Browsing by referee "MATHÉ, Ivo"
Now showing 1 - 6 of 6
Results Per Page
Sort Options
- Česká televize a náctiletý divákKučerová, Zuzana(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2016)Date of thesis defence: 2016-10-05Diplomová práce s názvem Česká televize a náctiletý divák se zabývá, zda Česká televize jako vysílatel veřejné služby vyrábí pořady vlastní tvorby zaměřené výhradně na děti staršího školního věku. Cílem práce bylo také postihnout, zda je televize jako médium ještě atraktivní pro dospívající, nebo si raději pro sledování audiovizuálních obsahů zvolí internet. Zaměřila jsem se i na způsob oslovení mladých diváků veřejnoprávními televizemi v Evropě a navrhla řešení pro zlepšení současné situace.
- Dramaturgie a kreativní management performačních umění při oživování prázdného místaMírek, David(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2019)Date of thesis defence: 2019-12-04Disertační práce zkoumá oživování a reaktivaci prázdných nevyužitých budov uměleckými projekty z pohledu managementu a dramaturgie. Práce popisuje světový a český historický kontext vzniku nezávislých kulturních center, vyjmenovává a zkoumá vybrané kulturní organizace, mezinárodní a národní sítě. Nezávislá kulturní centra se nevěnují pouze kultuře, ale jejich činnost přesahuje do oblasti sociální, komunitní, environmentální, vzdělávací, komerční i regionálního rozvoje. Všechny tyto oblasti se používají při jednorázových, dočasných i dlouhodobých oživovacích projektech a táto práce je zkoumá z pohledu přípravné fáze, která je pro vývoj jakékoli organizace nejdůležitější. Jedním z cílů je zjistit, proč nabízí nezávislá kulturní centra napříč Evropou podobnou programovou nabídku. Významnou část v práci zaujímají ostravské oživovací aktivity v průmyslových areálech a místní nezávislá umělecká scéna, která souběžně s nimi znatelně vyrostla a je zde podrobně popsána, stejně jako neúspěšná reaktivace Provozu Hlubina.
- Koordinace a řízení divadelních složekLázňovský, Michal(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2015)Date of thesis defence: 2015-01-13Dizertace s názvem Koordinace a řízení divadelních složek aneb Strategický a projektový management pro divadlo zkoumá možnosti aplikace a využití teorie strategického plánování a projektového řízení v divadelní praxi. Práce má hierarchickou strukturu a postupuje směrem shora dolů, tedy od strategických úvah na úrovni vrcholového managementu k jejich naplňování pomocí konkrétních projektů.
- Televize na internetu pronikání televizního obsahu na web a je ho transformace pro internetVlach, Jiří(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2012)Date of thesis defence: 2012-10-15Disertační práce se zaměřuje na webový seriál jako derivát televizního obsahu pronikajícího na internet.
- Úpadek českého seriáluHrubý, Tomáš(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2015)Date of thesis defence: 2015-10-06Práce se zabývá kvalitativním úpadkem české seriálové tvorby po revoluci, konkrétně změnami v autorsko-producentském vztahu, vlivu vstupu komerčních stanic na trh, vývoji situace ve veřejnoprávní televizi a změnám ve způsobu vývoje a produkce seriálové tvorby v porovnání s vývojem v zahraničí. Ve svém textu hledám kořeny a důsledky tohoto úpadku a porovnávám ho jak se socialistickými tak zahraničními seriály z pohledu autorského i producentského. Skrze analýzu produkčních postupů se text snaží pojmenovat zásadní principy ovlivňující kvalitu televizní tvorby a načrtnout možné systémové změny vedoucí k posílení diváckého i mezinárodního potenciálu tuzemské seriálové tvorby.
- Vědomí tradice, vědomí koncepceŽaloudková, Klára(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2019)Date of thesis defence: 2019-09-16Vědomí tradice, vědomí koncepce je název pro diplomovou práci zaměřující se na institucionální dějiny Filmové a televizní fakulty Akademie múzických umění v Praze. Práce je veskrze syntetická, protože částečně zahrnuje dobový kulturní kontext, postavení školy v rámci vysokoškolské politiky, mezinárodní spolupráci i ekonomickou rovinu fungování školy a vývoj legislativního rámce. Institucionální dějiny tvoří podstatnou část práce, protože podle dosavadní praxe se téma zpracovávalo skrz osudy profilových osobností z řad funkcionářů a přednášejících. Základem je klasický historiografický přístup, prozkoumání dostupných materiálů. Cílem práce je zamyslet se nad formou a způsobem výuky na FAMU, s ohledem na poměr praktické a teoretické náplně. Samotný název práce odkazuje k tezi, která se nejvíce týká proporce tvořivosti a koncepčnosti. Tam, kde byla jasná koncepce až v druhém plánu, byla o to více přítomna tradice. Naopak tam, kde byla jasná koncepce, stává se tradice pouze kontextuálním rámcem, který vyzývá k navazování spíše, než sám zavazuje.