Browsing by referee "MAZÚCH, Branislav"
Now showing 1 - 7 of 7
Results Per Page
Sort Options
- Hercovo BytíKrupa, Martin(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2017)Date of thesis defence: 2017-09-19Tato bakalářská práce se zabývá tématem samotného a rozvíjejícího se Hercova bytí. Hereckého subjektivního pohledu na sedm let strávených na dvou uměleckých školách a pobytu v programu Erasmus+. Autor se v této práci usiluje o vývoj, poznání a stagnaci svého hereckého života stráveného v různých školských podmínkách a divadelních prostředích. Od prvního studia na Janáčkově konzervatoři, pokračující DAMU, ale i zahraničního pobytu v Londýně Rose Bruford College a následného návratu na DAMU. Dále se zabývá dvěma autorskými projekty a to kolektivnímu přestavení Barunka is Leaving a druhému sólovému přestavení Bordeline-Syndrom. Téma Hercovo bytí je čistě subjektivní, sebepoznávací. Vytváří pohled na to, jak umělecký život dokáže při studiu herectví změnit mentalitu, názor, vývoj a postoj mladého člověka a začínajícího herce.
- Herec a jeho zdrojeMensdorff-Pouilly, Adam(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2019)Date of thesis defence: 2019-06-17Bakalářská práce se zabývá možným nežádoucím vlivem zdrojů, které herec využívá ke své práci. Pátrá po specifických důvodech zpomalení dynamiky tvůrčího hereckého procesu. Zvažuje předpoklad, že některé znalosti a dovednosti jsou pro herce v jistých případech přítěží. Snaží se zjistit, zda tomu tak skutečně může být a jak takové situace případně prakticky řešit. K tomu využívá osobní zkušenosti autora, rozhovory a výsledky sledování práce režisérů Jiřího Adámka, Jiřího Havelky, Hany Burešové a Dušana Davida Pařízka.
- Nahý herec aneb Čas na dobrodružstvíMatoušková, Johana(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2015)Date of thesis defence: 2015-09-18Práce Nahý herec aneb Čas na dobrodružství není v pravém slova smyslu akademickou, vědeckou prací. Je spíše osobním hledáním a zkoumáním témat nahoty, obnaženosti a dobrodružství, od kterých se přesunuje ke vzdálenějším, ale souvisejícím pojmům jako je autenticita, přirozenost, hra, stavy vědomí, improvizace, sexualita, stud, tělesnost a podobně. Autorka v některých částech studie vychází z myšlenek Jerzyho Grotowského a zároveň se opírá o konkrétní zážitky a asociace ze svého života a příklady ze své profesionální praxe. Z těchto důvodů je i forma práce strukturována tak, aby co nejlépe zachycovala samotný průběh zkoumání a přemýšlení.
- Priestor pre plačKramárová, Lucia(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2018)Date of thesis defence: 2018-06-26Hlavním tématem práce je analýza vztahu fenoménu absence a performance. Konkrétně, v souvislostech s otázkami identifikace a vnímaní absence, základní konstituce performance, vtěleni a těla fyzického i symbolického, úpadku smutečního rituálu a truchlení a konečně kreativních aspektů femininity. Ve výzkume se tato práce opírá hlavně o antropologická a fenomenologická východiska, ale v konečném důsledku nespadá striktně pod žádnou školu myšlení. Cílem práce je pojednat vztah absence a performance formou polemiky a průběžně nacházet nová interpretační východiska, souvislosti a možnosti chápaní tohoto vztahu. Práce je především orientovaná na proces a zachovaní fluidity uvažovaní je v ní zásadní. Tato práce se nepohybuje pouze v oblasti čisté teorie, ale obsahuje i návrhy praktických přístupů a řešení.
- Prolínání polí.Vimmrová, Pavlína(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2013)Date of thesis defence: 2013-09-20Autorka se v magisterské práci zamýšlí nad otázkou vnímání a sdílení vnímaného v divadle (s mírným přesahem do mimodivadelního kontextu), a to prostřednictvím konceptu "polí" coby základní jednotky vnímání. Práce je rozdělená do tří hlavních oddílů. V prvním teoretickém oddíle se autorka zabývá obecně "vnímáním" a jeho performativní povahou, "pohledem" a procesem tvorby a proměn úhlu pohledu. Koncepty zde představené zkoumá ve druhém oddíle na modelových pozicích diváka, herce a režiséra a na konkrétních příkladech ze zkoušení. Přitom čerpá zejména z vlastních zkušeností a z diskuzí s diváky a herci. Ve třetím oddíle autorka nahlíží prostřednictvím teoretických východisek předchozích oddílů proces reprízování absolventského představení Romeo a Julie uvedeného v roce 2013 v divadle DISK.
- Sólová improvizaceKarda, Ladislav(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2016)Date of thesis defence: 2016-09-19Práce popisuje jev sólové improvizace v kontextu divadelních sportů. Začleňuje metodu improvizovaného příběhu mezi ostatní existující disciplíny sólové improvizace. Mapuje autorovu cestu a roční zkušenost se sólovou improvizací a na závěr shrnuje zkušenosti a dává praktické rady potenciálním sólovým improvizátorům. Práce je doplněna o rozhovory s lidmi, kteří se věnují disciplínám sólové improvizace, aby ukázala odlišné přístupy této individuální disciplíny.
- Vztah těla a technologií ve scénickém prostoruJan Märcová, Sára(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2017)Date of thesis defence: 2017-06-29Tato diplomová práce je snahou o reflexi využití současných digitálních technologií ve scénickém prostororu a jejich vlivu na hereckou práci. Ve zkratce pojmenovává vývoj a principy neomediálních děl, stejně jako formu Live Cinema a to převážně v divadelním kontextu. Zkoumá postavení reálných, živých objektů/subjektů v kontrastu s imateriálními a virtuálními obrazy, které jsou tvořeny světlem nebo zvukem. Způsoby a možnosti vzájemného vlivu technologií a těl jsou v práci popisovány na příkladech inscenací z českého divadelního kontextu. Jakým způsobem digitální technologie proměňují hereckou práci? Narušují základní divadelní vztah mezi tělem herce a tělem diváka? Jsou mediální formy divadla destrukční pro jeho „liveness“? A jakým způsobem se proměňuje divácké vnímání? Tyto a podobné otázky jsou stěžejní pro předloženou diplomovou práci.