of expression in puppetry. A partition screen has been rejected. Illusion is questioned because of the presentation of reality of creation. In search of poetic language of expression in a puppet theatre, the parts of a body, materials and objects start to be animated? Real objects assume a surreal meaning, and the illusion of metamorphosis happens before our eyes. At the end of this work I?ll pay attention to a puppet theatre in Croatia. In that short review I will try to give a summary of the development of puppetry and its illusion and to explain the influences which have contributed to that development.
- Koncepty scénografie jako vymezování pro storu a prostředí pro scénické improvizaceStraub, Mathias(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2012)Date of thesis defence: 2012-09-11V práci reflektuji a analyzuji různé koncepty scénografie v divadle a v netradičních prostorech, se kterými jsem pracoval v rámci různých projektů od roku 2011 do 2012. Hlavní důraz je zaměřen na možnosti interakce s divákem, kdy se pozorovatelé sami stanou aktéry. Reflexe následujících projektů jsou předmětem této práci: 1. PQ2011: SixActs (2011) ? Praha (CZ); 2. Kam Ústíme? ? úSTÍNADLAbem? (2012) ? Ústí nad Labem (CZ) 3. Ethno Hist(e)ria (2011) ? Gračiště (SL); 4. Česko-polský projekt ?Důvěra ? nedůvěra? (2011) - Varšava (PL); 5. Fliegerträume/Okřídlené Sny (koncept) ? Železná Ruda/Bayerisch Eisenstein (2011) (CZ/D);
- Loutka na okraji figurální kinetické plastikyWildtová, Lucie(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2013)Date of thesis defence: 2013-09-16Bakalářská práce především pojednává o dvou projektech, které vznikly během studia na DAMU. V úvodní teoretické části se práce dotýká vymezení pojmů, které souvisí s loutkou a kinetikou. Dále je zde uvedeno několik základních zdrojů inspirace, které přímo, či nepřímo ovlivnily vznik obou projektů. Prvním projektem je performance studentů scénografie vzniklá v roce 2012 v obci Pustiny. Druhá část bakalářské práce popisuje představení Ostrovy ? Islands, které vznikalo v roce 2012/13 za spoluúčasti studentů z projektu Erasmus. Práce se především soustředí na loutky a objekty. V obrazové příloze je doložena dokumentace a přiloženo je i DVD se záznamem z představení Ostrovy- Islands.
- Mobilita a sociální aspekt divadla.Hadravová, Kateřina(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2013)Date of thesis defence: 2013-06-27Tato diplomová práce se zabývá možnostmi scénické mobility a jejím společenským významem především na skupinu realizátorů a místní komunitu. Text je shrnutím celkového výtvarného a technického řešení projektů Cantalon při festivalu Histeria a Kočovného divadla, jež vznikly během navazujícího magisterského studia KALD oboru scénografie v letech 2011-2012. Důraz je kladen na potřeby a možnosti při vzniku a realizaci mobilních autorských projektů.